[BC3] regiovrij maken van DVDspeler illegaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het regiovrij maken van een DVD speler illegaal? Zo ja, gelijk een slotje.
Ander heb ik nog een paar vragen.
Is het makkelijk zelf te doen? Ik ken een paar "grote zaken" waar ze het wel doen maar dan moet je hem daar ook kopen. En ik heb net ergens anders al besteld.
Kan ik het zelf doen? Gebeurt het software matig of moet je ook iets veranderen aan de hardware. Moet je gewoon software op internet zoeken?
Het gaat om een Acer DVD-rom 16x 40x.
Sorry als het illegaal is. Maar volgens mij is het een schemer gebied wat gedoogd wordt.

Wiip

Wiip

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ehhhhhhh wat houd het regiovrij maken van een dvd speler precies in ????? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 16:52 schreef wiip het volgende:
Is het regiovrij maken van een DVD speler illegaal? Zo ja, gelijk een slotje.
Ander heb ik nog een paar vragen.
Is het makkelijk zelf te doen? Ik ken een paar "grote zaken" waar ze het wel doen maar dan moet je hem daar ook kopen. En ik heb net ergens anders al besteld.
Kan ik het zelf doen? Gebeurt het software matig of moet je ook iets veranderen aan de hardware. Moet je gewoon software op internet zoeken?
Het gaat om een Ace DVD 16x 40x.
Sorry als het illegaal is. Maar volgens mij is het een schemer gebied wat gedoogd wordt.
Het is legaal. Of het hier mag is wat anders, dat is niet altijd in overeenstemming met wat legaal is.
Wiip

Wiip
Dit staat ook naast je post, dat is wel genoeg... Het hoeft echt niet, je schrijft geen brief! lees de basicsThe Basics; Forum Survival Guide maar eens. Staat het ook.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55

MeNTaL_TO

The future is not set

Nee is in NL niet illegaal, in Australie is het verkopen MET regiocode wel illegaal.
Zelfs Correct verkoopt ze nu regiovrij, dus kan wel concluderen dat de regiocode geflopt is (gelukkig)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

1.als grote zaken het doen is het niet illegaal anders deden ze het niet
2.dvd''s zijn beveiligd met een regiocode zodat mensen in europa&zuid-afrika (regio2)geen amerikaanse (regio1) dvd''s kunnen kopen nog voordat een bep. film in de bios draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21466

Nee NATUURLIJK is het niet illegaal. Die DVD speler is van jou dus mag je er alles mee doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16822

Op woensdag 18 april 2001 17:04 schreef Lestat het volgende:
Nee NATUURLIJK is het niet illegaal. Die DVD speler is van jou dus mag je er alles mee doen wat je wilt.
En daar ga je de fout in...dus jij denkt alles wat van jou is mag je mee doen wat je wilt :?

wel leuk bedacht maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Hoewel nu bepaald is dat het niet illegaal is,heb ik met wat zoekwerk toch nog niets kunnen vinden. Weet iemand waar ik wat moet zoeken? Sorry dat ik zo vaag ben, maar ik weet het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriend van mij heeft z''n Philips DVD-speler gewoon regiovrij gekocht (in de winkel). Is in de fabriek regiovrij gemaakt en hij heeft nog gewoon garantie enzo (koste 100 piek extra ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 18 april 2001 17:09 schreef The_Cell het volgende:

[..]

En daar ga je de fout in...dus jij denkt alles wat van jou is mag je mee doen wat je wilt :?

wel leuk bedacht maar helaas :)
Toch is het zo. Noem jij maar eens een voorbeeld waarbij dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29

spok9

Groen...

Op woensdag 18 april 2001 17:04 schreef Lestat het volgende:
Dus als ik met mijn eigen auto met 200 km/u over de snelweg rijd is dat volledig legaal?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 17:15 schreef Lestat het volgende:

[..]

En kom dan niet met het kastje van de electriciteitsboer of het kpn kastje, want die zijn niet van jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibl
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2017
Alle philips dvd spelers zijn in principe regiovrij ;P (Je moet alleen even een geschikte programmeerbare ab hebben om dit te ''enablen'', zie http://www.jeroenverhaar.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53
dvd.box.sk

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 17:16 schreef spok9 het volgende:

[..]

Dus als ik met mijn eigen auto met 200 km/u over de snelweg rijd is dat volledig legaal?
Jezus, wat een voorbeeld!

Het is illegaler om met een DVD speler iemands hoofd in te slaan dan om hem regiovrij te maken. :)

Ik weet er trouwens nog een: brommers, opvoeren is volgens mij ook illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[..]

Als je met je eigen wagen 200 km/h over je eigen weg rijdt mag dat ja :)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 17:19 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Als je met je eigen wagen 200 km/h over je eigen weg rijdt mag dat ja :)
nee nee, net zomin als het legaal is om met een regiovrije DVD-speler iemands hoofd in te slaan...

Maareh, we dwalen nogal af.

[edit] duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Laatst online: 17:51
Zo te zien aan het feit dat je het een ''Ace DVD 16x 40x'' noemt, zal het wel een DVD-ROM speler zijn en geen DVD-speler. Maar goed.

Ace het ik nog nooit van gehoord, maar het zou goed kunnen dat je Acer bedoelt.

Helaas geef je geen typenummer, dus kan ik niet meer zeggen dan dat je es op http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm moet kijken.

Even een waarschuwing: als je je drive met de verkeerde firmware flashed, is hij (hoogstwaarschijnlijk) onrepareerbaar stuk en kan je ook geen aanspraak maken op garantie.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[..]

Nee, nu begrijp je me moedwillig verkeerd. Mijn antwoord hield verband met de vraag van de topic-starter. Die ging over het aanbrengen van modificaties aan objecten die jou toebehoren. Niet over het gebruik van die objecten om anderen mee in gevaar te brengen.
Zodoende is het dus volstrekt legaal om je auto, of brommer of dvd-speler in welke kleur je ook maar wilt te verven, of volledig in elkaar te slaan, of regiovrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Als je bedoelt een Acer DVD speler, kijk dan eens hier:

http://regionhacks.datatestlab.com/

Acer DVP 1640A (16X) (same as Pioneer DVD-115, q.v.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22802

Het regiovrij maken van DVD-spelers is WEL illegaal. Je bent ook als winkelier verplicht om DVD-spelers te verkopen met regiocode 2.

Doe je dit niet (mediamarkt) kun je een boete krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Om te beginnen moet je kijken of er voor je dvd speler een regiovrije firmware is

http://www2.datatestlab.com/regionhacks/
is een goed begin.

Daarna moet je die firmware flashen, dat kan mis gaan, maar gebeurt niet vaak, als het misgaat ben je wel je dvd speler kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Op woensdag 18 april 2001 17:21 schreef Lestat het volgende:

[..]

Zodoende is het dus volstrekt legaal om je auto, of brommer of dvd-speler in welke kleur je ook maar wilt te verven, of volledig in elkaar te slaan, of regiovrij te maken.
als jij je auto helemaal in elkaar slaat en dan op de snelweg gaat rijden weet ik zeker dat je een bekeuring krigt >:)>:)>:)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
Op woensdag 18 april 2001 17:18 schreef JvS het volgende:

[..]
Ik weet er trouwens nog een: brommers, opvoeren is volgens mij ook illegaal.
Nee hoor. Je moet er alleen op een gegeven moment een motorrijbewijs + kenteken voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17747

Op woensdag 18 april 2001 17:15 schreef Lestat het volgende:

[..]

Sim-lock van een mobiele telefoon verwijderen is hartstikke illegaal -> hiermee maak je inbreuk op het copyright van je telefoonprovider (je verandert de software die ze in de telefoon hebben aangebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
alvast bedankt voor de reacties.
het is acer DVD-rom 16x40x Retail Ide van Powerline. het versie nr weet ik nog niet omdat ik hem pas vrijdag krijg.
Hoe gaat dat flashen als je de software hebt? En hoe vaak en hoe makkelijk gaat het fout?
Zijn er nog meer handige sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 18 april 2001 17:24 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

als jij je auto helemaal in elkaar slaat en dan op de snelweg gaat rijden weet ik zeker dat je een bekeuring krigt >:)>:)>:)
Sterker nog. Als je je eigen auto helemaal in elkaar slaat wordt je al opgepakt.

Een vriend (BELG) van mij heeft een keer een sloopauto gekocht. Die heeft ie nadat Belgie uitgeschakeld was bij het EK helemaal in elkaar geslagen.

Koste hem 1250,-.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 18 april 2001 17:28 schreef treinhomo het volgende:

[..]

Sim-lock van een mobiele telefoon verwijderen is hartstikke illegaal -> hiermee maak je inbreuk op het copyright van je telefoonprovider (je verandert de software die ze in de telefoon hebben aangebracht)
Ok, nu ben ik klemgeluld. :)

even off-topic:

Ik zie niet in waarom het verwijderen van software inhoud dat je het verandert? Of is het toch niet precies verwijderen, maar een vorm van reverse-engineering ofzo? (ik weet niets van mobiele telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard

[..]

Dat is niet waar. Telefoons unlocken is hardstikke legaal (sterker nog, providers zijn verplicht het te doen na een jaar). Dat ze proberen de kosten van de telefoon bij pre-paid via de gesprekskosten te verhalen, is hun eigen probleem. Bij abo''s doen ze het tegenwoordig ook al niet meer (dat wordt het op het verhaald via de maandelijkse kosten, die je toch wel moet betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

[..]

Copyright :?, zit dat ook niet op de originele versies van al mijn cd''s? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247

In feite is het gewoon belachelijk!
Je betaald voor de film dus het is in mijn ogen zeker niet illegaal.
Die gasten van de film industrie willen gewoon dubbel aan je verdienen (bioscoop + dvd).
Ik zag vandaag ff gladiator liggen fl 99,95 mafkezen.
In duitsland zijn ze wel een stuk goedkoper alsmede de muziekcds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Laatst online: 09-06 23:22
Je bent ook als winkelier verplicht om DVD-spelers te verkopen met regiocode 2.
Wie verplicht dit, de filmindustrie ? En dan doe je het ook meteen als winkelier ??

Oftewel die filmindustrie kan zoveel zeggen, zolang er nog geen wetten zijn, kunnen ze dit volgens mij gewoon niet verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 18:51 schreef Paashaas het volgende:
Ik zag vandaag ff gladiator liggen fl 99,95 mafkezen.
In duitsland zijn ze wel een stuk goedkoper alsmede de muziekcds.
heb jij even mazzel! In duitsland zijn de DVD''s ook regio2!
Op woensdag 18 april 2001 18:45 schreef delfosso het volgende:
Het regiovrij maken van DVD-spelers is WEL illegaal. Je bent ook als winkelier verplicht om DVD-spelers te verkopen met regiocode 2.

Doe toch normaal. Dat is helemaal niet waar. Dan zouden dus alle Revoys, Yamakawa''s en Raite''s illegaal zijn!? Alsmede alle winkels die ze verkopen. En daarom maken ze maar zo groot reclame in de C''t enzo (Revoy2200) dat ze zelfs RCA beveiligde schijven af kunnen spelen. :?

Alleen de grote merken houden ze op een regio, omdat ze elkaar een hand boven het hoofd houden en omdat ze vaak geld verdienen aan films (panasonic>> camera''s Sony>> Columbia, etc, etc...). Philips doet ''t anders. Die maakt het gewoon te gemakkelijk om ze aan te passen. Ze hebben niets meer met muziek enzo te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Nu online

Jag

We laten het toe in ieder geval hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22802

[quote]Op woensdag 18 april 2001 19:05 schreef JvS het volgende:

[..]

heb jij even mazzel! In duitsland zijn de DVD''s ook regio2!
[..]

Doe toch normaal. Dat is helemaal niet waar. Dan zouden dus alle Revoys, Yamakawa''s en Raite''s illegaal zijn!? Alsmede alle winkels die ze verkopen. En daarom maken ze maar zo groot reclame in de C''t enzo (Revoy2200) dat ze zelfs RCA beveiligde schijven af kunnen spelen. :?

Nu noem je ook echt merken waar je op zit te wachten zeg. YAMAKAWA schande proberen zeker op YAMAHA te lijken die stakkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nu noem je ook echt merken waar je op zit te wachten zeg. YAMAKAWA schande proberen zeker op YAMAHA te lijken die stakkers
quoten==moeilijk >:)

Maareh, wat heeft de kwaliteit van een DVD-speler nou weer te maken met het feit dat het niet legaal zou zijn. Beetje matig argument. Lekker boeien dat jij (en ik) niet op die spelers zitten te wachten, daar ging het hier niet om.

PS.
ALs je hier wat aandachtiger leest, dan zou je kunnen zien wat mijn mening is over die spelers overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Hmmm, volgens de Nederlandse wet is het toch echt NIET illegaal, er staat er nl. nx over in >:).

BTW: bij bijna alle dvd-spelers is de regio-code 4 keer te verranderen... maakt dit al deze spelers illegaal? Dacht het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Het verwijderen van de regiocode is illegaal, maar niemand zal je tegenhouden om het te doen en een boete zal je ook niet krijgen. Je garantie zal wel vervallen meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 18 april 2001 23:16 schreef The Dude het volgende:
Het verwijderen van de regiocode is illegaal, maar niemand zal je tegenhouden om het te doen en een boete zal je ook niet krijgen. Je garantie zal wel vervallen meer niet.
Als het illegaal is valt nog over te twisten maar garantie kan een probleem worden.
Het blijft een eigen apparaat waar geen verdere verplichtingen tegenover staan dus mag je ermee doen wat je wilt. Maar het aanbieden van een dergelijke service zou wel strafbaar kunnen zijn.....

Maar ik vraag mij toch af waarom die Xwave en Yokawa (of hoe heet dat) wel toegestaan zijn op de markt ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 19 april 2001 12:50 schreef Sinclair het volgende:
Maar ik vraag mij toch af waarom die Xwave en Yokawa (of hoe heet dat) wel toegestaan zijn op de markt ?
omdat het gewoon legaal is...
ff mezelf kwoten:P:
Op woensdag 18 april 2001 19:05 schreef JvS het volgende:
[..]

Alleen de grote merken houden ze op een regio, omdat ze elkaar een hand boven het hoofd houden en omdat ze vaak geld verdienen aan films (panasonic>> camera''s Sony>> Columbia, etc, etc...). Philips doet ''t anders. Die maakt het gewoon te gemakkelijk om ze aan te passen. Ze hebben niets meer met muziek enzo te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Het is heel simpel. DVD spelers mogen NIET regiovrij verkocht worden (of het gedoogd wordt is een tweede). Een DVD speler mag WEL regiovrij gemaakt worden. Je koopt dus officieel een speler met een bepaalde regiocode en hij mag meteen regiovrij gemaakt worden. Bij veel winkels kun je dit natuurlijk wel meteen laten doen.

G8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Op donderdag 19 april 2001 14:07 schreef G_Kracht het volgende:
Het is heel simpel. DVD spelers mogen NIET regiovrij verkocht worden (of het gedoogd wordt is een tweede). Een DVD speler mag WEL regiovrij gemaakt worden. Je koopt dus officieel een speler met een bepaalde regiocode en hij mag meteen regiovrij gemaakt worden. Bij veel winkels kun je dit natuurlijk wel meteen laten doen.

G8-)
Iddd, sinds 1 januari 2000 moeten DVD-spelers officieel regio gebonden zijn :( (regio 2 in europa)...

Maar het feit dat cd''s copyright protected zijn betekent toch ook niet dat we ze niet kopieeren? >:)

Hoe lang gaat het nog duren voordat jullie dit geloven... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

hmm volgens mij is anders gewoon zo dat ze ook niet regiovrij gemaakt mogen worden. Het feit is alleen dat er niet aan gedaan wordt.

Dus eigenlijk is deze discussie nogal zinloos. Hetzelfde is het feit dat je geen mp3''s mag downen waarvan je het orgineel niet heb, maarja wat kan men ertegen doen om het te controleren??? Ik zie niet zo snel ene BSA mannetje in ieder huis staan om het te controleren.

Het feit is gewoon dat het mogelijk is om het te doen. En hoe makkelijker het wordt hoe meer mensen het doen.

Technisch gezien mag je ook niet iets permanent op video opnemen. Heeft tenslotte ook een copyright op de serie/reclame/film die je opneemt maar ze kunnen er gewoon niets meer tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16822

[..]

Even weer mierenneuken :)

Unlocken mag wel, maar het ligt eraan welke software versie je foon heeft. redelijk oude software versies worden namelijk vrij gegeven :)
Pagina: 1