[BC3] Satteliet TV?

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Zojuist een foldertje binnegekregen.
Mooie aanbieding voor een complete satteliet ontvang setje.

receiver, afstandbed, aansluitsnoertjes en 80cm schotel.

Nu denk ik dat dat wel grappig is voor mn tv''tje hier, alleen heb ik op mn TV geen scart aansluiting :(

Kan ik die nu via mn video recorder, die via coax op mn tv is aangesloten toch satteliet TV ontvangen?

En wat is de kwaliteit en kwantiteit van zo''n sattelietontv.? Welke zenders kan ik bijvoorbeeld ontvangen, aanbod beetje goed?

Dat setje is trouwens van http://www.sm-electronic.de/ , de DXL 9100. (555 pieken)

Graag jullie mening :)

I’m not like the OTTERS

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op woensdag 18 april 2001 14:35 schreef actieman het volgende:
Zojuist een foldertje binnegekregen.
Mooie aanbieding voor een complete satteliet ontvang setje.

receiver, afstandbed, aansluitsnoertjes en 80cm schotel.

Nu denk ik dat dat wel grappig is voor mn tv''tje hier, alleen heb ik op mn TV geen scart aansluiting :(

Kan ik die nu via mn video recorder, die via coax op mn tv is aangesloten toch satteliet TV ontvangen?
D8 het wel. Iemand anders misschien?
En wat is de kwaliteit en kwantiteit van zo''n sattelietontv.? Welke zenders kan ik bijvoorbeeld ontvangen, aanbod beetje goed?

....
Zijn al eerder topics over geweest. gebruik de Search ff. Is het een digitaal setje BTW?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• actieman
k thx, heb al wat geneusd op www.astra.nl

aanbod is op zich wel aardig, maar niet beter dan kabel ofzo...

Het is een digitale set, ja.

I’m not like the OTTERS

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Lijkt mij niet digitaal voor die prijs...
Dan hoeft het voor mij niet zo hoor en als ik dan ooit aan de schotel ga doe ik er meteen ook eentje van een meter want we willen natuurlijk wat hebben voor ons geld ;)
Maar ik zou ff goed uitkijken met die goedkopere dingen, valt meestal nogal tegen....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Oh ok, als het wel digitaal is dan wordt het al interessanter :)
Maar als je nou eens een schoteltje van een meter daarbij haalt kan je ook andere sattelieten dan ASTRA ontvangen :) Dan heb je me wel ff een aanbod hoor... ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ja dat kan wel, het is voor dat geld geen secam , maar wel digitaal waarschijnlijk..

Ik zou het niet doen, of iets meer betalen 900-1000 voor een secam ontvanger, dan heb je veel meer recente kanalen..

• actieman
secam wordt niet expliciet genoemd, zal dus wel nie aanwezig zijn :(

er staat ook bij dat je alleen de gratis stations kunt ontvangen...

is dat gelijk aan de normale kabelinhoud of heb je nog zo''n canaldigital abbo nodig?

je kunt er astra en eutelsat mee ontvangen, zeggen ze.

De officiële astra specs zeggen trouwens minimaal een schotel van 60cm, deze is 80 dus dat moet wel goed zijn :)
Eentje van 2m is natuurlijk wel lijp maar beetje zonde van het geld denk?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Wat kan je eigenlijk zoal ontvangen met een setje van +- fl 1000 ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[b]
secam wordt niet expliciet genoemd, zal dus wel nie aanwezig zijn :(
Het is seca volgens mij ;) en geen secam:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Als je nou meerdere TV toestellen hebt, dan moet je zeker allemaal naar hetzelfde kanaal kijken :?

/dev/null

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
Op woensdag 18 april 2001 21:32 schreef I_Stealth_I het volgende:
Als je nou meerdere TV toestellen hebt, dan moet je zeker allemaal naar hetzelfde kanaal kijken :?
als het om een digitaal apparaat gaat moet je idd naar een en hetzelfde kanaal kijken....dat itt een analoog model

ach...in een volgend leven lach je er om!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Op woensdag 18 april 2001 20:29 schreef BAZZA het volgende:
Wat kan je eigenlijk zoal ontvangen met een setje van +- fl 1000 ?
hangt er vanaf of je het legaal wilt doen

zo heb ik canal + gratis@ topkwaliteit

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 21:37 schreef M4RTiN het volgende:

[..]

hangt er vanaf of je het legaal wilt doen

zo heb ik canal + gratis@ topkwaliteit
Nou "laten" we zeggen dat ik het niet legaal doe >:)

wat kan ik dan ontvangen met een setje van +-fl 1000 ? kan ik dan meer zien met een dat setje van fl 555 ?

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb hier een leuk setje staan: digitale receiver van Pioneer, 88cm schotel met 2 LNB''s: ik ontvang nu de Astra en de Hotbird-satelliet tegelijk! :)
Met m''n getweakte smartcard ontvang ik nu verschrikkelijk veel leuke kanalen: heel veel canal+ kanalen (nederlands, frans, italiaans etc. etc.), sportkanalen, adult-kanalen....teveel om op te noemen. ;););)
Voor de complete set ben je ongeveer Fl.1500,- kwijt..............

• Gash
P.S.: met een modulator kun je op elke tv een digitale satelliet-receiver aansluiten.

• actieman
maar die smart card krijg je er nie bij, toch :?

I’m not like the OTTERS

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Als je echt heel veel wilt (ontvangen).
Moet je een ontvanger met "common-interface" slots nemen.... 8-)

gebruik de search maar eens op dat ^^^^^ woord daarboven....

p.s.

Hoe kan in hemelsnaam Canal+ nu topkwaliteit leveren... :r

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• actieman
ja ik heb begrepen dat je dat apparaat beetje kunt upgraden enzo, maar of dat nu echt zo handig is :?

I’m not like the OTTERS

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Kwaliteit is net zo goed als DVD.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Kwaliteit is net zo goed als DVD.
Das een goeie, kwaliteit ZUIGT :r doorgaans naar mijn mening. ''k vind het soms, nee vaak, nog slechter dan een goeie divx-rip!!

Waarom dit dan?
Een dvd is meestal op zo''n 6 à 8 Mbit gecomprimeerd en dit ook nog met Variabele Bitrate. Of men hier nu voor 2/4/8 Mbit kiest boeit niet echt omdat er toch genoeg plaats is op de dvd.
Bij satelliet uitzendingen moet men extra betalen om extra bitjes te mogen uitzenden.
Daarom zitten ze dier vaak op 3-6 Mbit met Constante Bitrate. (Variabel is niet mogelijk omdat dan de bandbreedte ook continue zou moeten veranderen en dat kan de zender niet aan...)

B.v. als ik Voyager zit te kijken op Net5 dan kun je MAKKELIJK de blokjes, verschuivingen en kartelingen zien. Dit heb ik met een dvd nog niet vaak meegemaakt.

Nog wat over die GoldCards enzo (getweakte kaartjes)... Erg leuk, hebben ze zelf ook, moet je wel rekenen op 60 piek per kaartje en nog 150-200 piek voor de programmer(s).
Moet je maar eens in dit forum rondneuzen :P, meer dan dat kan ik hier denk ik niet posten :+

http://www.sat4all.com

• Gash
Persoonlijk ben ik zeer te spreken over de beeld- en geluidskwaliteit van mijn satellietreceiver: de blokjes die ik af en toe zie zijn de oorzaak van een beroerd opgehangen schotel....mooi klusje voor het weekend :)
Pagina: 1