Toon posts:

[BC3] vooruitbetalen bij All-Region-DVD??!?!?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iets besteld bij ARD en nu wordt er gevraagd alvast een bedrag vooruit te betalen (zon 200 piek)

heeft iemand dit weleens eerder gezien/gehoord.

Ik ben namelijk al eens bijna mijn geld kwijtgeraakt aan onze vrienden van Klein Informatica.....

Persoonlijk vind ik het bullshit om vooruit te betalen. Ik wil eerst mijn spullen zien en dan betaal ik wel aan de PTT of wie dan ook

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

bij het kopen van mijn revoy 2200 heb ik ook een aanbetaling gedaan, maar dat was gewoon in de winkel met uitgeprinte bon en alles

over de giro vetrouw ik het niet

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Als het bedrijf(je) een grote order (fl >3000,-)moet plaatsen is het wel redelijk als ze een aanbetaling vragen. Maar een ''beeeetje'' bedrijf/winkel heeft goede afspraken met haar leveranciers. Dus dan vind ik het inderdaad ook onzin om aan de klant een aanbetaling te vragen. Dat is nou niet echt een blijk van vertrouwen in je klant.

Verwijderd

Als jij netjes een bewijs van aanbetaling krijgt moet het niet z''n probleem zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen een rekening nummer ontvangen en het verzoek om 200 piek daarop te storten...
persoonlijk vind ik het vette bullshit om vooruit te betalen

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
Als jij niet vooruit wilt betalen, dan doe je dat niet. Simpel.

Wat is het totaalbedrag waar het om gaat? Er zijn inderdaad bedrijven die graag een betaling vooraf willen zien. Maar als jij het artike onder rembours laat versturen (tot f1000 kan dat), is een aanbetaling zinloos. Daar is het verzekerd vervoer van de ptt voor uitgevonden. Kost maar een paar piek en is altijd nuttig ivm gooi en smijtwerk van de ptt.

Als je op rekening koopt vind ik een aanbetaling wel kunnen (tot 20 procent)

Verwijderd

Topicstarter
totaal bedrag is zon 1500,-

• Raymond
Laat je het eigenlijk versturen of haal je het af bij die zaak?

Verwijderd

Topicstarter
de procedure is als volgt bij dat bedrijf:

ik bestel iets. Vervolgens sturen zij mij een mailtje of weet ik veel met een rekening nr
dan moet ik daar geld storten en als hun het binnen hebben sturen ze het op naar mij

KLOTE DUS!

Verwijderd

Dit is helemaal niet vreemd! Je kunt het echt gerust doen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad

• Raymond
Verzending onder vooruitbetaling dus. Op zich niks vreemds aan. Alleen wel raar dat zij jou eerst 200 aanbetaling laten doen voordat zij bestellen bij hun leverancier. Normaal gesproken vind ik dat je ervan uit mag gaan dat zij de producten op voorraad hebben en deze versturen wanneer jouw betaling binnen is.

Maar nogmaals: je kan er zelf voor kiezen. Als je hen niet vertrouwd, doe je gewoon geen aanbetaling en ga je naar een ander. Dat kan je hun ook laten weten.
Pagina: 1