Toon posts:

[BC3] DVD schokt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb net een Pioneer 106s DVD speler gekocht maar nu schokt ie met afspelen.

mijn systeem is :

P3 500mhz
Asus P3BF
192mb sd-ramm
15gb hdd
8,6gb hdd
Asus 7100 Tv-out Geforce2Mx 32mb
En ik gebruik Asus DVD 2000 als speler

Wat is er mis :?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13
Hebbie DMA aanstaan?
Zoniet aanzetten, zie voor een uitleg de search en dan zoeken op dma. Dan zal je er vast wel uitkomen.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-04 11:24
TV out disabled?
Zit de DVD alleen op een IDE bus of met een HD?
Schokt hij bij meerdere DVD''s?
Gebruik je SPDIF/out? Misschien schokt hij niet als je gewoon stereo gebruikt?
ff een beetje testen en zeggen wanneer hij precies schokt...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 17:14 schreef Pino64 het volgende:
TV out disabled?
Zit de DVD alleen op een IDE bus of met een HD?
Schokt hij bij meerdere DVD''s?
Gebruik je SPDIF/out? Misschien schokt hij niet als je gewoon stereo gebruikt?
ff een beetje testen en zeggen wanneer hij precies schokt...
TV-out uit
zit samen met Hdd op ide bus
Gewoon stereo schokt ook

schokken doet ie de hele tijd, met intro maar ook in de film steeds

Ps subtitle doet het ook niet

• Pino64
Misschien helpt het om de DVD speler op een aparte bus te hebben?
Ik heb er zelf ook heel ietsjes last van, maar hoe erg is het schokken bij jou?
Als je bijvoorbeeld naar de aftiteling kijkt, staan ze dan echt eventjes stil iedere keer of loopt hij gewoon niet 100% vloeiend maar iets trillerig net als bij mij?
Als ASUS DVD hetzelfde is als PowerDVD moet de speler goed zijn, is namelijk het beste in performance.

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan niet alleen op een bus want dan moet ik een hdd missen of brander.

Asusdvd dacht ik wel dat ie goed was..kwam toch als een van de besten uit de test

en ja het schokken is heel erg...gewoon niet leuk om naar te kijken

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Zet em in ieder geval bij de brander. Altijd cd/dvd spelers bij elkaar op een bus zetten en ook de hdd''s bij elkaar.
Het is natuurlijk handiger om cd speler en brander op een aparte bus te zetten, maar die luxe heb je helaas niet.

G8-)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan..... maakt niks uit....damn ding :(

en bij de weg subtitles krijg ik ook niet te zien

• BenJoep
Heel vaag probleem, heb je hem al met meerdere dvd''s geprobeerd.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als ik jouw was zou ik POWERDVD 3 installeren en 90% zeker is je probleem opgelost. :7 en als hij nog steeds stottert :( moet je WINDVD2000 installeren. als je dit hebt gedaan zal hij denkt ik niet meer stotteren

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 23:32 schreef Genotix het volgende:
Heel vaag probleem, heb je hem al met meerdere dvd''s geprobeerd.
Ja Gladiator en The Perfect storm beide schokken en ook beide geen subtitles

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 23:37 schreef Phantom2k het volgende:
Als ik jouw was zou ik POWERDVD 3 installeren en 90% zeker is je probleem opgelost. :7
PowerDVD is toch hetzelfde als AsusDVD2000 :?

• BC3 Victim
Met een van deze programma''s zal hij zeker goed draaien hoor :o

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Je moet echt WINDVD2000 Installeren En ik garandeer dat je probleem is opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 23:52 schreef Phantom2k het volgende:
Met een van deze programma''s zal hij zeker goed draaien hoor :o
ach >:) ;)

• BenJoep
Heb juist altijd problemen met windvd2000, Powerdvd 3.0 werkt altijd wel goed. Ik dacht trouwens dat Asusdvd 2000 het zelfde is als powerdcd 2.5

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het probleem moet zoeken bij W2k want ik heb gisternacht met Phanthom2k alles geprobeerd

• Pino64
Ik heb AsusDVD getest, bagger, hij doet helemaal niks.
PowerDVD is hier de enige die niet schokt. In W2k superstabiel maar geen DD 5.1 geluid. In W98se loopt PowerDVD 3 meteen vast, 2.5 niet. In WinME loopt hij ook snel vast met bepaalde installaties. Ik heb hem nu stabiel gekregen door geen updates te installen, dus geen DirectX 8 etc. Verder heb ik IRQ5 aan Legacy gekoppeld en SCSI1HLP.vxd gerenamed naar SCSI1HLP.bak.
Hij is nu super!!! Veel beter dan WinDVD en AsusDVD. WinDVD schokt namelijk en heeft bagger TV-out beveiligingen (Macrovision).

Echt, probeer maar eens de trial van PowerDVD 3!!!!!! Ik typ dit nu in WinME met PowerDVD in de achtergrond (Rammstein:))

Oh ja, ik heb de SBlive 5.1 in een ander slot gedaan, namelijk het laatste slot naast de ISA.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 15:27 schreef Pino64 het volgende:
PowerDVD is hier de enige die niet schokt. In W2k superstabiel maar geen DD 5.1 geluid. In W98se loopt PowerDVD 3 meteen vast, 2.5 niet. In WinME loopt hij ook snel vast met bepaalde installaties. Ik heb hem nu stabiel gekregen door geen updates te installen, dus geen DirectX 8 etc. Verder heb ik IRQ5 aan Legacy gekoppeld en SCSI1HLP.vxd gerenamed naar SCSI1HLP.bak.
Hij is nu super!!! Veel beter dan WinDVD en AsusDVD. WinDVD schokt namelijk en heeft bagger TV-out beveiligingen (Macrovision).

Echt, probeer maar eens de trial van PowerDVD 3!!!!!! Ik typ dit nu in WinME met PowerDVD in de achtergrond (Rammstein:))
PowerDVD heb ik ook al geprobeerd :( en werkt niet...

Kheb van de buurman nu een DXR3 decoder kaartje gehaald...moet hem straks effe inbouwen laten we hopen dat het werkt

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 15:27 schreef Pino64 het volgende:

Oh ja, ik heb de SBlive 5.1 in een ander slot gedaan, namelijk het laatste slot naast de ISA.
Sorry hoor maar ik heb net 1 min gelede win98 geinstalleerd en powerdvd3 maar hij loopt echt niet vast en stotteren helemaal niet... :?

• Pino64
Als bij jou PowerDVD goed loopt heb jij vast geen SBlive?

• BC3 Victim
toevallig heb ik wel een sblive met oude drivers dat werkt het best vindt ik

Verwijderd

Topicstarter
ding morgen mee naar werk...kale w2k install kijken wat ie dan doet...zo niet dan w98 proberen...doet ie het dan nog nie....raam open dvd weg :)

• Pino64
The Cell, laat je ff weten of het gelukt is?
Ben namelijk benieuwd:)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk laat ik het weten :)

Update: Na een w98 install ging het hele systeem over zeik :( :(

Update: Na een kale w2k install..........zal ik het dan maar zeggen :? :)

HIJ DOET HET PERFECT !!!!!!!!! :+ :+

Bij de weg ik heb gebruikt:

PowerDVD 3.0
W2k
Detonator 10.42 drivers
1ste uitgave van de Live! W2k Drivers
Pagina: 1