[BC3] Ik heb vandaag weer een nieuw trance nr. gemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb de smaak te pakken! :9

Na Dwellers in Silence heb ik vanmiddag en vanavond in m''n studiootje een nieuw trance nummertje gemaakt met Cakewalk en wat synth en drum modules.
Dit keer geen slaap-trance maar lekkere dans-trance! :)
Mastermind - Makes you go

Graag feedback en opbouwende kritiek zodat ik me zelf tot prof kan verbeteren. :)

edit:
Oude nummer gewist, nieuwe geplaatst

Verwijderd

na mijn constuctieve kritiek van de vorige keer, zal ik nog eens mijn licht erover laten schijnen, hoewel het niet mijn stijl muziek is...

Verwijderd

brak geluidskaartje vernaggeld heel het geluid, ben helaas pas woensdag thuis...

overgangetje op 2:05 mag best wat subtieler. de meeste andere foutjes die hoor, wijt ik aan de geluidskaart (?) van m''n vader.

Klinkt wel aardig voor de liefhebber, maar nog steeds geen pakkend riedeltje dat in je kop blijft hangen.

Ik weet niet of je het de vorige keer gezien hebt, maar een vleugel erin doet echt wonderen. En mocht dat ongeloofwaardig klinken, raad ik je aan om naar de live versie van "Far above the clouds" van Mike Oldfield te luisteren, en het liefst nog te zien ook.

Staat op een gratis muziek-promo-dvd, moet je maar eens te pakken zien te krijgen, zie je vanzelf wat ik bedoel.

Het numemr vind ik (persoonlijk) te eentonig, maar misschien dat de hie-hard trance-liefhebber het wel geweldig vind.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ben aan het downloaden...reactie volgt later (nog later dan deze reactie ja..slapen doe ik wel als ik met pensioen ga)

Ik had trouwens ook nog op je vorige plaat gereageerd...

Ruud.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

klinkt best leuk hoor :P

Verwijderd

klink wel leuk, maar perfect is het natuurlijk nooit.

Vorige keer vroeg je toch of het nummer commercieel genoeg was om te releasen, als je dat nu weer wilt, ben je op de goede weg, maar heb je m.i. toch een pakkender riedeltje nodig.

• BC3 Victim
Ok, khebbum intussen even snel geluisterd. De eerste indruk is dat ik em minder vind dan het vorige nummer. Hoewel ik het snelle sequence geluidje aan het begin zwaar kicken vind, had je dat veel ruimtelijker moeten maken. Door deze sequence op 1 kanaal uiterst rechts en op een tweede kanaal uiterst links af te spelen zou het veel mooier zijn. Dat is ook de algehele indruk, alles lijkt uit het midden te komen, er gebeurt weinig in het stereo spectrum.

De nieuwe vocaaltjes vind ik wel lekker, maar hoe verder het nummer gaat hoe minder het wordt inmho. Aan het einde klinkt het meer als een normaal instrumentaal nummertje met een beat eronder. Dus geen trance meer.

Piano''s gebruiken is een goed idee, maar niet op de manier zoals je ze hier gebruikt...vind ik dan he. Smaken verschillen. Zie verder mijn opmerkingen in dat andere draadje...

Ruud.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het klinkt te "simpel", gooi er nog wat meer achtergrond in en haal de melodie lijn naar voren.
Dit is leuk als achtergrond, mix hier nog een pakkende hoofdlijn of vocalen overheen dan word het misschien nog wat :)

Allemaal opbouwende positief bedoelde kritiek hoor :)

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de bass iets te droog en krijg ik het idee dat het allemaal recht voor me zit inplaats van om mij heen.

voor de rest is het wel leuk om het te draaien zoals altijd :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Best een lekker nummer, die gaat in mn collectie :)

Wel enkele opmerkingen:
- Het eerste melodietje is mooi, maar blijft tond 1.40 wat teveel ''achter'' de beat ''hangen'' als je snapt wat ik bedoel.
- De overgang op 2.05 is idd teveel, het wordt bijna een heel ander nummer, niet slecht ofzo, maar onverwacht.

Gerco.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Mastermind
Ok bedankt voor de tips. Ik heb wat veranderingen aangebracht (zelfde URL).
Probleem is dat cakewalk aanzienlijk anders is dan een tracker.
Ik heb er wel een reverb module achter hangen hoor.
Ik heb de delay ff anders ingesteld en de "fout" op 2:05 weggehaald.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is een leuk nummer; maar vind het na een tijdje een beetje inzakken zeg maar. Het word een beetje speels. Op zich niet zo erg; maar het kan wat minder :)

Anyway; ga zo door!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
TIP: Gooi het nummer eerst een paar maanden in de kast en luister er dan nog eens naar.

hoor je zelf wel wat er moet veranderen, zonder anderen het eerst te vragen.

mijn pc

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 16:55 schreef Rusky het volgende:
TIP: Gooi het nummer eerst een paar maanden in de kast en luister er dan nog eens naar.

In dit geval dus een uithoek op je HD >:)

• Mastermind
Op dinsdag 17 april 2001 18:48 schreef The Dude het volgende:

[..]

In dit geval dus een uithoek op je HD >:)
Jaja, ''t is wel goed, ik heb jullie hulp al helemaal niet nodig! :(
Later!

Verwijderd

Licht geraakt? Ik weet zeker dat ze niets negatiefs bedoelden..... Jammer hoor.... >:)

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Melodie is een stuk beter als bij je vorige nummer, maar om de een of andere reden heb ik t gevoel dat de samenhang af en toe nie klopt ofzo :? (klinkt beetje vreemd misschien).
En maak is een wat langer nummer en niet zo''n kort nummer waar alles in moet zitten binnen 4 minuten waardoor t mijn inziens toch wat kracht verliest, klinkt zo geforceerd dan.
Maar je bent op de goede weg moet ik zeggen :)

• Mastermind
Op woensdag 18 april 2001 01:37 schreef Speedy_J het volgende:
Melodie is een stuk beter als bij je vorige nummer, maar om de een of andere reden heb ik t gevoel dat de samenhang af en toe nie klopt ofzo :? (klinkt beetje vreemd misschien).
En maak is een wat langer nummer en niet zo''n kort nummer waar alles in moet zitten binnen 4 minuten waardoor t mijn inziens toch wat kracht verliest, klinkt zo geforceerd dan.
Maar je bent op de goede weg moet ik zeggen :)
Djees, met op een forum posten schiet ik echt niks op. De een zegt dat het te eentonig is, de ander zegt dat het veel opgepropt zit.
Ik kan er geen touw meer aan vast knopen hoor! :?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Op woensdag 18 april 2001 03:49 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Djees, met op een forum posten schiet ik echt niks op. De een zegt dat het te eentonig is, de ander zegt dat het veel opgepropt zit.
Ik kan er geen touw meer aan vast knopen hoor! :?
Je hebt commercieel-gerichte ''Trance'' en underground Trance. Deze twee hoofdgroepen hebben ook verschillende liefhebbers: de commercielen vinden het te eentonig/saai de underground-liefhebbers vinden het nog niet vaag genoeg.

Ikzelf vind het een lekker nummer, maar je hebt nog niet echt een beslissing genomen welke trace-richting je wil gaan: progressive, commercieel, hard, enz. Laat dat duidelijk merken in je nummer, of nog beter: maak verschillende mixen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• BC3 Victim
Tsja, smaken verschillen nu eenmaal..

Ik vind ''m wel lekker.. mag nog wel iets meer trance in wat mij betreft, maar ik hou dan ook wel van trance :)

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 03:57 schreef hezik het volgende:
Tsja, smaken verschillen nu eenmaal..

Ik vind ''m wel lekker.. mag nog wel iets meer trance in wat mij betreft, maar ik hou dan ook wel van trance :)
Trance zei je?? Far above the clouds van Mike Oldfield eens proberen!!

• BC3 Victim
Ken je het nummer ''Stella'' van Jam & Spoon? Misschien dat je dan begrijpt wat ik met het volgende bedoel:

vervang die hoge synth (je main melody) eens voor zo''n stem-sample en haal daar eventueel het zelfde wa-wah effect mee uit.. wordt ie imo nog ''lekkerder'' van :)

• Mastermind
Op woensdag 18 april 2001 03:59 schreef MREn het volgende:

[..]

Trance zei je?? Far above the clouds van Mike Oldfield eens proberen!!
Dat is geen trance maar klassiek met een beat eronder!

Ik heb liever trance-liefhebbers die reageren. (thanx 4 feedback neway)

• Mastermind
Op woensdag 18 april 2001 04:00 schreef hezik het volgende:
Ken je het nummer ''Stella'' van Jam & Spoon? Misschien dat je dan begrijpt wat ik met het volgende bedoel:

vervang die hoge synth (je main melody) eens voor zo''n stem-sample en haal daar eventueel het zelfde wa-wah effect mee uit.. wordt ie imo nog ''lekkerder'' van :)
Yep klopt! :)
die hoge string irriteert mezelf ook! :)
ik heb het stuk zodra die hoge synth komt eraf gehaald en ben nu met Beathoven ff wat leuks aan het bedenken! :D

• BC3 Victim
Huh? beethoven is toch dood? :)

edit: lezen is ook een kunst.. ah, beathoven.. :)

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 04:07 schreef Mastermind het volgende:
Dat is geen trance maar klassiek met een beat eronder!
Klassiek?? Drumpads, tubular bells, 4 synth''s,ak. & el. gitaar, piano, zangeressen noem ik geen klassiek hoor.

Het is natuurlijk geen trance zoals jij het woord gebruikt, maar geloof me dat als je hier geconcentreerd naar kijkt/luistert je weldegelijk in een soort trance raakt, waarna er alleen maar sereniteit en leegte is als het nummer af is gelopen.

• Universal Creations
Op woensdag 18 april 2001 04:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Klassiek?? Drumpads, tubular bells, 4 synth''s,ak. & el. gitaar, piano, zangeressen noem ik geen klassiek hoor.

Het is natuurlijk geen trance zoals jij het woord gebruikt, maar geloof me dat als je hier geconcentreerd naar kijkt/luistert je weldegelijk in een soort trance raakt, waarna er alleen maar sereniteit en leegte is als het nummer af is gelopen.
Trance maakt onderdeel uit van Dance: moet dus dansbaar zijn. Trance is zo gemaakt dat je al dansend in Trance raakt en niet alleen maar door te luisteren.

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 04:26 schreef universal creations het volgende:

[..]

Trance maakt onderdeel uit van Dance: moet dus dansbaar zijn. Trance is zo gemaakt dat je al dansend in Trance raakt en niet alleen maar door te luisteren.
Ben gewoon wat spiritueel geëngageerd denk ik :+

• Universal Creations
Op woensdag 18 april 2001 04:29 schreef MREn het volgende:

[..]

Ben gewoon wat spiritueel geëngageerd denk ik :+
Ik luister zelf ook naar New Age en Synthesizer-muziek, maar ook naar allerlei vormen van underground-trance (beslaat 60% van mijn 12"-collectie).

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op dinsdag 17 april 2001 16:55 schreef Rusky het volgende:

Works for me too.
Al na een weekje ofzo.

Maarre Mastert... Is een heel mooi nummer, samples zijn prachtig, moeilijk te omschrijven wat er aan verbeterd zou kunnen worden.

<psychiatermode>
Maar als ik hem nu luister heb ik het gevoel dat ik ronddool in een groot, mistig, donker weiland met een lekkere babe naast me :) Dus op zich een lekker gevoel, maar ben toch de weg kwijt zeg maar. Ik mis een rode draad, iets duidelijk herkenbaars wat terugkomt. Er komt wel 1 en ander terug, maar het is niet opvallend genoeg. Denk ik. Maar misschien is dat wel commmercieel hoor, veel trance IS gewoon een mistig weiland :)
</psychiatermode>

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Mastermind
Heb vanmiddag weer een nieuw nr. gemaakt.
Niet van dat softe maar hardere trance.
Mastermind - Makes you go.mp3
Toch wel mijn masterpiece... :)

• Universal Creations
Op vrijdag 20 april 2001 00:34 schreef Mastermind het volgende:
Heb vanmiddag weer een nieuw nr. gemaakt.
Niet van dat softe maar hardere trance.
Mastermind - Makes you go.mp3
Toch wel mijn masterpiece... :)
Zeker niet verkeerd, maar toch een paar aantekeningen:

- iets te vrolijk deuntje, kun je al beter maken door dat "huppelige" melodietje iets strakker te maken.

-Opbouw is best goed en vrij origineel, door een break er in te maken en dan alleen met de bassen en hihats de opbouw tot een climax te brengen.

-Opname niveau is af en toe te hoog: hier wordt de bas in drukke stukken duidelijk onzuiver. Probeer dit d.m.v iets lager niveau bas (bv -3db) te voorkomen.

Het begin (voornamelijk het bas-loopje) heeft wel iets weg van Thomas P. Heckman (duitse Hard-Trance artiest van het Tracid Traxx Label).

• Mastermind
Ja ik heb hem te hard opgenomen, irritant!
Maar ik had geen zin om weer aan die knopjes te gaan pielen!
Ik neem ''m nog wel een keer op (morgen).

Te vrolijk melodietje he, maar weet je wel hoe belachelijk moeilijk het is een melodietje te bedenken die niet bestaat?
Mijn 1e versie was zonder die snare tussen de beats en die is hoogst slaapverwekkend.
Slaapversie kun je binnenkort verwachten! :)
Stuur mij een melodietje die niet bestaat, en ik maak er een nr. van.

En er zitten nog een paar foutjes in hoor ik, de toontjes in het laatste gedeelte van de melodie zijn te kort. (volgens mij heeft cakewalk dat zelf veranderd bij het quantizen).

Maar van dat bass-loopje in het begin, wat versta jij onder een bass loopje?
Want alle trance heeft zo''n bass-loopje! :)

Verwijderd

Ik vind het jammer dat bij 2.05 de melodie niet doorloopt, je bent bezig een climax op te bouwen en dan kom je met een break in melodie, probeer es 1 keer om die door te laten lopen. *D

En bij 5.04 verspringt de basslijn een beetje raar, ff uit het ritme.

Sjit vergeet ik positief te zijn. :)
Klinkt goed *D

• Universal Creations
Op vrijdag 20 april 2001 02:22 schreef --BoBo-- het volgende:
Ik vind het jammer dat bij 2.05 de melodie niet doorloopt, je bent bezig een climax op te bouwen en dan kom je met een break in melodie, probeer es 1 keer om die door te laten lopen. *D
Juist dat vind ik goed/origineel. Het is wat anders en het resultaat mag er zijn.
Maar van dat bass-loopje in het begin, wat versta jij onder een bass loopje?
Want alle trance heeft zo''n bass-loopje!
Ik bedoel eigenlijk een beetje de basic "instrumenten". Dit loopt tot ongeveer 40 seconden en dan komen er melodie-instrumenten bij. Maar juist de eerste veertig seconden zijn a la Heckman.

• Mastermind
Ok ik heb hem opnieuw opgenomen.
Snare ertussen zachter gemaakt.
Ik ben nu aan het uploaden (duurt ca. 10 minuten (wanadoo...))

hmmm... ik heb niet zo goed aan de filterknopjes zitten draaien, hij''s minder mooi dan de vorige, maar ik ben ook dronken nu :+

edit:
uploaden duurt nog 19 minuten zie ik hier bij ws_ftp

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:37
Moet zeggen dat het redelijk lekker wegluisterd.

Door de eenvoud (in positieve zin!)ligt het lekker in het gehoor....ook de overloopjes gaan beter!

Zelf ben ik niet zo''n liefhebber van die hele hoge tstststs geluidjes laat maar zeggen:)

Zo ik ben echt deze taal machtig:Y) Zou zo bij starmaker aan de gang kunnen8-)

Succes!

Handtekening

• Mastermind
Op vrijdag 20 april 2001 03:09 schreef Balboa het volgende:
Moet zeggen dat het redelijk lekker wegluisterd.

Door de eenvoud (in positieve zin!)ligt het lekker in het gehoor....ook de overloopjes gaan beter!

Zelf ben ik niet zo''n liefhebber van die hele hoge tstststs geluidjes laat maar zeggen:)

Zo ik ben echt deze taal machtig:Y) Zou zo bij starmaker aan de gang kunnen8-)

Succes!
Hoe kan het dat jij hem hebt gedownload?
Ik had hem gewist!
Hij is nu nog maar op de 50% met uploaden!

• BC3 Victim
<b> WHASSAAAAAApp </b>

Deze plaat klinkt als *KONT*
Die Berdien Stenberg met haar dwarse fluit moet je eruit halen man !!
Meer POWERRR erin !!
Zodat ie op de kermis lekker voluit gedraaid kan worden op de Break Dance ofsow

*Vraagje*
Wie weet waar ik Frozen van Madonna en Don''t Speak van No Doubt in Hardcore versie kan vinden??
Please meel me op wous@home.nl

Greetzz
\''ous

Life is too short for Dial-Up connections...

• Mastermind
Op vrijdag 20 april 2001 03:42 schreef wous het volgende:
WHASSAAAAAApp

Deze plaat klinkt als *KONT*
Die Berdien Stenberg met haar dwarse fluit moet je eruit halen man !!
Meer POWERRR erin !!
Zodat ie op de kermis lekker voluit gedraaid kan worden op de Break Dance ofsow

*Vraagje*
Wie weet waar ik Frozen van Madonna en Don''t Speak van No Doubt in Hardcore versie kan vinden??
Please meel me op wous@home.nl

Greetzz
\''ous

Life is too short for Dial-Up connections...
Over welke plaat heb je het?
Die oude zit idd een dwarsfluit in! :+

Download de nieuwe maar eens.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:37
Op vrijdag 20 april 2001 03:15 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Hoe kan het dat jij hem hebt gedownload?
Ik had hem gewist!
Hij is nu nog maar op de 50% met uploaden!
Gewoon de link aangeklikt? Toen deed ie het gewoon:)

Handtekening

Pagina: 1