[BC3] Stroom troubles

Pagina: 1
Acties:

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik heb een heel akelig probleem:

Config: Sb live platinum
NAD 118 Digitale pre amp.

Ik wil met deze config natuurlijk de spdif digi uit gebruiken van mijn sb,om digi de voorversterker in te gaan, aangezien deze veel betere da converters heeft.

Het probleem is echter dat als bijv de cv aanslaat ik een heel akelige tik hoor over mijn boxen dit gebeurt ook als ik het licht aan en uit doe.

Probeersels tot nu toe: Andere groep.
220V ontstoor filter.
Andere voeding voor
livedrive.
Computer geaard.

Dit helpt allemaal geen fluit,mijn preamp heeft hier geen last van als ik een andere bron kies,dus bijv een cd speler.Het zit ''m toch echt in de SB.

Hoe krijg ik nou toch schone stroom zonder te hoeven kloten met UPC of accu''s.Ik ga morgen maar ff 2 spanning ic tjes kopen (1 van 5V en 1 van 12V) om te kijken of dat werkt,maar ik ben bang dat deze tikken door mijn pci kaart veroorzaakt worden.

Het vage is wel dat ik op de koptelefoon uit nergens last van heb.

Iemand suggesties??????

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Nee, geen suggestie, maar wel een erkenning van het probleem. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Is gekomen met mijn mixer. Als iemand het licht uitdoet op mijn groep, dan hoor je een master-stand-afhankelijke plop, en ook nog eens best hard. En ik hoor het zelfs als iemand het licht aan of uit doet op een andere groep (alleen wat zachter). Ik weet niet waardoor het komt, en ik weet ook geen oplossing.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Same here, alleen met een bijzonder oude koelkast... Deze hebben we nét afgesloten, dus bij mij is het probleem grotendeels opgelost... De HARDE tikken zijn d''r uit...

Ook hier geen suggestie. Behalve dan: probeer eens een stekkertje om te draaien, dat hielp bij m''n ouders behoorlijk! Dus alle apparaten "in fase" op het net aansluiten. Dan heb je minder lekspanningen lopen... Schijnt dan ook weer goed te zijn voor het geluid, maar daar heb ik nix van gemerkt. Mijn "voltstick" gaat overigens ook gewoon enorm gloeien als ik ''m tegen me versterker aanhoud... (dat ding meet het dus, en werkt ook).

Het is volgens mij een gevalletje van slechte bedrading + zware belasting ofzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Heb dus ff zitten hobbyen met 2 spannings ic tjes(voor de 5 en 12Volt) en 4 condensatoren om de boel te ontkoppelen.

Helaas heeft dit geen nut het effect was wel iets minder maar nog niet weg :(

Morgen toch maar even testen met een accu en een 12V->220V omvormer, dit meot wel werken volgens mij, de volgende stap wordt dan een 12V voeding-> omvormer.