Toon posts:

[BC3] Dvd weergave probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben net een beetje aan het prutsen met mn DVD spul in een Dell Dimension P3 500 met CineMaster 3.0 hardware decoder kaart aangsloten op een Diamond Viper V770D draaiend op Windows 2000.
De laatste drivers geinstalleerd van Ravisent "CineMaster Hardware Drivers for Windows 2000".

Bij het afspelen met CineMaster DVD software krijg ik de melding "Current display mode not suitable for DVD video".
Bij het gebruik van de bij windows 2000 geleverde DVD speler krijg ik een vergelijkbare melding.

Wat doe ik verkeerd?
-Ligt het aan Windows 2000
-Ligt het aan CineMaster drivers/instelligen?
-Iets anders...

gr.
Marcel

Verwijderd

Als ik dvd wil kijken meld mijn systeem automatisch dat hij gaat veranderen van resolutie, speciaal voor het kijken van de film....

misschien moet je het hierbij zoeken?!?!?

Verwijderd

Topicstarter
Juustem, en welke resolutie gebruik je dan? Heb vanalles geprobeerd, maar oplossing niet gevonden...
Marcel

Verwijderd

Als je alle resoluties geprobeerd heb en het werkt nie ligt het nie daaraan he
Probeer es een andere DVD player
www.digital-digest.com

Verwijderd

Probeer PowerDVD 3.0 eens dit is een softwarematig dvd afspeler, en de beste.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle goede tips, maar graag zou ik met mijn bestaande config dvd afspelen. Het lijkt mij dat bij een hardware dvd decoderkaart een softwarematig dvd decoder/afspeel programma niet nodig is?!?
Komt niemand deze meldig bekend voor?
Gr.
Marcel

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-05 19:43
Heb je ook verschillende kleurdieptes geprobeerd? Ik kan me herinneren dat mijn hollywood+ (iig met de eerste drivers) alleen wilde werken als je de videokaart op een bepaalde kleurdiepte had staan, ivm. het overlay principe wat deze kaarten gebruiken. suc6. :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Hee, als je met kleurdieptes het aantal kleuren bedoelt dat je kunt instellen, ja. Maar zou het dan echt daaraan liggen?
Kun je je nog herinneren welke kleurdiepte/resolutie bij jou werkte?
Gr.
Marcel

Verwijderd

ik had laatst precies dezelfde melding.

nadat ik de resolutie had aangepast naar 800x600 op 256 kleuren was alles goed...

Verwijderd

Topicstarter
mccloud: gebruik jij ook de cinemaster dvd decoder en cinemaster playback software?
Gr.
Marcel

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
Op woensdag 18 april 2001 16:33 schreef mcloud het volgende:
ik had laatst precies dezelfde melding.

nadat ik de resolutie had aangepast naar 800x600 op 256 kleuren was alles goed...
256 kleuren????? grapjas...

ik gebruik powerdvd en kan op elke kleurdiepte en resolutie dvd kijken. totaal geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, allemaal bedankt voor de reacties, maar helaas, ook op 800x600 met 256 kleuren zelfde foutmelding. Ik heb dus maar even wat testjes gedraaid:
- Met de door Dell geleverde testsoftware voor de CineMaster kaart, viel mij op dat deze kaart ingesteld staat op dvd regioncode 2.
- Met DriveRegionInfo v1.1. zie ik dat mijn Samsung DVD-ROM speler staat ingesteld op regioncode 1.

1. Kunnen deze regioncodes de oorzaak zijn van mijn probleem?
2. Welke regioncode is voor ons gebruikelijk?
3. Welke regioncode moet ik aanpassen en hoe?

Alvast bedankt,
Marcel
Pagina: 1