[BC3] AC3 geluid via Live5.1 en DVD

Pagina: 1
Acties:

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Topicstarter
Een neef van mij heeft op zijn computer een Hollywood+ MPEG2 decoderkaart en een Creative Live 5.1 icm een DTT2200 speakerset. Nou is het met de Realmagic DVD player alleen mogelijk om analoog surround geluid te krijgen. Leuk, maar we willen natuurlijk 5.1 Dolby Digital geluid. Aangezien hij geen aparte versterker heeft kan je niet de digitale uitgang van de Hollywood gebruiken.
Mijn vraag is dus: kan je de software zo instellen dat ipv de eigen uitgang, de Live kaart gebruikt wordt voor Dolby Digital geluid? Of is er software waarmee dit wel mogelijk is?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja, gebruik power dvd, die ge bruik ik op mijn live 5.1 samen met de dtt3500 en dat werkt super 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Topicstarter
maar PowerDVD is alleen software decoding...
op een P2-333 gaat MPEG2 decoderen niet zo relaxed en dan heb je ook geen TV-out :(

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat valt best me, het is gewoon een kwestie van goed instellen, en dan stuurt hij je spekers diditaal aan. (mits digitaal aangesloten en de ac3 decoder op je deluidskaart is uitgeschakeld) 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen