Toon posts:

[BC3] VideoCodec : Welke i.p.v. RAW opslag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke codec kan ik het beste gebruiken om video in op te slaan dat nog geDIVXt moet worden? RAW opslaan vreet gewoon teveel diskspace, dus ik moet m''n MPEG2 (origineel materiaal) naar iets FLASKen dat wel een redelijke compressie geeft, maar niet veel in kwaliteit inboet.

Iemand een idee?

Direct naar DivX is geen handige oplossing want ik moet er nog in knippen en met FLASK kan ik niet kiezen waar ik begin en ophoud met converteren.

Of er moet een ander programma zijn natuurlijk voor MPEG2 naar AVI.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Met Flask kan je toch kiezen welk framebereik je wilt converteren?

Misschien dat de executable Mpeg2avi wat voor je is, maar ik weet niet, of je daarmee ook bepaalde bereiken kan instellen. Ik grabte in Indeo RAW, converteren naar DivX met Virtualdub en dan editten in Premiere. Nu realtime DivX (geluid ongecomprimeerd), dus een stap minder.

Kan je iets beter uitleggen, waarom je niet naar DivX wil?

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

ik zou eerst met tmpegenc het juiste gedeelte van die mpeg maken en dan gewoon omzetten naar divx met flaskmpeg

File > MEPG Tools > tabblad Merge & Cut

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet gelijk naar DivX omdat ik er dus nog in moet knippen en plakken. En als ik dan een beetje nauwkeurig wil zijn moet ik heel veel keyframes zetten, want anders kan ik met VDub niet knippen. Dat gaat per keyframe.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
huffyuv

http://www.math.berkeley.edu/~benrg/huffyuv.html

Is een lossless codec. RAW was volgens mij uncompressed maar huffyuv heeft een compressie ratio van bijna 3:1.

Kan je trouwens niet in mpeg2 zelf gaan knippen?

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 12:51 schreef HlpDsK het volgende:
En als ik dan een beetje nauwkeurig wil zijn moet ik heel veel keyframes zetten, want anders kan ik met VDub niet knippen. Dat gaat per keyframe.
Volgens mij niet; ik heb het net geprobeerd en ik kan per frame knippen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat ik probeerde diect naar huffyuv te grabben.

Verwijderd

Topicstarter
In MPEG2 knippen? Hoe dan?

Trouwens .. als ik een manier vindt om lossless naar AVI te grabben (niet RAW dus) in realtime dan ben ik al een heel eind.

Dat huff ga ik eens proberen.

Arrgh .. als ik naar AVI grab kan ik niet hoger dan 352x288 of zo, terwijl bij MPEG2 ik tot 700xnogwat kan.

Dat slaat nergens op.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Frameserve anders met DVD2AVI en VFavi. Die maakt een virtuele avi aan en daar kan je weer ik knippen en plakken met virtualdub / nandub.

EDIT

je kan op www.doom9.net alles vinden.

Nuff Said

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

Op maandag 16 april 2001 14:23 schreef HlpDsK het volgende:
In MPEG2 knippen? Hoe dan?
Op maandag 16 april 2001 11:20 schreef Steffie het volgende:
ik zou eerst met tmpegenc het juiste gedeelte van die mpeg maken en dan gewoon omzetten naar divx met flaskmpeg

File > MPEG Tools > tabblad Merge & Cut
;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 14:23 schreef HlpDsK het volgende:
Arrgh .. als ik naar AVI grab kan ik niet hoger dan 352x288 of zo, terwijl bij MPEG2 ik tot 700xnogwat kan.

Dat slaat nergens op.
Ik heb net met Flaskmpeg (met DECSS) de huffyuv codec gebruikt en je kan gewoon instellen hoe groot of klein je het wilt hebben. Of heb ik je verkeerd begrepen?
Pagina: 1