[BC3] Mp3 discman, ervaringen en beschikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Ik ben aan het rondkijken naar mp3discmans, ik zie een Lenoxx die vrij goed en goedkoop is, daarnaast zie ik een riovolt die heel lang met batterijen doet en ID3 ondersteunt 9~ . Ook de Misel en Pine en de Exonion, die Genica/No name spreekt me iets minder aan maar ook daar ervaringen over. Nu geen gezeik dat een minidisc beter is

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Het schijnt dat een expanium wel fijn is, en ik zal niks zeggen over MD. Maar als ik jou was zou ik toch nog een keer goed erover denken :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• arjandijk162
heb gewoon veel cds en heb geen zin om op 1x md te kopieren, daarbij past er veel meer muziek op een mp3cd

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
de NAPA Mp3 player speelt behalve mp3cd`s ook vcd. Kabels meegeleverd en ook een creditcardformaat afstandsbediening. Het apparaat oogt een beetje plastic/jopie goedkopie maar schijnt wel 20 seconden shockproof te zijn. Ook oordopjes meegeleverd. Een beetje kwaliteits cd-r klinkt er goed uit....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• arjandijk162
schijnt wel 20 seconden shockproof te zijn.., klinkt niet als iemand die m zelf heeft gebruikt, heb gehoord dat de Napa erg ruist en de geluidskwaliteit een beetje fucked up is, stond in Computer! totaal

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
die antishok van de napa is :r

• arjandijk162
jij hebt met de napa gewerkt?

• Xandrios
een klasgenoot van met heeft em

• arjandijk162
en de geluidskwaliteit?

• Xandrios
redelijk, maar minder goed dan mijn lennox

Ik zou voor de lennox gaan...

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
nee joh, ga voor de havion...... DIE is pas goed (denk ik)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Lenoxx heb ik, zeer tevree mee tot nu toe :P

btw kan je zelfs naar de bus rennen zonder dat ie overslaat.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik heb op dit moment de Misel thuis liggen. En ik moet zeggen TOP apparaat!!! nog nooit beter gehad. De Lenoxx was ook goed. Alleen geen ID3.
Begin NOOIT aan de sm300t. echt bagger. (ligt hier nog steeds te rotten :))
Morgen effe testje schrijven met de Jazzpiper en de Waitec (napa nieuwe model)

En Ik zou als ik jou was nog effe wachten op: RioVolt/Exonion tests. En het licht er helemaal aan wat je wilt. Wil je ID3 en dus meer betalen. Wil je design? Of wil je simpel mp3''tjes afspelen.

Kijk eens op de volgende site''s

- www.mp3man.nl
- www.mp3spelers.nl
- www.mp3cdspelers.nl
- www.mp3discplayer.nl
- www.iwant.nl

Verder check www.mp3infopoint.com Hier komt vanaf volgende week dus een MP3CD-spelers round-up te zien.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

Heb hier een Havin Exonion, Misel MP-Juke, Pine SM-300T en een Lenoxx liggen. Eerstgenoemde is echt een beest van een speler :9. Ik zou zeggen, wacht even op m''n roundup :D. Ik hoop die RioVolt ook nog mee te pikken trouwens.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zou zeker de Havin Exonion overwegen ! Dat ding heeft geweldige specs ( o.a. 240 anti shoc, Blauw backlight, idtag support)
En ziet er erg strak uit !

Hij is nog niet uit maar de verwachte leverdatum is 30 april.

Ik heb ook even die Napa speler gehad, maar mensen, dat is echt speelgoed ! Anti-shock werkt voor geen meter, ding ziet eruit als een "my first sony" en de knoppen/afstandsbediening reageert de helft vd tijd niet. Kon em gelukkig nog terugsturen :)

Kijk op http://www.havin.com en http://www.mp3spelers.nl voor meer info over de Exonion.

Moet dit trouwens niet in Audio/Video forum :?

• Life-is-party
Op zondag 15 april 2001 18:30 schreef Robin het volgende:
Heb hier een Havin Exonion, Misel MP-Juke, Pine SM-300T en een Lenoxx liggen. Eerstgenoemde is echt een beest van een speler :9. Ik zou zeggen, wacht even op m''n roundup :D. Ik hoop die RioVolt ook nog mee te pikken trouwens.
Dat wordt opschieten Robin!. Je hebt wel mazzel dat jij die Havin van Marcel hebt gehad!!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hey robin, heb jij die Havin al :? hoe kenda nou ? hij is toch nog niet uit ? Kun je er wat meer over vertellen ? Hep em zelf ook besteld :9~

• Life-is-party
Op zondag 15 april 2001 18:35 schreef kazuka het volgende:
Hey robin, heb jij die Havin al :? hoe kenda nou ? hij is toch nog niet uit ? Kun je er wat meer over vertellen ? Hep em zelf ook besteld :9~
Robin heeft een sample gehad van Marcel (www.mp3spelers.nl). Het is dus nog niet de officiele release. Helaas was Robin mij voor. (ps. hij heeft hem ook al 3 weken in huis. en ik hoor van verschillende kanten dat het een topspeler is)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kijk, dat zijn goeie dingen om te horen :)
Maar ehm, staat die release date nou wel vast op 30 April ? want hij is al verschillende keren verzet :(

• Life-is-party
Op zondag 15 april 2001 18:44 schreef kazuka het volgende:
Kijk, dat zijn goeie dingen om te horen :)
Maar ehm, staat die release date nou wel vast op 30 April ? want hij is al verschillende keren verzet :(
Ik sprak www.mp3spelers.nl (marcel) afgelopen week. Zeker komt hij 1e week van mei. Maar misschien iets eerder. Maar ZEKER 1e week van mei

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een mooie blauwe lenoxx... relaxt dingetje :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• arjandijk162
in de eerste week van mei kan dit ding dus bij mij thuis liggen?

• Martijn
  • Nu online
Ik ga zeker voor de Havin Exonion, heb de Lenoxx gehad, maar die vond ik niet geweldig... Las CDRW''s erg slecht enz enz... Alleen de vormgeving van de Havin vind ik niet geweldig... Is ie echt WIT zoals op het plaatje bij mp3spelers.nl ?? Ze hadden er eerst namelijk een plaatje staan van een zwarte variant... De Havin is dezelfde als de TDK Mojo en die is zwart (= veel mooier...:P:P:P) Dussss.... Robin, kun je me uitsluitsel geven? Wanneer komt je roundup? Marcel mailde mij een maand geleden dat in de EERSTE week van April er een review op t.net zou komen... Ik wacht dus met spanning...:)

• Life-is-party
De Exonion (die wordt uitgegeven door Havin & Waitec) is wit/goudachtig > een hele vage kleur :). De Mojo (door TDK) is dus zwart.

Ik heb hier een plaatje (door www.mp3infopoint.com gemaakt op de CeBIT) van de Waitec Exonion

Afbeeldingslocatie: http://www.digitmedia.nl/plaatjes/cebit057.jpg

Op het plaatje is ook goed de afstandsbediening te zien

-------update--------
En hier is ie weer te zien in andere kleuren :)
[img]http://www.mp3spelers.nl/images/main_fotos/havinexonion.gif[/url]
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/11.jpg

Het lijkt er dus op dat Robin deze kleuren heeft. Die nog officieel afkomstig zijn van Havin. Hierboven zie je dus de kleuren van de waitec (1e plaatje)

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Hmmm.... Vervelend...

Wordt nog een racen: ik wil voor MP3infopoint.com ook een round-up afhebben begin volgende week. Daarin komen de Waitec Tanky (Napa DAV-311), jazzPiper MCD650A, Lenoxx, Pine D''Music SM-200C+, ''die andere'' Pine, de Misel (ook wel Terratec M3PO-go) en drie (!) high-end MP3-torens aan bod. M''n kamer staat hier al redelijk vol met apparatuur:9~

De Exonion en de RioVolt / Soul / de andere no-name RioVolt zullen een paar weken erna worden toegevoegd.

Vanavond staat een redelijk positieve review van de jazzPiper MCD650A, een aardige speler, met een wat mindere anti-schok, maar geweldige geluidskwaliteit.

Verwijderd

MP3 cd-speler roundup komt komende week :)

• Xandrios
wat dacht je van de soul speler?
review -->hardware.dmusic.com/reviews/soul/
kopen --> www.easybuy2000.com/store/?cat=mp3%20players&subcat=soul%20player

Ik zit er ook over te denken om mijn lennox te upgraden naar deze speler, voor de id3tag..

Maarja, hij moet dan wel uit amerika komen, met de nodige kosten..

• Life-is-party
Op zondag 15 april 2001 19:29 schreef Cutebritney het volgende:
wat dacht je van de soul speler?
review -->hardware.dmusic.com/reviews/soul/
kopen --> www.easybuy2000.com/store/?cat=mp3%20players&subcat=soul%20player
Soul = RioVolt

• Xandrios
okee, maar hoeveel kost de riovolt dan?

de soul zit rond de 400 - 450 (schat ik)

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb zelf de Lennoxx en ik ben echt supertevreden over dat ding. Jammer dan van die ID3tags maar die zie je toch niet als hij in je jaszak zit.

Ding leest zelfs mijn CD-RW! :)

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:08

Potatoman

koniwa

Hoe lang gaan de batterijen mee van de Lenoxx?

The cyclographing developer

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die gaan zo''n 3 a 4 uur mee (bij mij, en ik heb em hard staan en skip veel)
Is een leuk dingetje.
Alleen iedere nacht de baterijen opladen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Audio, Video & HiFi forum.

Verwijderd

Ik heb de Soul speler gekocht uit Canada (Easybuy) en ben er erg tevreden over. Hij is 150 goedkoper dan de RioVolt en heeft dezelfde functies. De knoppen zitten iets anders dan op die van Rio maar zo zitten ze beter. Het enige nadeel is dat Rio wat vaker firmware updates maakt, maar Soul doet er alleen iets langer over. Binnenkort kan je een review van de Soul lezen op RoRuPC.nl
Als je nog vragen over de Soul hebt kun je me altijd contacten via ICQ

edit:
De review staat inmiddels op de site

Verwijderd

Robin, wat voor batterijen gaan in die Havin? Ik lees op hun site dat het oplaadbare batterijen zijn. Ik weet dat bv de napa ook zo iets heeft, maar daar kan je dus geen normale batterijen in doen, alleen dat accu''tje waar daarin zit kan je gebruiken, (een reserve zal ook wel niet te vinden zijn, en dan nog, hoe moet je deze opladen? in de mp3 speler zeker?).

Dus als Havin ook dit systeem gebruikt dan vind ik het dus helemaal niets! Ben je net lekker aan het luisteren in de bus (bv naar Spanje) accu leeg, tja en nu?) :(

Nee, dan wacht ik toch liever dan op de Riovolt (die hebben al ervaring met het mp3 gebeuren, dus waarschijnlijk betere decompressie van de mp3s) plus dat ie ook wma en toekomstige soorten kan afspelen (update firmware). :)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:45

-Stef-

Slainthe!

Op maandag 16 april 2001 09:55 schreef CrazyTaxi het volgende:
Robin, wat voor batterijen gaan in die Havin? Ik lees op hun site dat het oplaadbare batterijen zijn. Ik weet dat bv de napa ook zo iets heeft, maar daar kan je dus geen normale batterijen in doen, alleen dat accu''tje waar daarin zit kan je gebruiken, (een reserve zal ook wel niet te vinden zijn, en dan nog, hoe moet je deze opladen? in de mp3 speler zeker?).

Dus als Havin ook dit systeem gebruikt dan vind ik het dus helemaal niets! Ben je net lekker aan het luisteren in de bus (bv naar Spanje) accu leeg, tja en nu?) :(

Nee, dan wacht ik toch liever dan op de Riovolt (die hebben al ervaring met het mp3 gebeuren, dus waarschijnlijk betere decompressie van de mp3s) plus dat ie ook wma en toekomstige soorten kan afspelen (update firmware). :)
Volgens mij is de Havin ook firmware upgradable.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 09:35 schreef Blue-Bird het volgende:
......Binnenkort kan je een review van de Soul lezen op RoRuPC.nl/////
edit:
De review staat inmiddels op de site
http://www.rorupc.nl/review.php?id=5

ik vind trouwens 570 piek wel duur voor zo''n kreng :'(

• arjandijk162
jammer dat alle patsoenlijke, (lees: id3 ondersteuning, goeie antishock) in Nederland slecht of niet verkrijgbaar zijn

• Martijn
  • Nu online
Op maandag 16 april 2001 13:56 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

http://www.rorupc.nl/review.php?id=5

ik vind trouwens 570 piek wel duur voor zo''n kreng :'(
Zou je bij die review niet wat hi-res plaatjes kunnen zetten...? En effe een vraag. Bij deze speler he, plakt ie alle nummers achter mekaar, of zet ie als je naar het volgende nummer skipt, er 2 à 3 sec. pauze tussen. Als ik iets irritant vind is het dat namelijk... Elke keer wachten als er een nummer is afgelopen...

Verwijderd

Ik heb een Lenoxx::)
Lekker goedkoop ;)

In het begin heb ik er flink wat problemen mee gehad: batterijen gingen maar 2 uur mee, antishock was er niet, cd''s gaven no-file etc. Ik heb hem toen teruggestuurd. Ik kreeg hem terug met de meededeling dat er niets mis mee was, maar de speler die ik terug kreeg was niet de mijne (ik had er in het klein mijn naam ingekrast) affijn, sindsdien doet hij het perfect, de anti-shock is errug goed, id3-tag vind ik onnodig en ik luister iedere dag ongeveer 2,5 uur muziek dus dat is precies om de twee nachten opladen. (bij mij gaan de batterijen 5 uur mee, dat zal wel komen omdat ik weinig skip).

Ow ja waar je wel rekening mee moet houden: De Lenoxx kan slecht cd-rewritables lezen, sommigen doen het af en toe wel goed maar daar kan je niet vanuit gaan. Dat is het belangrijkste gemis van dit ding...

De Philips is trouwens ook errug goed (van horen zeggen). Dit apparaat is eigenlijk perfect, alleen zo verrekte duur:(

• Martijn
  • Nu online
Op maandag 16 april 2001 15:32 schreef TheClown het volgende:
...dat is precies om de twee nachten opladen. (bij mij gaan de batterijen 5 uur mee, dat zal wel komen omdat ik weinig skip).

Ow ja waar je wel rekening mee moet houden: De Lenoxx kan slecht cd-rewritables lezen, sommigen doen het af en toe wel goed maar daar kan je niet vanuit gaan. Dat is het belangrijkste gemis van dit ding...

De Philips is trouwens ook errug goed (van horen zeggen). Dit apparaat is eigenlijk perfect, alleen zo verrekte duur:(
Dat zijn dus de grootste nadelen van de Lenoxx... CDRW''s leest ie idd erg slecht, en 4 à max 5 uur vind ik veel te weinig...:(
De Philips is zeker niet perfect, duurt lang voordat ie een cd ingeladen heeft, zet tussen elk nummer ALTIJD 3 sec. pauze, kan niet echt hard, en de geluidskwaliteit is ook niet echt heel erg geweldig. Hij heeft GEEN ID3 ondersteuning. Het enige positieve aan de speler is dat ie 10 uur met z''n batterijen doet... Maar om daar nu 549 piek voor uit te geven... Is ie zeker niet waard. Ik kan het weten, want ik heb de Lenoxx en de Philips Expanium allebei GEHAD...;)
Pagina: 1