De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Kost volgens mij 170 gulden nou en te koop bij Informatique.
Staat in de pricewatch.
Heb ze zelf ook. En in 1 woord:
Fantastisch.
1 nadeel je kan de trebble en bass niet instellen.
Maar ik vind ze echt fantastisch.
I see dead pixels...
Labtec en Altec Lansing zijn wel goed.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Argumenten???
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Creative FPS1500 is beter wat betreft middel en hoge tonen, maar de bas blijft wat achter op de Labtec 2514 set.
Creative FPS1000 zit naar mijn mening te weinig volume in en de bas is echt slecht (plastic geluid)
''t Is maar wat je belangrijkst vindt.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Het geluid is brak, zwakke bas, mist midden en hoogste hoge tonen....ik heb mezelf allang gedistantieerd van creative...Ik hou het lekker bij me tannoy vloerstaanders voor muziek en me yamaha comp speakers.Op zaterdag 14 april 2001 23:11 schreef twakker het volgende:
Waarom geen Creative?
Argumenten???
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
4 point surround level en bas te regelen voor 199-
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Whahaha, die is goed!! Hoe kan in godsvredesnaam een speakerset van 170 gulden fantastisch zijn??? Misschien goed voor het geld, maar onder fantastisch versta ik toch echt wel ietsd anders hoor...Op zaterdag 14 april 2001 22:49 schreef jordyb het volgende:
Labtec Arena 515
Staat in de pricewatch.
Fantastisch.
Speakers hoeven trouwens geen duizenden guldens te kosten om mooi geluid te krijgen. En voor he geld geven die labtecs een heel mooi geluidje, dus doe niet zo flauw.Misschien goed voor het geld
Ecodan warmtepomp
Slache!
Verwijderd
Als op lekker geluid aankomt, ben ik een ongelofelijke miereneuker, dan klopt. Zo vind ik ook dat surround onzin is, al helemaal voor minder dan 6.000 gulden. Ik geef sowiezo al de voorkeur aan stereo ipv surround. Uit een pc-speaker komt _geen_ goed geluid...maar dat is mijn bescheiden mening maar hoor...Op zaterdag 14 april 2001 23:20 schreef JT het volgende:
MREn, je zegt het zelf al :
[..]
Speakers hoeven trouwens geen duizenden guldens te kosten om mooi geluid te krijgen. En voor he geld geven die labtecs een heel mooi geluidje, dus doe niet zo flauw.
Verwijderd
JepOp zaterdag 14 april 2001 23:20 schreef JT het volgende:
MREn, je zegt het zelf al :
[..]
Speakers hoeven trouwens geen duizenden guldens te kosten om mooi geluid te krijgen. En voor he geld geven die labtecs een heel mooi geluidje, dus doe niet zo flauw.
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding gewoon erg goed.
En het kan natuurlijk niet mee met bozen van 10.000 gulden.
ok..........jij leeft zeker in een doos op de vuilnisbelt met een krell 2x600 watt versterker bij 0,00000000000000000000001 % THD en PMC monitorenOp zaterdag 14 april 2001 23:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Als op lekker geluid aankomt, ben ik een ongelofelijke miereneuker, dan klopt. Zo vind ik ook dat surround onzin is, al helemaal voor minder dan 6.000 gulden. Ik geef sowiezo al de voorkeur aan stereo ipv surround. Uit een pc-speaker komt _geen_ goed geluid...maar dat is mijn bescheiden mening maar hoor...
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
[typo]
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Altijd beter, zeker als je veel met muziek doet;)Op zondag 15 april 2001 00:45 schreef JT het volgende:
Ik kan met heel weinig doen als het moet, geen prob pour moi, maar nu dat ik geld heb, heb ik wel ff 5 rugge in een leuk setje gepompt.
Verwijderd
Nee hoor, wat er allemaal zoal in m''n kamertje staat, had je kunnen vinder op m''n homepage. Dan had je ook kunnen zien dat er aan AV-zooi voor zo''n 8.000 gulden staat, dus dat valt nog wel mee. En ik heb gewoon ruk-speakers, dat geef ik toe. Maar er gaat ook aardig wat geld zitten in m''n oude huisje, en als tweaker heb ik natuurlijk ook nog een andere grote uitgavenpost: de pc&laptop...Op zondag 15 april 2001 00:24 schreef JT het volgende:
[..]
ok..........jij leeft zeker in een doos op de vuilnisbelt met een krell 2x600 watt versterker bij 0,00000000000000000000001 % THD en PMC monitoren
Waarom heb je dan een AV set....:zZo vind ik ook dat surround onzin is, al helemaal voor minder dan 6.000 gulden.
Wat is je homepage dan ?
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Profile??Op zondag 15 april 2001 12:11 schreef JT het volgende:
Wat is je homepage dan ?
http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/
Verwijderd
je weet niet wat je overkomt
heb zelfs mijn versterker naar beneden gegooid naar de tv
Verwijderd
Heb geen AV-set, gewoon een mooie STEREO versterker met wat ondersteundende meuk eraan, cd-wisselaartje, md, lp, md, tuner enzo, en daarnaast dvd, vcr en tv, en die zijn gewoon met een stereokabeltje in m''n stereoversterker geplugd, dus dat is voor mij geen av-set.Op zondag 15 april 2001 12:11 schreef JT het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een AV set....:z
Wat is je homepage dan ?
Ecodan warmtepomp
Jij zit zo te emmeren op comp speakers en je loopt te schreeuwen dat je minimaal 6 ruggen moet investen voor leuke surround (ben ik het wel mee eens BTW), en op die site van je zie ik allemaal ''Sony'' en ''Samsung'' staan... Tja...Op zondag 15 april 2001 16:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Heb geen AV-set, gewoon een mooie STEREO versterker met wat ondersteundende meuk eraan, cd-wisselaartje, md, lp, md, tuner enzo, en daarnaast dvd, vcr en tv, en die zijn gewoon met een stereokabeltje in m''n stereoversterker geplugd, dus dat is voor mij geen av-set.
Verwijderd
Staat er inderdaad, bovendien heb ik geen surround, dat vind ik niet nodig. TV & video gebruik ik denk ik zo''n 5 uur per week, dus dat hoeft niet het beste te zijn. (Is ook al drie jaar oud, dus toen was ik net 17), verder heb ik bewust alles van het zelfde merk genomen omdat ik estethiek ook belangrijk vind, het moet dus wel lekker bijelkaar passen, an als je toendertijd in je eisen een md-speler had zitten, kwam je automatisch bij Sony uit, vandaar.Op zondag 15 april 2001 17:02 schreef Obi het volgende:
[..]
Jij zit zo te emmeren op comp speakers en je loopt te schreeuwen dat je minimaal 6 ruggen moet investen voor leuke surround (ben ik het wel mee eens BTW), en op die site van je zie ik allemaal ''Sony'' en ''Samsung'' staan... Tja...
(edit: als het om geld gaat, is deze handel ook nog goed voor 8000 piek...)
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Mijn motivatie was dus esthethiek, redelijk beperkte budget en toch vrij goede kwaliteit. ''t Is maar een kwestie van prioriteiten stellen.
wat schat jij in als kabellengte voor de front en rear speakers? ik wil ze nl wel door mijn kamer.Op zaterdag 14 april 2001 22:49 schreef jordyb het volgende:
Labtec Arena 515
Staat in de pricewatch.
Fantastisch.
tampert, kriminalpolizei
Als je ook nog eens goede acoustische kwaliteit wil zou ik gewoon een Labtec Arena 515 nemen, analoog uiteraard. Vooral de sattelites klinken goed en produceren veel meer midrange dan de Creative sattelites waardoor ze voor bijna elke muziek geschikt zijn. Aljeblieft geen Creative dus. Labtec is in dit geval een prima alternatief, Altec Lansing met hun ATP5 is te duur en komt helaas niet onder de 45Hz, in tegenstelling tot de Labtec Arena set.
Altec is net iets te duur, ik zou dus ook Labtec aanraden, hebben vaak geen tweaters in de sattelites, wat overigens zeker niet resulteerd in een minder goede acoustische kwaliteit.
Beter wat betreft midtonen? Luister maar eens metal op een Creative set met de inmiddels standaard sattelites, die zijn zo klein uit gevallen dat er bijna een gat in het frequentie bereik valt. Veel gitaren zullen veel zachter klinken dan de bass drum en de hihat. Creative zijn echt sets voor electronische muziek als Trance en R&B, de over het algemeen toch wat commercielere muziek (hap maar), en deze sets van Creative zijn daar volgens mij ook precies op gemaakt.Op zaterdag 14 april 2001 23:13 schreef Lordy79 het volgende:
Ik verkoop zowel creative als labtec.
Creative FPS1500 is beter wat betreft middel en hoge tonen, maar de bas blijft wat achter op de Labtec 2514 set.
Creative FPS1000 zit naar mijn mening te weinig volume in en de bas is echt slecht (plastic geluid)
''t Is maar wat je belangrijkst vindt.
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, surround vind ik ook onzin, pc speakers klinken over het algemeen niet echt zuiver en goed. Toch moet ik de APX series van Labtec tot uitverkorene kiezen die wel degelijk goede acoustische kwaliteit geluid produceren. Videologic sets vaak ook, vooral de Sirroco Crossfire, dat is wel meest "no bullshit but good acoustic quality set". Dus er zijn wel degelijk goede pc speaker sets, maar over het algemeen zijn (vooral de subwoofers) deze van relatief lagere kwaliteit. Komt mede door het kleine budget voor amplifiers, in tegenstelling tot die van de Sirroco Crossfire serie.Op zaterdag 14 april 2001 23:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Als op lekker geluid aankomt, ben ik een ongelofelijke miereneuker, dan klopt. Zo vind ik ook dat surround onzin is, al helemaal voor minder dan 6.000 gulden. Ik geef sowiezo al de voorkeur aan stereo ipv surround. Uit een pc-speaker komt _geen_ goed geluid...maar dat is mijn bescheiden mening maar hoor...
Zwakke bass door ALTIJD enorm klein uitgevoerde wooferdrivers, mist middentonen door de klein uitvervoerde sattelite-drivers. Het allerhoogst missen de sets ook omdat de sattelites altijd 1 weg zijn, dus zonder duidelijke tweater met goede filter.Op zaterdag 14 april 2001 23:19 schreef JT het volgende:
[..]
Het geluid is brak, zwakke bas, mist midden en hoogste hoge tonen....ik heb mezelf allang gedistantieerd van creative...Ik hou het lekker bij me tannoy vloerstaanders voor muziek en me yamaha comp speakers.
Yamaha, darentegen, heeft 2 weg sattelites met 2weg filters, zodat niet bv. 60Hz frequenties worden doorgegeven aan beide sattelite drivers (voor distortion daardoor) in tegenstelling tot Creative. De acoustische kwaliteit is voor_die_prijs uitmuntend, de subwoofer komt redelijk laag voor een 6.5" 40Watts (continu vermogen) driver.
Nog verder toegelichte toelichting lijkt me nu niet meer nodig... Creative sets zijn brak, met deze toelichting als verdere toelichting. My 8 cents, ask on.
Ja, ok, maar dat betekent dan dat je geen 6000 piek hoeft uit te geven voor een installatie van dezelfde kwaliteit, die dan alleen iets lelijker is.Op zondag 15 april 2001 18:18 schreef MREn het volgende:
Is net zoals met speakers, iedereen heeft andere voorkeuren. De één vind mission-speakers goed klinken, de ander gaat voor infinity. De één heeft 500 gulden voor een set speakers, de ander 2.500, en dan nog wat je er voor uit wilt geven.
Mijn motivatie was dus esthethiek, redelijk beperkte budget en toch vrij goede kwaliteit. ''t Is maar een kwestie van prioriteiten stellen.
Ecodan warmtepomp