[BC3] TV Noise reduction in Cool Edit 2000

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dag tweakers,

Ik gebruik regelmatig Cool Edit 2000 voor het editen van opnames van MD. Deze opnames zijn opgenomen van de tv en bevatten dan de irretante tv piep ...

Nu had ik voorheen een bestandje (.fft) gemaakt met daarin de tv ruis die ik dan vervolgens met noise reduction er zo weer uit kon filteren :)

Maar door een grote stommiteit (het verloren gaan van een backup) is dat bestandje hopeloos verloren gegaan |:(

Nu is mijn vraag: heeft iemand toevallig zo''n bestandje? Het duurt namelijk uren voordat ik weer zo''n ding gemaakt heb.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Dat kun je zo weer maken , kost een paar sec. Wat je moet doen is dit : Laad de muziek
1: Selecteer een paar seconden alleen de ruis van de tv (In het begin van de opname).
2: Ga naar de noise reduction afdeling in Cooledit en maak een profile van de selection , save die daarna en click op cancel.
3: Vervolgens select je de hele sample en gooi je die gesavede profile eroverheen.
PS. Het is dus nooit de bedoeling dat je die noise reduction profile over een heel muziekstuk laat uitrekenen , want dan verkanker je het geluid mee (alleen de stilte laten profilen dus).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt ook gewoon de 16KHz eruit filteren, en dan een hiss filter gebruiken om de ruis te verminderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het probleem is echter dat ik niet een stukkie alleen ruis heb.
Je hoort de tv ruis er de hele tijd doorheen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen