Toon posts:

[BC3] DivX afspelen met problemen (deel 2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ben ik weer. Ik krijg een divx maar niet zonder problemen afgespeeld. Wel een keer of 6 in een film loopt mijn computer vast, en blijft het geluid hangen.... heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn systeem is:
MSI K7T Turbo
1,2 Ghz TB 266 FSB
ATI Radeon 64 Mb ViVo
Soundblaster live 5.1
Pioneer s106 DVDrom
Maxtor Diamond Plus 40,9 Gb

Please, kan iemand mij helpen?? Alvast bedankt!

:'(

Verwijderd

Via 686B bug denk ik, probeer eens DMA in je bios uit te zetten en kijk of het dan werkt, als dat het is weet je wat je probleem is.
Heb je een SB Live toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het de via bug zijn? Ik heb die patch geDL dus ik ga ff kijken of dat het is...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo Peedeepee,
Heb je de laatste bios 2.5 al geflashed ?
ik had nl. hetzelfde probleem versie 2.4 en lager heeft problemen met pioneer DVD-spelers.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Hartman>> Had je hetzelfde probleem? En is het nu helemaal verholpen??

Verwijderd

Topicstarter
Wil iemand mij nog helpen?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is dit bij elke divX die je probeert af te spelen het geval? Je speelt de divX af vanaf de DVD-rom?

• BC3 Victim
Ja, ik had dezelfde problemen en ze zijn na het flashen van bios versie 2.5 verholpen.
Zie : http://www.msi.com.tw/

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik speel de divx af van cd rom......

ik ga mijn bios dan maar ff flashen......

kijken wat dat uithaalt.....

• BC3 Victim
En, heeft het geholpen ?

Ik heb overigens een vraag aan jou, wanneer ik de tweak bios (w6330vsp.10g) flash dan loopt mijn PC vast.
Heb jij die al geprobeerd ?
Een verschil tussen deze en de 2.5 versie is onder andere meer keuze qua multiplier settings.
Dit vraag ik omdat ik een 1,2 of 1,33 Ghz Athlon wil kopen en ik zeker wil weten dat hij gaat draaien, vandaar.

bvd

Verwijderd

Topicstarter
Beste hartman,

Ik heb eerlijk gezegd nog niets eraan gedaan. Ten eerste had ik het een beetje druk de afgelopen dagen en ten tweede heb ik dit systeem pas twee weken en het loopt voor de rest perfect. Je moet niet twijfelen aan amd, ik deed dit ook heel erg. Ik heb dan ook enorm lang getwijfeld wat ik zou doen (amd of mijn vertrouwde intel) maar ik heb er totaal geen spijt van. :9~

Voor wat betreft mijn probleem: ik wacht de nieuwe bios even af voor mijn mobo, deze verschijnt deze week i.v.m. de southbridge bug van VIA. Ik heb zo''n idee dat dat het is....
Ik hoor van je!! Succes! Ik laat je zeker weten als ik heb geflashed!

Peedeepee

• BC3 Victim
Hallo peedeepee,

Waar het me eigenlijk om gaat is of jij problemen had met het installeren van de 1,2 Ghz AMD 266 FSB.
Ik ben nl. ook van plan deze te kopen maar ik heb weinig zin in ellende met multiplier settings e.d. die ik hier en daar lees, vandaar.

Groeten Ron

Verwijderd

Een advies, speel de divx film van je hd af! Die kan het tenminste trekken qua snelheid.
Van dvd of cd geeft heel vaak problemen met divx, is nog niet een streaming protocol, dus het buffered niet. Je moet het altijd van je snelste drive afspelen, bij jouw dus de HD. Bij mij loopt hij wel lekker vanaf dvd, maar ik heb meer geheugen dan jouw. Ik flik alles in mijn geheugen. >:)

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 17:24

Theeboon

theebonen bestaan!

:? DiVX afspelen vanaf CD-ROM wil hier prima...

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Topicstarter
Hartman>> Ik heg hem als volledig systeem gekocht vanwege een pcprive project. Toen ik hem aanzette stond hij op 9*100 = 900 mhz. Daarna eenvoudig op 133 gezet --> 1,2 Ghz! :9~
Gewoon doen, geloof me: ik ben zo blij dat ik deze keuz heb gemaakt i.p.v. intel 933....

Voor de overige:

Afspelen vanaf HD heb ik ook al enkele malen geprobeerd hoor, maar hier heb ik exact hetzelfde.... zou het de southbridge bug van Via zijn??
Pagina: 1