[BC3] TERRATEC EW64XL vs. LIVE PLAYER PLATINUM

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
welk extra slot gevalletje ?

ik vraag mij trouwens ook af bij gamen is ewx goed kwa geluid

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 10:53
>> [url="/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url]

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Je denkt toch niet dat die SB het op kan nemen tegen die TerraTec? SB is leuk voor gamen en de Platimun ook voor lichtelijk audiobewerken, die TTec is alleen om met kwalitatief hoogwaardige audio te werken. Die TTec is ook 2 keer zo duur als die SB...

Tenminste, ik meende dat het zo ongeveer zat.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 14 april 2001 20:16 schreef Flotter het volgende:
Je denkt toch niet dat die SB het op kan nemen tegen die TerraTec? SB is leuk voor gamen en de Platimun ook voor lichtelijk audiobewerken, die TTec is alleen om met kwalitatief hoogwaardige audio te werken. Die TTec is ook 2 keer zo duur als die SB...

Tenminste, ik meende dat het zo ongeveer zat.
keb een 2e hands ew`tje gezien voor 450-

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet alleen dat Terratec klote drivers heeft.

• BC3 Victim
voor de ewx 24/96 zijn de drivers volgens mij wel goed in orde naar de site te hebben bezocht ik wacht zelf nog op een e-mailtje van hun over hoe de ewx onder 2000 is

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 14 april 2001 23:33 schreef Hyperbird het volgende:
Ik weet alleen dat Terratec klote drivers heeft.
ja dat had ik al door geen eens drivers op hun site voor de 512i digtal :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

De EWS64XL is uit ''97, en hoewel het een top kaart was, was de software brak en de drivers waren ook diep triest. Ik zag net dat ze in januari dit jaar nog een driveupdate hebben verzorgd, maar op DirectX support hoef je denk ik niet zo erg te rekenen. Hij was voor muziek bedoeld, en dat zal niet echt veranderd zijn lijkt me.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
terratec komt met een nieuwe kaart dit jaar juni 2001 soundsystem sixpack 5.1 kost ongeveer 280 piek
specificaties om van te :9~

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik heb teveel over hardware-conflicten gehoord met SB''s, dus ik zou een terratec nemen :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

een 3 jaar oude kaart kopen? Lijkt mij dom, zeker als je hem voor games gebruikt.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Die terratec is om te huilen wat drivers betreft. Hij is ook vreselijk onoverzichtelijk en tamelijk lastig te bedienen. Ik weet niet wat je ermee wilt doen, maar voor audio zou ik hem sowieso nooit meer kopen.
Misschien als leuke allround kaart, 2x line in, 2x line out, 2x midi in en out, digitale IO enzo. De specs lijken wel leuk, maar die tweede line out krijg je van je levensdagen niet zinvol aan de praat. En als je de kaart doorhebt, laat me het even weten.

Ook stikt dat ding van IRQ conflicten, naar ik heb gehoord. Bij mij doet hij het trouwens wel gewoon zonder conflicten. ISA kaart he. Ik zou hem ver weg laten liggen.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 23:18 schreef ALH het volgende:
Ik heb teveel over hardware-conflicten gehoord met SB''s, dus ik zou een terratec nemen :)
Da''s leuk misschien zijn het er wel een stuk of acht. Maar hoor jij ook van mensen dat ze er nooit problemen mee hebben gehad.
Nee!! .. Die houden zich over het algemeen stil. Volgens mij zijn er veel en veel meer mensen die zo''n kaart vlekkeloos hebben draaien.

ik bijvoorbeeld.(athlon550@721 op ka7)

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Maar ik dacht dat ze kwa kwalitatief/gebruiksgemak/driversupport gezien wel dicht bij elkaar lagen, en in dat geval had ik dan een terratec genomen :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik heb zelf allerlei kaarten van terratec in mijn bezit gehad. Mijn ervaring van de EWS64XL zal ik even bespreken.

De EWS64XL heeft dezelfde in en uitgangen als de SB Live. Behalve dat er 1 line-in is met 18bit ad/da conversie. Deze ingang ruist echter als de pest. :( Dit heb ik gehad bij zowel de XXL, XL en S versie van de EWS64.
Signal routing van de EWS64 is ingewikkeld maar zeer efficient! Dit is ook terug te vinden in de mixer welke superieur tov alles wat creative heeft te bieden.

Gebruik van 2 MIDI poorten is ook zeer gaaf. In de drivebay kan bijvoorbeeld een Yamaha DB50XG worden geplaatst welke dan hardware matig via MIDI-2 poort kan worden aangesproken. De soundfonts en interne synthesizer kunnen dan via MIDI-1 worden aangesproken.

De soundfonts van Terratec EWS64 serie zijn veeeeeeeeeeeel beter dan soundfonts van soundblaster welke 5x zo groot zijn. Dit is echter subjectief.

Hardware conflicten? Oh ja :P zeker weten, maar gek he ... het een isa kaart welke 3 IRQ''s, x aantal I/O, 2x DMA gebruikt. Dat terwijl SB Live volledig Plug & Play is.
EWS64 kan ingesteld als PnP ... en het gekke is dat dit ook nog werkt ;) maar ... alleen onder Win9x. De kaart aan de praat te krijgen onder Windows 2000 kan wel (het is mij gelukt), maar het kost zeeer veel moeite.

Tja DirectX ondersteuning. De kaart heet OPL3 aan boord voor Soundblaster Pro compatibiliteit. Maar jongens (en meisjes :9 ) het betreft hier een muziekkaart! Naar mijn mening moet je muziek ook maken op een dedicated Windows 98SE machine. De rest van je programmeer en spelwerkzaamheden doe je maar op een state-of-the-art athlon machine ofzo. Win2k is nog steeds niet erkend als muziekplatform door Roland, Yamaha, etc. Probeer het ook maar niet is mijn advies dan ook.

EWS64 heeft trouwens native support in trackers. SB Live geen support meer (ook niet met sb16 emulatie ofzo).

Heb je nog een losse machine staan Celeron 300 ofzo? En je hebt lol in muziek maken op professioneel niveau? go for an EWS64XL. XXL is overkill ... die Waldorf synthesizer is tegenwoordig volledig door software te emuleren.
Beginner (net als ik ... dat is de reden dat ik de EWS van de hand gedaan heb) koop dan SB Live Value ofzo en pak gewoon software pakketten als Orion, Rubberduck, Fruityloops, etc. Kan op de Terratec ook, maar dan bespaar je je driverellende (het is meer hardware eigenlijk) en veel configuratiehoofdpijn.

Nog wat kleine dingetjes:
EWS64 heeft eigen vorm van ''position audio'', VSound ofzo. SB Live heeft het veel betere (maar gewoon nieuwere) EAX.
EWS64 heeft alleen DirectX compatibiliteit meen ik. SB Live ... tja nieuwste uiteraard.
EWS64

EWS64XL is gewoon gedateerde hardware ... Koop gewoon een EWX24/96 ofzo. Hardware kan tegenwoordig volledig vervangen worden door software. Wil je de perfecte combo?
Koop een SB16 + DB50XG erop. Mits je een ISA slot vrij hebt. Die DB50XG zou echter ook al vervangen kunnen worden door software van Yamaha zelf.
En een Terratec EWX24/96 (24bit en 96khz .. SB Live gaat niet verder dan 16bit en 44.1khz, EWS64 niet verder als 18bit en 48khz) met Propellerheads Reason (software).

• BC3 Victim
dus als ik het goed begrijp is de sb live 5.1 een 16 bits kaartje en de terratec ewx 24/96 een 24 bits geluidskaartje >:)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

zit hier echt veel verschil in ? wat heb je trouwens aan dat extra slot gevalletje ?

Pagina: 1