Ik kan een Sony Pascal Speakerset kopen voor 1399,- in een speciale aanbieding. Is dit een verstandige keus of kan ik beter een speakerset kopen van een ander merk (max. 2000,-) Ik wil ze naast film ook gebruiken voor muziek en ze moeten klein zijn.
Paas ff de link erbij naar het product, ik denk niet dat er heel veel mensen hier zijn die het product makkelijk uit hun kop kunnen beschrijvenOp zaterdag 14 april 2001 16:42 schreef delfosso het volgende:
Ik kan een Sony Pascal Speakerset kopen voor 1399,- in een speciale aanbieding. Is dit een verstandige keus of kan ik beter een speakerset kopen van een ander merk (max. 2000,-) Ik wil ze naast film ook gebruiken voor muziek en ze moeten klein zijn.
Verwijderd
Ze zien er wel leuk en futuristisch uit, maar mijn ervaring: koop _nooit_ sony-speakers. Ik ben zelf best wel sony-gek, maar sony-speakers: doe het ajb niet.
speakers moet je gewoon horen, dan kan je keuze maken. Al doe ik persoonlijk niet mee aan dat surroundgedoe, goed stereo is veel mooier.
speakers moet je gewoon horen, dan kan je keuze maken. Al doe ik persoonlijk niet mee aan dat surroundgedoe, goed stereo is veel mooier.
Wat is dan een goede keuze volgens jouw. Natuurlijk ga ik ze eerst beluisteren voor ik speakers koop. Is Mission misschien een goede keusOp zaterdag 14 april 2001 17:32 schreef MREn het volgende:
Ze zien er wel leuk en futuristisch uit, maar mijn ervaring: koop _nooit_ sony-speakers. Ik ben zelf best wel sony-gek, maar sony-speakers: doe het ajb niet.
Verwijderd
Trouwens, over dat surround gedoe: als je af en toe een flimpje lijkt en verder de godganse dang muziek (zoals ik dus), dan zou ik voor de 2000 piek een paar hele lekkere JBL''s kopen, LX10 ofzo, maar dat is erg persoonlijk hoor.
Stereo dus, en geen surround. Films klinken volgens mij in goed stereo een stuk beter dan in slecht surround.
Stereo dus, en geen surround. Films klinken volgens mij in goed stereo een stuk beter dan in slecht surround.
Als je de speakerset niet kent. Hoef ik natuurlijk ook geen mening van die mensen. Hoe kun je nou speakers beoordelen op uiterlijk!!?Op zaterdag 14 april 2001 17:26 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Paas ff de link erbij naar het product, ik denk niet dat er heel veel mensen hier zijn die het product makkelijk uit hun kop kunnen beschrijvenSucces!
Verwijderd
zeker KOPUH!!!! topsetje, heb ze aan m''n platinum hangen!!! helemaal te gek, trouwens de versterker van sony in combinatie met die pascals zijn echt verbluffend (overigens ook een van de weinige boxen van sony die echt GOED zijn!!!!
Verwijderd
Je zegt het al: "...volgens jou" (zonder wOp zaterdag 14 april 2001 17:35 schreef delfosso het volgende:
[..]
Wat is dan een goede keuze volgens jouw. Natuurlijk ga ik ze eerst beluisteren voor ik speakers koop. Is Mission misschien een goede keus
Met een budget van 2000 is een goede keuze natuurlijk erg belangrijk, en dan kan ik je Stassen in Venlo aanraden. Prof. luisterstudio, speakers van wat betere kwaliteit (700-60.000/stuk zeg maar), en dan luister je gewoon welke jij de beste vind. Neem dat wel ff een cd/md mee die je goed kent.
pascal zuigt bigtime
waarom denk je dat het allemaal opeens zo goedkoop word ?
probeer dan maar es een leuke setje van jbl ?
of mission ? tannoy ? maar ik dnek enit dat tannoy te koop is in nederland
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Tannoy hebben ze dus wel, bij het al eerder genoemde Stassen in Venlo. hier staan er een paar.Op zaterdag 14 april 2001 17:44 schreef funkflex het volgende:
Ben ik helemaal met je eens, vooral "surround gedoe", in laten we zeggen 7 van de 8 gevallen wordt Dolby Prologic / Dolby Digital / DTS niet ondersteund. Dus in princiepe klinkt het niet ruimtelijker en benut je je 4.1 / 5.1 / 7.1 set niet.Op zaterdag 14 april 2001 17:37 schreef MREn het volgende:
Trouwens, over dat surround gedoe: als je af en toe een flimpje lijkt en verder de godganse dang muziek (zoals ik dus), dan zou ik voor de 2000 piek een paar hele lekkere JBL''s kopen, LX10 ofzo, maar dat is erg persoonlijk hoor.
Als je 2 goede Hifi (zuil) speakers, volledig rechts en links van je zet met een redelijke afstand (lees 1+ meter beide kanten) is het stereo signaal echt wel ruimtelijk hoor. De meeste subwoofers vind ik toch ook een beetje bonkerig klinken en ze komen vaak maar tot iets van 100Hz omdat anders het stereobeeld wordt verstoord als de subwoofer niet RECHT voor of 8er je staat. Ik vind het veel mooier 2 woofers links en rechts van je te hebben staan die ook nog tot bv. 1000Hz komen. Bass-drums van drumstellen komen vaak ook boven de 100Hz en het is altijd mooier het hoog ervan uit een grote driver te horen. En het minst vervormd, gezien een bass-drum zelf ook een grote "driver" heeft.
Rede genoeg om voor een goede stereo set te gaan lijkt me.
Wacht ff.....tannoy niet in Nederland?.....GEK !Op zaterdag 14 april 2001 17:44 schreef funkflex het volgende:
pascal zuigt bigtime
voor de mensen die mij kennen : I''M BACK !!!!
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik ben trouwens best tevreden met m''n Pascal 705 speaker(tje)s. Er zijn idd wel betere speakers te vinden, maar ik vind ze EN mooi klinken EN ze passen mooi in het interieur.
Tannoy is zeker wel in nederland leverbaar.
www.zwaard-hifi.nl
www.zwaard-hifi.nl
He man!!! Hoe ist ie? Al je UPC (of welke kreeg je ook weer) connex? Want daar w8te je toch zo op?Op zaterdag 14 april 2001 19:12 schreef JT het volgende:
[..]
Wacht ff.....tannoy niet in Nederland?.....GEK !zeker wel, heb zelf een heerlijk setje. mijn tip voor een leuke set : Jamo apollo 3 met sub voor 1600 piek (satten+sub). voor de rest : JBL, mission, tannoy, b&w en nog veel meer, allemaal afhankelijk van je smaak. Sony pascal=BAGGER.
voor de mensen die mij kennen : I''M BACK !!!!
Yokozuna : nee, heb me ingeschreven voor hccnet adsl, nu nog steeds op de baggerlijn met tikke. Tis wel goed met mij, met jou ?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Het zal wel aan mij liggen maar elke film die ik heb (nu zo 80 DVD''s) ondersteunen op zijn minst DD 5.1 Sommige zelfs DTS.Op zaterdag 14 april 2001 18:32 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, vooral "surround gedoe", in laten we zeggen 7 van de 8 gevallen wordt Dolby Prologic / Dolby Digital / DTS niet ondersteund. Dus in princiepe klinkt het niet ruimtelijker en benut je je 4.1 / 5.1 / 7.1 set niet.
Als je 2 goede Hifi (zuil) speakers, volledig rechts en links van je zet met een redelijke afstand (lees 1+ meter beide kanten) is het stereo signaal echt wel ruimtelijk hoor. De meeste subwoofers vind ik toch ook een beetje bonkerig klinken en ze komen vaak maar tot iets van 100Hz omdat anders het stereobeeld wordt verstoord als de subwoofer niet RECHT voor of 8er je staat. Ik vind het veel mooier 2 woofers links en rechts van je te hebben staan die ook nog tot bv. 1000Hz komen. Bass-drums van drumstellen komen vaak ook boven de 100Hz en het is altijd mooier het hoog ervan uit een grote driver te horen. En het minst vervormd, gezien een bass-drum zelf ook een grote "driver" heeft.
Rede genoeg om voor een goede stereo set te gaan lijkt me.
En als jij een goeie boxenset koopt klinkt a. de subwoofer gewoon goed en b. heb je gewoon nog boxen die ook lage tonen prouceerd naast de subwoofer. Trouwens het maakt niet uit waar een subwoofer staat omdat de mens moeite heeft om de lokatie van lage tonen te achterhalen.
Op 1 punt ben ik het wel met je eens de frontspeakers moeten wel van een goede kwaliteit zijn. Hiermee kan je dus gewoon CD''s afspelen in Stereo als je dat wilt, maar als je veel films draait dan is DD en DTS toch wel mooi met goede boxen.
Daarnaast kan een THX receiver ook uitkomst bieden om een beter geluid in de kamer te produceren. Al heb ik het nog niet gehoord of het werkt dus dit is gewoon naar horens.
NOGMAALS : nee. Maar waarom ga je gewoon niet zelf luisteren en vergelijken ? Dan hoef je ook niet bang te zijn dat we afdwalen.
Ecodan warmtepomp
ja ik wist wel dat het lever baar was in nederland
hebben we hier zelf ook maar als een dpl of 5.1 setje met sub
is dan wel leuk ion combinatie met een NAD ac3 ,dd ,dts decoder
of arcam kan ook tis maar wat je zelf goed vind klinken
is dan wel leuk ion combinatie met een NAD ac3 ,dd ,dts decoder
of arcam kan ook tis maar wat je zelf goed vind klinken
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
De Pascals 705 zijn vervangen door een nieuw type (805 oid), iets zwaardere sub, kleine modificaties etc.Op zaterdag 14 april 2001 17:44 schreef funkflex het volgende:
pascal zuigt bigtime
Verder zijn het prima speakers voor het doel waarvoor ze bedoeld zijn (home cinema). Heb ze 1 keer beluisterd en een lovende test gelezen in een hifi mag (homestudio of zo).
Zeker voor deze prijs
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
Ik heb de 705 wel geluisterd en vond het geluid wat erin zat helemaal niet slecht, maar het ligt er maar net aan hoe jij je geluid mooi vindt klinken.
Momenteel heb ik namelijk nog zo''n Sony Sensation geval ach en de boxen geven op het moment nog aardig geluid, maar als ik naar Dolby Digital gaat kan ik de boxen ook gaan vervangen omdat die nog uitgaan van het Pro-logic princiepe. Ik vind me satteliet speakers toch al te zwak in verhoudeing met mijn front speakers.
Momenteel heb ik namelijk nog zo''n Sony Sensation geval ach en de boxen geven op het moment nog aardig geluid, maar als ik naar Dolby Digital gaat kan ik de boxen ook gaan vervangen omdat die nog uitgaan van het Pro-logic princiepe. Ik vind me satteliet speakers toch al te zwak in verhoudeing met mijn front speakers.
Vanmiddag ben ik ze eens zelf gaan beluisteren. En die pascals zijn echt bagger. Ze klinken erg iel.
Ik ga nu helemaal voor de Acoustic Energy. Echt een prachtige weergave van zowel lage als hoge tonen
Ik ga nu helemaal voor de Acoustic Energy. Echt een prachtige weergave van zowel lage als hoge tonen
Pagina: 1