[BC3] DvD-Rippen & Msi KT7 PRO 2 -a

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niet goed in welk forum ik dit precies moet zetten maar dit leek me de meest geschikte.

Ik en een collega hebben allebei het moederbord MSI KT7 PRO 2-a

Nou heb ik gelezen dat daar een fout zit in de southbridges ofzoiets.(het probleem zou zijn fouten bij het transporteren van grote bestanden van de primaire ide naar de secundaire ide)

maar bij ons allebij loopt flaskmpeg na een bepaalde tijd vast de hele computer loopt gewoon vast. nou eerst dacht ik zal wel aan mij liggen maar die collega van mij heeft het dus ook.

En kom nou niet aan met verkeerde codec enzow want de instellingen zijn goed want ik ben hier nou al 2 maanden mee bezig.

Ik kan nou wel het moederbord rma sturen das het probleem niet maar wat zal de levarancier er van zeggen want er is nog geen oplossing voor dat southbriges probleem.

ik zal hier ook ff specificaties neerzetten van mun systeem is wel zo makkelijk.

MSI KT7 PRO 2-A
256 mb 133"
amd 1,1 ghz (niet over geklockt)
30 gb Maxtor ATA 100
Asus 6800
Creative Encore Kit
Sound Blaster Live 5.1
Unex 10/100 netwerkkaart
Adaptec Aic-7850 PCI scsi-controller
50x cdrom
teac floppy drive
21" phillips monitor

Nou hoop dat dit genoeg is
heeft er iemand een oplossing voor het probleem. Of een suggestie hebben wat ik moet doen. :'(

Verwijderd

Ik heb de Abit KT7-A en daar zit de beruchte chip ook op en ik heb vanacht nog een dvd geript met flahmpeg en geen probleem.
Dit is het enige wat ik kan zeggen, hoop dat iemand anders de oplossing weet voor jullie.

Verwijderd

Mja er zijn wel degelijk mogelijke oplossingen, je hebt wel geen abit mobo maar kijk maar eens hiero. http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Enkele tips zobiezo van mij;
Zet ACPI uit in bios (indien mogelijk)
Zet creative sounblaster16 emulatie ook uit.
En het uizetten van dma op de 2e ide controller moet ook helpen....
:Z

maaru succes ermee......... ohja die soundblaster liver eruit gooien en je hebt geen problemen meer (en geen geluid)......

• Attilla
sorry maar dat hielp niet.
iemand anders nog wat ?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:49
Ik heb een KT7A, maar geen Live, maar een DMX X-Fire. Geen probs hier. Wel een beetje sloom met rippen. Slechts 5-6 MB/sec gemiddeld ipv 10-12 op mijn oude BX-mobo :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Attilla
THANKS

ik denk dat het werkt
ik hij is nu al 4 uur bezig met flaskmpeg
laat ik niet te vroeg juigen
maar eerst kwam hij niet verder dan de 2 uur

ik raad iedereen aan met dezelfde chipset om die patch te downe dan
Pagina: 1