[BC3] SBlive! 1024 & SPDIF

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik weet dat er een al een topic is over SPDIF, maar ik heb een specifieke vraag. Ik heb een SBlive 1024 zonder een SPDIF uitgang aan de buitenkant. Nou heb ik laatst een DTT 2500 speakerset gekocht. Ik gebruik nu dus de gewone en de digitale uitgang (groen en zwart). Een vriend van me heeft ook een 2500 en een geluidskaart met wel zo''n SPDIF aansluiting. Hij zegt dat SPDIF veel meer mogelijkheden biedt dan analoog. Ik wil dat dus ook hebben. Misschien zit er op de kaart een verborgen aansluiting.

Ik heb mijn SBlive eens even bekeken en ik heb een aantal dingen gezien: Een 28 pins aansluiting (j31-1), en een 8 pins aansluiting (j31-2). Deze 2 samen heten aud_ext. Ik zag ook nog ''CD_spdif'' op de printplaat. Hier zaten geen pinnetjes. (misschien wel bij een duurdere versie).Verder zit er aan de buitenkant ook een gele aansluiting, deze is geloof ik ook digitaal.

Is er een manier om toch SPDIF te krijgen?

De plug van het kabeltje naar mijn 2500 bestaat uit 9 pinnetjes. Is deze plus los te koop of wordt deze alleen gebruikt voor dit doeleinde?

Thanx 4 any reply''s!!:P

Verwijderd

zet een jack->tulp stekker erop en je hebt een coaxiale spdif op je sblive hangen(witte kanaal gebruiken) ik heb dezeflde speakerset maar hierop zit een converter om van jack naar DIN en spdif te komen!

• B@RT
Ik neem aan dat jouw witte aansluiting mijn gele is>:)
Bij mijn speakerset zat een kabeltje voor SPDIF. Deze heeft echter aan beide zijden dezelfde plug. Dit is een ronde 9 pins plug. Een jack->tulp verloopstuk wil dus niet:'(

• B@RT
Come on, heeft echt niemand een oplossing?
Dit moet toch kunnen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb zelf ook een sblive 1024 en mis ook de pinnen op de spdif ;( maar ik weet zeker dat op de pinnen die helemaal aan de zijkant zitten (gene waar een ide kabel op past). Deze wordt normaal gebruikt voor de uitbreiding set van de full version (met 5,25" front panel) hier zit wel spdif in en het is mogelijk de spdif direct aan te sluiten op deze pinnen, maar ik ben de pinbezetting kwijt :( misschien heeft iemand anders die.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 09:14
Okee dan... Ik heb zelf ook een tijdje met
dit probleem rondgelopen. (ik heb ook een SB Live 1024 en een DTT2500)

De oplossing is heel eenvoudig. Op de website van creative kun je een verloopkabeltje bestellen voor pak em beet 25,= (inclusief verzendkosten).
Deze verbind de gele jack op je SBLive1024 naar zowel de DIN (want zo heet die rode, 9 pins plug) en de AC3 (tulp-stekker) op het AC3 kastje van de DTT2500.
Over DIN gaat dan het (digitale!) front signaal en over AC3 (tulp) het rear-signaal.

Bestellen kan op:

http://store.europe.creative.com/detail.asp?pid=1077

trouwens; ik heb gehoord dat bij de nieuwere DTT2500 lichting dit kabeltje er standaard bijgeleverd zit, grmblz! :(

Veel plezier met je digitale SBLive1024/DTT2500 oplossing ;)

Leaping Lab Rats!

• d3vlin
Om vervolgens ook een digitale uitgang van je
CD-ROM / DVD speler op je SBLive1024 aan te sluiten (intern) moet je inderdaad wel een plug solderen op de SPDIF plek die leeg is gebleven bij het ontwerp van de SBLive1024
(bij de platinum zit deze er wel gewoon op
:( (dat is dus ook een van de redenen waarom die zoveel duurder is)

Als iemand ervaring heeft met het er op solderen van zo''n plug, wil * d3vlin ook wel ff weten wat de resultaten daarvan zijn... :)

Leaping Lab Rats!

• d3vlin
Wat ik wel weet is dat je bij
hoontech (www.hoontech.com)
een add-on kaartje kunt kopen voor de SB Live serie (SB DB III)
waar een intern SP-DIF IN connectortje op
zit. Kost $34 als ik me niet vergis; en dat is zonder verzendkosten.

Leaping Lab Rats!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij www.hoontech.nl is ie ook te bestellen. Kijk maar even bij SB brackets. De SBII ofzo kost 59,- daar komt nog ongeveer 10 piek bij aan verzend. Heb zelf de SBIII *D en die is echt fantastisch :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Monkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

Monkie

Alleen een SPDIF-connector op de cd_spdif solderen is waarschijnlijk niet genoeg omdat
er ,als je heel goed kijkt, ook andere componenten zijn weggelaten die misschien nodig zijn. De pinbezitting van de AUD_EXT
staat in de online helpfile.
Pagina: 1