Ik weet dat er een al een topic is over SPDIF, maar ik heb een specifieke vraag. Ik heb een SBlive 1024 zonder een SPDIF uitgang aan de buitenkant. Nou heb ik laatst een DTT 2500 speakerset gekocht. Ik gebruik nu dus de gewone en de digitale uitgang (groen en zwart). Een vriend van me heeft ook een 2500 en een geluidskaart met wel zo''n SPDIF aansluiting. Hij zegt dat SPDIF veel meer mogelijkheden biedt dan analoog. Ik wil dat dus ook hebben. Misschien zit er op de kaart een verborgen aansluiting.
Ik heb mijn SBlive eens even bekeken en ik heb een aantal dingen gezien: Een 28 pins aansluiting (j31-1), en een 8 pins aansluiting (j31-2). Deze 2 samen heten aud_ext. Ik zag ook nog ''CD_spdif'' op de printplaat. Hier zaten geen pinnetjes. (misschien wel bij een duurdere versie).Verder zit er aan de buitenkant ook een gele aansluiting, deze is geloof ik ook digitaal.
Is er een manier om toch SPDIF te krijgen?
De plug van het kabeltje naar mijn 2500 bestaat uit 9 pinnetjes. Is deze plus los te koop of wordt deze alleen gebruikt voor dit doeleinde?
Thanx 4 any reply''s!!:P
Ik heb mijn SBlive eens even bekeken en ik heb een aantal dingen gezien: Een 28 pins aansluiting (j31-1), en een 8 pins aansluiting (j31-2). Deze 2 samen heten aud_ext. Ik zag ook nog ''CD_spdif'' op de printplaat. Hier zaten geen pinnetjes. (misschien wel bij een duurdere versie).Verder zit er aan de buitenkant ook een gele aansluiting, deze is geloof ik ook digitaal.
Is er een manier om toch SPDIF te krijgen?
De plug van het kabeltje naar mijn 2500 bestaat uit 9 pinnetjes. Is deze plus los te koop of wordt deze alleen gebruikt voor dit doeleinde?
Thanx 4 any reply''s!!:P