Toon posts:

[BC3] Labtec APX 4620 speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die deze speakerset kent? Kun je me er je mening over geven? Nogal duur voor 2 luidsprekers en een subwoofer.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 13 april 2001 17:42 schreef KeyLock het volgende:
Iemand die deze speakerset kent? Kun je me er je mening over geven? Nogal duur voor 2 luidsprekers en een subwoofer.
Huisgenoot van me heeft ze, en ze klinken voor PC-speakers erg goed. Ze kosten toch zo''n 350 piek? dat vinnik niet zo duur hoor, als je ze vergelijkt met andere PC speakers. vooral die subwoofer is gewoon goed; komt een (voor die prijsklasse) erg mooie bas uit! Kan ook wel aardig hard, maar dat kunnen ze allemaal.
Verder is het geluid ook goed aan te horen, zolang je van de surroundknop afblijft :r.
Hij gebruikt ze gewoon als zijnde een stereoinstallatie en is er erg tevreden mee.

hier heb je een reviewtje. (wat je allemaal niet vind op de eerste resultatenpagina van google als je gewoon 4620 intypt, hint;))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Even offtopic: JvS, hoe vind jij die speakers klinken vergeleken met HiFi?
En hoe vind je ze vergeleken met (dure) pc speakers?
Volgende review wil ik namelijk 2.1 setjes doen, mochten de leveranciers me nog slikken na de vorige review (die trouwens online kan komen).

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Jag,
Pc-speakers met hifi vergelijken komt (bijna)altijd slecht uit voor de pc-speakers.
maar deze Labtec apx4620 zijn voor pc-speakers gewoon erg goed!

Maar over die 2.1 test:
graag zou ik daar ook de sirroco''s van videologic in terug zien.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 13 april 2001 22:29 schreef Jag het volgende:
Even offtopic: JvS, hoe vind jij die speakers klinken vergeleken met HiFi?
En hoe vind je ze vergeleken met (dure) pc speakers?
Volgende review wil ik namelijk 2.1 setjes doen, mochten de leveranciers me nog slikken na de vorige review (die trouwens online kan komen).
Ik ken geen hifi van 350 gulden :P.
Maar het geluid kan erg goed meekomen met en minisetje van, zeg 600 piek. In die kwaliteitsklasse moet je het ongeveer bedenken. Denk ik... Ik zou redelijk gek worden om er de hele dag naar te luisteren.

Ik heb zelf trouwens die 3010''s van die lui die niet meer te koop zijn, die zijn wel erg goed voor pc-speakers, voor het geld dat ze kostten (130 piek)! En daar kan ik wel lang naar luisteren (achter m''n pc zittende).

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hehe duur? Nou, ik vind F1000,- eerder duur voor een PC subwoofersetje dan. Die 2 waardeloze (buiten die van Klipsch) sattelites kosten vaak maar F50,- extra.

Verder vind ik het niet echt een Hifi set al ik wel moet zeggen dat ik na het luisteren wel was overtuigd dat dit een zeer geschikte set was voor iemand met een krap budget die toch goede (voor pc subsetjes) acoustische kwaliteit en frequentie bereik wil. Ik ben trouwens ook blij dat Labtec de nadruk legt op zijn 2.1 sets, gezien er LATER altijd pas 4.1 sets van uitkomen. Dit is toch voor die prijs wel de beste subwooferset die je kunt hebben.

Zeker gezien er veel aandacht is besteed aan de midrange drivers (heb ik altijd al erg goed vinden klinken) klinkt ook de drukkere en acoustische muziek (klassiek/metal) er behoorlijk goed op.

• Yokozuna
Trouwens Jag, hoe wil je Hifi speaker eigenlijk met pc setjes vergelijken als je kijkt naar deze punten.

-Hifi sets bevinden zich vaak in een veel hogere prijsklasse en dus kun je de prijs er bijna niet bij betrekken die toch een erg belangrijke factor vormd.
-Hifi sets zijn vaak 3 weg. Pc sets hebben sattelites met 2 verschillende speakers als je geluk hebt.
-PC subwoofersetjes zijn meestal gemaakt voor kleine ruimtes wat uitkomt in kleinere vermogens (continu) en kleinere drivers.

Waar het op neer komt is dat het meer appels en peren vergelijken is. Vind maar eens een ACTIEVE Hifi 2.1 set van F350,- Die krijg ik niet gevonden. Dus als je al op de prijs let is het moeilijk vergelijken, gezien alle pc subwoofersets nog een ACTIEF zijn.

Dus, wat wil je precies gaan vergelijken als het je lukt in dezelfde prijsklasse te blijven van ACTIEVE Hifi sets. Goed, jij zult er vast meer vanaf weten dan mij, en ik ben hier niet de grote expert, maar ik vind het een beetje appels en peren vergelijken.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Voor bij de pc nog geen betere gezien (behalve Klipsch dan), en die klipsch kosten F600,- (v2.1) Labtec wint het dan vindt ik.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Yokozuna
Op zaterdag 14 april 2001 17:24 schreef flagg het volgende:
Voor bij de pc nog geen betere gezien (behalve Klipsch dan), en die klipsch kosten F600,- (v2.1) Labtec wint het dan vindt ik.
Ik moet zeggen dat ik de Klipsch 2.400 nog nooit zelf gehoord heb maar bijna alle reviewers van verschillende websites waren echt overtuigd van de kwaliteit van deze set. De APX4620 zelf heb ik echter wel gehoord en voor dat geld is het een echte aanrader wat ik met je eens ben. Zelf heb ik toen toch een Altec ADA 885 set gekozen gezien deze wat lager kwam en DolbyD ondersteunde waar ik toendertijd op kickte.

Maar ik moet zeggen dat ik met de APX4620 op zijn minst even tevreden zou zijn. Gewoon een uitermate goede prijskwaliteit verhouding.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

jag, waar is die review dan van jou ?

I''M BACK

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Yokozuna
Op zaterdag 14 april 2001 19:15 schreef JT het volgende:

I''M BACK
He annihilator!!!
Check je ICQ man, heb je ondertussen al 8 messages ofzo gestuurd. Replyen hoeft niet meer! Dan wordt je gek.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 14 april 2001 17:22 schreef Yokozuna het volgende:
-Hifi sets bevinden zich vaak in een veel hogere prijsklasse en dus kun je de prijs er bijna niet bij betrekken die toch een erg belangrijke factor vormd.
Pc speakers kunnen ook best wel duur zijn hoor (bose mediamates enzo!!).
-Hifi sets zijn vaak 3 weg. Pc sets hebben sattelites met 2 verschillende speakers als je geluk hebt.
Dat heeft helemaal niets met geluidskwaliteit te maken. Meer-weg is in principe zelfs slechter, alleen kunnen drivers meestal geen full-range aan. Mijn eigen speakers zijn 2-weg, en een enorm stuk beter dan de 3-weg concurenten uit dezelfde prijscatagorie! Mijn PC-speakers zijn zelfs 1-weg, met een soort van nep-transmissielijn voor het laag, en klinken dus beter dan die APX dingen (die ook erg goed zijn). Het zijn dus de labtec 3010''s.
-PC subwoofersetjes zijn meestal gemaakt voor kleine ruimtes wat uitkomt in kleinere vermogens (continu) en kleinere drivers.
Een Rel Quake doet''t in een kleine kamer ook beter dan in een grote... verder heeft die sub van een APX een 17cm woofer en dat hebben mijn B&W speakers ook.
Sterker nog: Mijn subwoofer heeft 2 11cm woofers (een mirage bipolair apparaat, bps-100), en daar komt toch net ff iets meer en nogal veel beter geluid uit... Vermogen en speakergrootte doen er niet echt toe hoor!
Waar het op neer komt is dat het meer appels en peren vergelijken is. Vind maar eens een ACTIEVE Hifi 2.1 set van F350,- Die krijg ik niet gevonden. Dus als je al op de prijs let is het moeilijk vergelijken, gezien alle pc subwoofersets nog een ACTIEF zijn.
Da''s helemaal waar! Maar daarom mag je dus wel een set van 600 gulden vergelijken met twee speakers van 300 piek, en een oude philips versterker van je opa ofzo...

• Jag

Jag

-Hifi sets bevinden zich vaak in een veel hogere prijsklasse en dus kun je de prijs er bijna niet bij betrekken die toch een erg belangrijke factor vormt:P.
Vaak wel, en dan kan je idd niet een direct vergelijk doen mocht dat het geval zijn. Maar dat is zeker niet altijd zo.
Bovendien, kan je als je een comp speakers setje met een HiFi setje vergelijkt dat twee keer zo duur is, toch nog wel iets zeggen over de comp speakers. Als je er bijvoorbeeld achter komt dat de HiFi veel beter klinkt, kan je bijvoorbeeld een dringend advies geven om door te sparen.
Al zou de HiFi set een kartonnen doos zijn waar geluid uit zou komen, het gaat me er alleen om wat het beste geluid geeft voor een bepaalde prijs.
Al frot je zo''n setje in je oor, dan klinken ze echt nog niet goed hoor :).
Goed, jij zult er vast meer vanaf weten dan mij, en ik ben hier niet de grote expert, maar ik vind het een beetje appels en peren vergelijken.
Je hoeft mij echt niet op mijn woord te geloven met dit soort dingen hoor :). Doe ik andersom ook (bijna) nooit bij mensen.
Op zaterdag 14 april 2001 19:15 schreef JT het volgende:

I''M BACK
Die ligt bij Kaj in de bus wachtende om online gezet te worden. Hij is af iig, helemaal af. Alleen het 60x60 plaatje voor op de frontpage gaat misschien nog veranderen. En ja, dit is een open sollicitatie om een plaatje te maken. Enige voorwaarde is dat er de tekst "5.1 roundup" in komt te staan, en dat het plaatje 60x60 pixels is.
Mijn eigen speakers zijn 2-weg, en een enorm stuk beter dan de 3-weg concurenten uit dezelfde prijscatagorie!
Sterker nog, die gek vind zelfs zijn speakers beter dan de hogere modellen uit de serie ;). En we moeten echt een keer een head to head houden in een meeting.
Da''s helemaal waar! Maar daarom mag je dus wel een set van 600 gulden vergelijken met twee speakers van 300 piek, en een oude philips versterker van je opa ofzo...
Hmmm, waar heb je dat voorbeeld toch vandaan :)? Het is trouwens wel "actief" met een standaard printje van Yoko, maar goed.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

[quote]
Op zondag 15 april 2001 01:45 schreef Jag het volgende:
Sterker nog, die gek vind zelfs zijn speakers beter dan de hogere modellen uit de serie ;). En we moeten echt een keer een head to head houden in een meeting.
Lijkt me wel geinig, ik ben wel benieuw hoe een 604 klinkt met een masterlijke eindveersterker. Als ik hoorde hoe enorm het geluid er bij m''n ouders erop vooruit ging toen ze van een sony receivert naar een Rotel 2x60watt gingen! OMG het laag was echt niet om aan te horen daarvoor. Die dingen zijn zo moeilijk mooi te laten klinken. Ik neem aan dat jij het verschil tussen direct op je Pioneer aansluiten en met een eindtrap ook HUGE vindt, toch???

Het meningsverschil komen we toch niet uit, trouwens; dat is een smaakverschil. Ik trek het stereobeeld dat die dingen neerzetten niet zo goed, en het "pafferige" laag, kan ik ook niet zo waarderen. Ze doen het wel lekker in een grote kamer, maar die heb ik niet. Maareh, kom maar ''s langs. Kan je horen dat ik ook enorme problemen heb met "basstraps" in m''n kamer. (Op me bank, bijvoorbeeld, maar die waardeer ik wel, omdat het met DVD''s wel lekker is:)).

Ex-ollega van me was trouwens naar de intro van de nautilus800 serie gegaan in Engeland, en heeft daar gesproken over de modellen. Daar gaven ze ook toe dat de "oude" 603 een enorm mislukt product was (die is echt slecht), en dat ze daar zelf de 604 ook niet echt super konden waarderen.

Bij de 600 lijn is het gewoon zo dat de kleinste (601) het mooist is, en dat er daarna wordt ingeleverd op stereobeeld (faseverdraaiingen???), en gewonnenen op bashoeveelheid. 602 is voor mij de ideale, zeker na de modificatie van het wisselfilter...:7 Ik woon in Utrecht btw...
Hmmm, waar heb je dat voorbeeld toch vandaan :)?
Euh, zelf bedacht? :P
En ja, dit is een open sollicitatie om een plaatje te maken. Enige voorwaarde is dat er de tekst "5.1 roundup" in komt te staan, en dat het plaatje 60x60 pixels is.
Kijk''s. Deze vind je vast wel mooi :P
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/pics/roundup.gif
Oh, en als het nog niet duidelijk was, ik kan dus ook niet ontwerpen. :P

Verwijderd

YO ik heb hier die Labtec-set staan.
Ik zou er zeker voor gaan.
Als je er spijt van krijgt, koop ik
hem van je over (voor een vrienden-prijsje, uiteraard :))

Verwijderd

Topicstarter
Kun je met die APX-set de boel eens flink doen beven? :9~

Verwijderd

echt supervet helder geluid uit die APX4620. beste van alle pc-speaker sets die ik tot nu toe heb gehoord. heb zelf de DTT2500 :9~ omdat het 5.1 is, maar ik kan die labtec zeer aanraden.

die subwoofer die heeft echt een tering groot vermogen en supervolle heldere bass.

alleen die surround knop moet je maar niet aankomen ;)

• Jag

Jag

Op zondag 15 april 2001 02:36 schreef JvS het volgende:

[..]

Lijkt me wel geinig, ik ben wel benieuw hoe een 604 klinkt met een masterlijke eindveersterker. Als ik hoorde hoe enorm het geluid er bij m''n ouders erop vooruit ging toen ze van een sony receivert naar een Rotel 2x60watt gingen! OMG het laag was echt niet om aan te horen daarvoor. Die dingen zijn zo moeilijk mooi te laten klinken. Ik neem aan dat jij het verschil tussen direct op je Pioneer aansluiten en met een eindtrap ook HUGE vindt, toch???
Dit heb ik nooit goed kunnen ervaren helaas. Ik had eerst een opstelling van Pioneer + B&W, ben toen naar Pioneer + Crest + B&W + EAW gegaan, en toen terug naar Crest + B&W, omdat de Pioneer vervelend deed. En eigenlijk zitten er nog een aantal tussenstappen tussen. Het komt er gewoon op neer dat er zo''n lange tijd tussen zat tussen alle opstellingen, die ook nog eens zo verschillend zijn, dat ik nooit goed heb kunnen vergelijken.
Wat ik wel heb kunnen vergelijken is de Sony van Aatos tegen mijn Crest. En daar was de Crest zeker beter, maar het was een subtiel verschil, en ook in het hoog en niet in het laag.
Het meningsverschil komen we toch niet uit, trouwens; dat is een smaakverschil. Ik trek het stereobeeld dat die dingen neerzetten niet zo goed, en het "pafferige" laag, kan ik ook niet zo waarderen. Ze doen het wel lekker in een grote kamer, maar die heb ik niet. Maareh, kom maar ''s langs. Kan je horen dat ik ook enorme problemen heb met "basstraps" in m''n kamer. (Op me bank, bijvoorbeeld, maar die waardeer ik wel, omdat het met DVD''s wel lekker is:)).
Ik heb ook akoestische problemen op mijn kamer, en die komen niet door de speaker. Mijn EAW''s doen namelijk precies hetzelfde. Als je rechtsachter in mijn kamer staat klinkt de linker speaker goed, en de rechter niet. En andersom. Het is wel minder geworden nadat alle speakersets de deur uit zijn gegaan, maar ik heb er nog steeds last van. En die 604''s zijn nou geen speakers waar je ff mee gaat zeulen :).
Ex-ollega van me was trouwens naar de intro van de nautilus800 serie gegaan in Engeland, en heeft daar gesproken over de modellen. Daar gaven ze ook toe dat de "oude" 603 een enorm mislukt product was (die is echt slecht), en dat ze daar zelf de 604 ook niet echt super konden waarderen.
Die oude 603 had een ontzettend hoge lage tonen output, ik denk dat veel mensen dat wel zullen waarderen. De 604 minder, maar die klinkt weer wat helderder en wat full-range-er.
In mijn kamer heb ik helaas alleen een goed stereobeeld dichtbij de speakers. Verder weg wordt het een redelijk rommeltje door de vele reflecties. Dat is ook een persoonlijke keuze. Ik vind een flinke reverb echt wat toevoegen aan het geluid, en haat zo''n koptelefoonachtig geluid wat je hebt als je dichtbij speakers zit. Maar helaas lever je wel in op het stereobeeld.
Bij de 600 lijn is het gewoon zo dat de kleinste (601) het mooist is, en dat er daarna wordt ingeleverd op stereobeeld (faseverdraaiingen???), en gewonnenen op bashoeveelheid. 602 is voor mij de ideale, zeker na de modificatie van het wisselfilter...:7 Ik woon in Utrecht btw...
Wat betreft de 600-serie, ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Hoe heb jij de crossover veranderd eigenlijk?
Dat je in Utrecht (welk deel?) woont biedt trouwens perspectieven :), ik woon namelijk enkele kilometers verderop.
Kijk''s. Deze vind je vast wel mooi :P
[afbeelding]
Oh, en als het nog niet duidelijk was, ik kan dus ook niet ontwerpen. :P
Ik vind hem serieus wel mooi, alleen een beetje lullig om voor deze review een kevlar als plaatje te gebruiken :).

Verwijderd

ik heb zo''n setje en ze roelen zwaar, ongetwijfeld is er wat beters maar niet voor die prijs

Verwijderd

Okay, mijn ervaringen met de APX4620 nog maar ff:

Het geluid: behoorlijk indrukwekkend, vooral die subwoofer is inderdaad ruim voldoende voor achter een pc. Het frequentiebereik is redelijk. De subwoofer komt echt laag: veel lager als de specs. Hij begint al bij 14 Hz te trillen (bij 16 Hz begin ik ''m te horen). Maar over de hogere frequenties ben ik wat minder te spreken. Vooral op wat zachter volume is er echt te weinig hoge treble. Als je het volume weer wat verder opendraait daarentegen komen de hoge tonen weer meer naar voren, maar wil de subwoofer weer veels te veel overstemmen (mooi voor bassdummy''s, maar ik wil de buren nog een beetje te vriend houden :P ). Tuurlijk is dit met de knoppen of eventueel de winamp equalizer (staat bij mij meestal flat omdat de labtecs al genoeg versterken) aardig te verhelpen.

Verder zit er nog een koptelefoon uitgang en een microfoon ingang op de rechter sattelite. Maar ik heb zelf de microfoon ingang maar niet verbonden met m''n geluidskaart (sb live) omdat je dan opeens behoorlijk wat ruis krijgt... De ingebouwde versterker produceert zowiezo al wat xtra ruis, wat vooral blijkt als je een koptelefoon inplugt op de sattelite. Bovendien vind ik het ook minder dat de bass & treble niet werken als je een koptelefoon inplugt. De 3d-stereo knop werkt wel nog gewoon. Al gebruik ik die 3d-stereo knop niet echt veel. Meestal staat hij bij mij op een kwart of minder omdat hij dan toch wel een mooi effect geeft, wat ik zelfs begin te missen als ik m''n koptelefoon rechtstreeks inplug op m''n geluidskaart. Maar voluit klinkt het echt veel te hol en galmerig.

Het viel me verder op dat ze de bass knop gewoon als volumeknop voor de subwoofer hebben laten werken... Op zich werkt dat natuurlijk ook perfect, maar of het nou wel helemaal de goede manier is...

In elk geval zijn ze de prijs zeer zeker waard! Ik vind het erg jammer dat net nadat ik deze had gekocht de versie met 4 speakers en 1 subwoofer uitkwam. Al heb ik voor de gein wel es dezelfde set van m''n pa (die hij op mijn aanraden heeft gekocht) en m''n eigen set op de Soundblaster heb aangesloten... Je moet dan erges die 2 huge subwoofers kwijt, maar je hebt wel erg indrukwekkend geluid >:)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, ik vind het altijd erg moeilijk om het geluid van speakers/koptelefoons in woorden onder te brengen...

• Yokozuna
Op zondag 15 april 2001 17:41 schreef rob van den broek het volgende:
ik heb zo''n setje en ze roelen zwaar, ongetwijfeld is er wat beters maar niet voor die prijs
Bijna nix beters voor die prijs, maar Yamaha subwooferset zijn nog iets goedkoper (F280,-) en klinken bijna hetzelfde daar de treble nog zuiverder eruit komt.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 15 april 2001 17:37 schreef Jag het volgende:
Hoe heb jij de crossover veranderd eigenlijk?
ff nagedacht...

Eigenlijk heel erg basic: De inputs laten zitten, en het filter erachter uitgehaald, vervolgens er een ander filter ingezet met hetzelfde (supereenvoudige) ontwerp en dezelfde specs(!), alleen hebben we tinfolie condensatoren gebruikt (echt grote buizen, vergeleken met die standaard dingen) en grote luchtkerspoelen ipv die kleine metaalkerndingen. Als laatste hebben we de kast aan de binnenkant bekleed met een soort loodachtig goedje, om trillingen eruit te krijgen. Om de laagweergave wat af te ronden hebben we nog een daggie zitten kloten met dempingsmateriaal (gewoon de bestaande en van die eierdozen)... Eigenlijk is er niets veranders, behalve dus de componenten van het wisselfilter, en hebben we ook de interne bedrading vervangen.
Dat je in Utrecht (welk deel?) woont biedt trouwens perspectieven :), ik woon namelijk enkele kilometers verderop.
Lombok (10 min lopen vanaf het station). Zal er tzt eens over mailen, want het nieuwe project begint net, en de vrije dagen besteedt ik nu ff aan me tand (die lig er nog steeds uit :P). M''n tandarts zit nog in m''n home-town en dat kost elke keer een dag (moet nog twee keer = twee vrije dagen. :( Maar lijkt me wel lachen!

/edit: als jij die Klipsch en die yamaha YST-M50 dingen ook regelt voor de test wil ik wel meeeluisteren, eigenlijk. is dat mogelijk?? (heb je commentaar van iemand die eigenlijk een hekel aan AB-vergelijken heeft, terwijl dat de enige manier is :))

Pagina: 1