[BC3] Aansluiten tweeters

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb bij de Conrad tweeters gekocht, maar dan wel van die inbouw-dingen. Er zitten echter 3 pinnetjes aan de achterkant en ik heb niet zo veel verstand hiervan.

Kortom: wat zijn de aansluitpunten van dit ding?

voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/voor.JPG

achter:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/achter.JPG

Aan de achterkant zitten 3 aansluitpunten, 2 zilveren en 1 rode

De 2 zilveren zijn met elkaar verbonden door iets wat op een condensator\weerstand lijkt.

De uitgang van mijn stereo heeft maar 2 uitgangen, dus wat moet ik aansluiten?

Alle hulp wordt op prijs gesteld.

edit:
BMP -> JPG sorry modemers ik zal er aan denken

Verwijderd

gewoon aanlsuiten over het weerstandje.
de derde connectie de rode.
is met de behuizing verbonden, en deze kan je aansluiten op het casie van de auto als aarde.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Hmm denk niet dat hij die begrijpt, ik ook niet :) Maar goed, wie heeft t over een auto :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
idd, ik wil ze helemaal niet in een auto inbouwen, maar in mijn kamer.

Hoe moet ik deze dan op de 2 uitgangen van mijn stereo zetten? En moet die aarde ook nog ergens aan?

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

beste meneer razorfist.
Zou je misschien die bmp plaatjes willen omzetten naar jpg of zoiets zodat wij modemers/casema''ers ook zonder een uur te wachten de plaatjes kunnen bekijken?

hoogachtend :)

Den the man

Pak je rust!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Bedankt, ik ga het eens proberen.

(zwart is - en rood is + toch? :P bij elektronica wel iig) En kan ik hem gewoon in de aansluiting van mijn speakers erbij stoppen of verlies ik dan teveel vermogen?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op vrijdag 13 april 2001 18:34 schreef den the man het volgende:
beste meneer razorfist.
Zou je misschien die bmp plaatjes willen omzetten naar jpg of zoiets zodat wij modemers/casema''ers ook zonder een uur te wachten de plaatjes kunnen bekijken?

hoogachtend :)

Den the man
De plaatjes zijn wèl geniaal getekend! :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

beste meneer razorfist.
Heh heh,
Weet je dat veel mensen daar niet eens aan denken?

Anyway,
als je de linker aansluiting nu een plusspanning geeft en de rode een min.
Dan moet je een heel eind komen.

En die condensator die zit er tussen om ervoor te zorgen dat er alleen maar hoge frequenties doorgelaten worden. (je zal hem maar per ongeluk zonder filter aansluiten :o)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 13 april 2001 18:10 schreef Razorfist het volgende:
idd, ik wil ze helemaal niet in een auto inbouwen, maar in mijn kamer.

Hoe moet ik deze dan op de 2 uitgangen van mijn stereo zetten? En moet die aarde ook nog ergens aan?
koop eerst maar een filter

want gewoon tweeters alleen nou dat kan nooit goed zijn

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Bij een luidspreker is niet één de min en de ander de plus, maar de zwarte aansluiting is de fase, en de zwarte de nul. Je kan het andersom aansluiten natuurlijk, maar er is in ieder geval één speakerkabel waar geen spanning op staat (nul, en eentje waar wel spanning op staat (fase), zowel positief als negatief.
Wat betreft de tweeter, ik neem aan dat de condensator bedoeld is als high pass filter, en dat je dus gewoon de nul van je versterker (zwart) met de rechter zwarte aansluiting moet verbinden en rood met rood. In ieder geval op zo''n manier dat de condensator opgenomen zit in de stroomkring.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
En die condensator die zit er tussen om ervoor te zorgen dat er alleen maar hoge frequenties doorgelaten worden. (je zal hem maar per ongeluk zonder filter aansluiten :o)
Dat is interessant, kun je die ook voor Creative subwoofersets kopen? Want op die t***p zitten deze filtertjes blijkbaar niet/nauwelijks, de sattelites krijgen dan ook 70Hz tonen (etc.) te voorduren en die kunnen ze met die piepdrivers niet goed aan waardoor alle creative sattelites als snel een vervorm signaal gaan geven.

Misschien interessant voor de echte audiofiel, alhoewel die heeft geen Creative set :)
Pagina: 1