Ik wil al een poosje mijn geluidsinstallatie eindelijk inbouwen. Ik weet wel ongeveer hoe ik dat moet doen, maar ik wil graag van de eventuele ''experts'' weten wat ik nu het best kan doen om het hele proces zonder enig gevaar te voltooien. Dus zonder dat mijn versterkers doorbranden of dat mijn auto in de vlam gaat.
Dit is wat ik in voorraad heb:
autoradio:
Sony (kgeloof CDX 8000R) met 4 uitgangen + 1 sub uitgang
versterkers:
Kenwood KAC-848 (4-kanaals)
MacAudio MAC Ninja 2.80 (2-kanaals)
subwoofer:
Sony Xplod serie??? (25cm diamtr)
speakers:
2 voor en 4 op de hoedenplank.
De bedoeling is om de versterker met 4 uitgangen op de 4 van de radio aan te sluiten. op de sub-uitgang van de radio sluit ik de 2-kanaals versterker aan. De 4-kanaals versterkers voorziet alle speakers. Voor en achter. De 2-kanaals voorziet de subwoofer. Daarbij is de 2-kanaals aangesloten op de 4-kanaals geloof ik. Of was dat de stroomkabel die beiden verbond met elkaar? Bij 1 van de versterkers kreeg ik er een zekering bij, maar die weet ik niet te plaatsen. Tot zover klopt dit wel geloof ik. Als je een beter schema in gedachten hebt, dan hoor ik het graag.
Wat is nu de correcte en veilige manier van werken? In welke volgorde kan ik het best werken? Please help me out.
Dit is wat ik in voorraad heb:
autoradio:
Sony (kgeloof CDX 8000R) met 4 uitgangen + 1 sub uitgang
versterkers:
Kenwood KAC-848 (4-kanaals)
MacAudio MAC Ninja 2.80 (2-kanaals)
subwoofer:
Sony Xplod serie??? (25cm diamtr)
speakers:
2 voor en 4 op de hoedenplank.
De bedoeling is om de versterker met 4 uitgangen op de 4 van de radio aan te sluiten. op de sub-uitgang van de radio sluit ik de 2-kanaals versterker aan. De 4-kanaals versterkers voorziet alle speakers. Voor en achter. De 2-kanaals voorziet de subwoofer. Daarbij is de 2-kanaals aangesloten op de 4-kanaals geloof ik. Of was dat de stroomkabel die beiden verbond met elkaar? Bij 1 van de versterkers kreeg ik er een zekering bij, maar die weet ik niet te plaatsen. Tot zover klopt dit wel geloof ik. Als je een beter schema in gedachten hebt, dan hoor ik het graag.
Wat is nu de correcte en veilige manier van werken? In welke volgorde kan ik het best werken? Please help me out.