[BC3] dvd > in depth antwoorden indien mogelijk :)

Pagina: 1
Acties:

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
hoi,

ik heb een laptopje met dvd, die mis standaard wat volgens mij wil zeggen dat de hardware voldoende moet zijn.
Nu valt me het volgende op;
het verschil tussen dvd en dvd verschilt echt gigantisch, soms goed beeld, geen haperingen, maar best vaak tikkerig beeld en erger, gewoon een beeld alsof je naar een zeer slecht geripte divx zit te kijken (vooral als er een grote schakering van dezelfde kleur is ziet het er niet uit> (james bond, the world is not enough.)
D e tikken zou ik kunnen verklaren doordat de dvd beschadigt is maar dit lijkt best mee te vallen, het verschil in beeldkwaliteit snap ik helemaal niet (?)

heeft iemand hier iets zinnig''s over te zeggen?

spec''s: compaq pressario 1600 met cel 566, 96 mb geheugen.
tnx in advance...

tijd voor verandering.

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Yo Ief :)

De specs van de laptop zijn in ieder geval zat om DVD''s af te spelen.
Een paar dingen zijn wel handig om te weten om je probleem te kunnen traceren:

- Welk programma geruik je om de schijfjes af te spelen?
- In welke resolutie en kleurdiepte speel lje ze af?
- zit er een MPEG kaart in, of decodeer je softwarematig?
- Bevalt Reason? :)

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
hoi man :)

ik gebruik de standaard dvd player software van compaq.
ik heb verschillende resoluties gebruikt, van 640 x 480 tot 1024 x 768 op 16 bit.
(ben niet zo zzzzznel, maar ondekte opeens dat het toch wel een stuk leuker kijken is op 1024 op een tv :))
maar het maffe is dus dat het zo verschilt per film, sommigen perfect en andere (met name die james bond was om te huilen, alsof ie maar 256 kleuren weergeeft ofzo)

affijn, ik niet begrijp.

en reason is nog steeds cool :)
al zou ik er is wat meer mee moeten doen, maar ja, er zijn meer dingen cool :)

o ja, vergeet ik dan weer...
ik denk dat het softwarematig gedecodeert word maar dat weet ik niet zeker eigenlijk :0

tijd voor verandering.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
COMPAQ.. need i say more ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Mijn mening is dat alle films op dvd sowieso
kwaliteits verschillen hebben, sommige films
zijn zelfs op zeer slechte kwaliteit op de schijf gezet. Ook vermoed ik dat hoe de roms gemaakt worden zeer veel invloed hebben op de kwaliteit van het afspelen, dit hangt dan mischien wel samen met je loopwerk. Tevens zal een widescreen of fullscreen film meer kracht nodig hebben om het goed af te spelen.