[BC3] Digital rec SB Live <--> MD MZR-700

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort (3 maanden) een Sony MZR-700 met MDLP, ben er erg tevreden over. Ik heb alleen een beetje problemen met het maken van trackmarkeringen op de digitale uitgang van mijn SB Live met DBII. Ik heb gezien met de search dat er wel meer met dit probleem zitten, maar heb geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

De hardware:
- SB Live 1024
- Hoontech DBII (Digital Bracket met TOS)
- Sony MZR-700
De software:
- Winamp v2.72
- Gen_pause.dll v2.7

Wanneer ik analoog opneem is er geen vuiltje aan de lucht vanaf Stereo of PC. Wanneer ik digitaal opneem vanaf de stereo gaat ook alles goed.

Wanneer ik digitaal probeer op te nemen vanaf mijn PC worden er geen tackmarks geplaatst. Ik heb de pause tussen de tracks al gevarieerd van 3-10sec en heb de SB ook al op digitalout only gezet. Wat opvalt is dat wanneer ik mute aanzet de MD dit gelijk ziet en de recording stopt, wanneer ik mute weer ophef maakt hij echter 2 trackmarks :( aan en gaat verder met opnemen.

Is er misschien een speciaal programma om de tracks middels een soort mute te forceren.

Alvast bedankt.

Waslijn.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Gebruik de Search even als je wil. Dit is de zoveelste topic hierover...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• waslijn
Ik heb gezien met de search dat er wel meer met dit probleem zitten, maar heb geen oplossing gevonden voor mijn probleem.
Dus daarom vraag ik het.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 april 2001 20:57 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Dus daarom vraag ik het.
Een oplossing hiervoor bestaat ook niet :+
Ik heb hetzelfde probleem

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Idd het probleem is dat de sblive continue een pcm spdif signaal uitstuurt, en jouw minidisc ziet dit signaal dus ook, wanneer dit signaal weg is zal jouw minidisc een trackmark neerzetten.. trek het stekkertje er maar eens uit tijdens opnemen, plop het pcm signaal is ff weg, trackmark geplaatst, en stekkertje erin en voila daar gaat het opnmenen weer verder. Ik heb zelf een spdif->toslink omzettertje gebouwd en beluister m''n sblive via dig. optische verbinding naar m''n sony ac3/dts versterker en zie hier precies wanneer er wel/geen digitaal signaal uit de sblive komt. Wanneer je op reset drukt en de sblive dus geinit moet worden stuurt hij geen pcm signaal uit, en wanneer windows driver (met digital output only aangekruist) stuurt hij wel pcm signaal uit. Jij hebt in principe een onderbreker van het pcm signaal nodig als je tracksmarks automatisch wil neerzetten. Om hoop gedoe te besparen kan je ook zelf de marks neerzetten ;)

• waslijn
Bedankt voor de reactie.

Na een hoop gepruts ben ik nu toch wel iets verder. Wanneer ik op mijn MZR-700 Rec Sync uitzet plaatst hij wel in 80% van de gevallen op de juiste plaats een trackmark.
Kom er net achter dat wanneer "digital out only" uit staat en het volume van de geluidskaart net onder het maximum staat het resultaat nog net iets beter is.

Rec Sync is denk ik alleen maar van toepassing op digitaal opnemen, hij wacht dan echt op een onderbreking van het signaal :? Wanneer je het uitzet wacht hij op een pauze langer dan 2sec net als met analoog.

De handleiding is op dit punt ook niet echt verhelderend, blijft een beetje vaag.
Pagina: 1