[BC3] Welk 2.1 speakersetje?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik zoek een mooi speakersetje met een subwoofer erbij. 5.1 is te duur voor mij, dus zoek ik een setje met 2 satellites en een subwoofer. Budget is dus ook zo''n fl 100-150.

Iemand enige suggesties?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb me net net fps 1500 (4.1) speakers van creative gekocht voor een zacht prijsje en de geluidskwaliteit vind ik reuzegoed.
Groeten
bart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wacko
Is zo''n fl 175,- volgens de pricewatch, is me toch wat te duur. Het liefst heb ik iets van rond de 100 gulden.

Bedankt in ieder geval. Nog meer suggesties misschien?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor dat geld zou ik inderdaad een setje kopen ala fps1000 / fps1500, ook met een stereo signaal is het prettig om omgeven te zijn door geluid (gewoon een stereo splitter achter op je soundkaart zetten).

Als je later een 4 kanaals soundkaart koopt (zoals een sblive) dan heb je in ieder geval al wat meer speakers :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

De labtec lcs-2422 (special edition:meer wat, bass knop extra)

Kost 130,-, echt het geld waard, super geluid.

• wacko
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat het toch maar een goedkoop 4.1 setje wordt.

Op www.hardwareinfo.net werd goed gesproken over de Altec Lansing ACS54, deze kost slechts fl 199,-. Leek mij een schappelijk prijsje voor dit setje, niet?

• wacko
Is de Creative SB Live! 5.1 hierbij een goede geluidskaart, of volstaat de gewone Live! ook al?

Verwijderd

Ik ben persoonlijk nogal tevreden met mijn philips speaker set (zie systeem). Ook anderen die hem gehoord hebben vinden het heel erg goed klinken.:9
Ik heb de speakers en de subwoofer los gekocht maar er is ook een set verkrijgbaar voor 149,- bij Kinorama. De set heeft dan wel iets lichtere front speakers.

Philips MMS-180
-Actief 3D luidspeaker systeem
-36 watt krachtige Subwoofer
-Dynamic Bass Boost
-Magnetisch afgeschermd
-Moderne vormgeving (als het maar klinkt)
Normaal fl. 299.00 Nu fl. 149.00
Pluskaartprijs: fl. 129.00
www.kinorama.nl

Ze hebben ook 4.1 sets van Philips. Laat even weten waar je voor gekozen heb. Succes!

• wacko
Voor 50 gulden meer heb ik dan toch liever dat 4.1 setje. Maar toch heel erg bedankt voor de suggestie, het ziet eruit als een mooi setje.

Maar nogmaals: volstaat een SB Live! al of heb ik een SB Live! 5.1 nodig voor een 4.1 speakersetje? Alvast bedankt.

Verwijderd

Op je vraag heb ik ff geen antwoord, wat ik wel weet is dat de Labtec 2514 ook een goeie keus is. Is ook 4.1 en kost geloof ik iets van 160 piekies....

Ik heb em zelf ook, prima geluidje en het volume van de voorste en achterste boxjes is apart te regelen. (mits je een goeie geluidskaart hebt). Ik heb zelf de Maxisound Muse, die kost 100 piek en heeft A3D en AEX en dus 4.1 support.

Verwijderd

Ik heb op mijn verjaardag laatst van mij oom een trust gamer beast 3d gekregen 2.1.
Vroeger had ik wijlen verterker 4x75 watt op de computer aangesloten, maar die is doorgebrand >:) Ik had op die versterker 9 grote boxen aangesloten, allemaal verschilend, slechte stereo odat de comp aan de rechterkant van de kamer stond. Maar ik spellede toch weinig spelletjes en het ging mij om het harde geluid.
Nu zit er op de gamer beast 3d een erg slechte subwoofer (snel vervormn enzo), maar die is apart aangesloten achterop een gewone box, en toen heb ik de draadjes van de vroegere boxen met de beste bas eraan gehangen en nu knalt het als de neten!!! Vooral UT is nu leuk als er met de raket lanceerder wordt geschoten :)

• wacko
Fallen angel: Klinkt goed, is zeker ook niet duur. Gebruik je één of twee aansluitingen op je geluidskaart hiervoor?

LenL: LOL, zullen je buren wel niet blij mee zijn >:)

Verwijderd

Ik woon bovenin een museum staion (LOL) Daar hebben we geen buren, alleen we hebben wel houten vloer en slappkamers van mijn broertjes en mij liggen eronder. Als ik zaterdag ''s ochtends nog lig te slapen gaan m''n broertjes om hlaf 8 pokemon doen, en je wilt niet weten wat voor kankergeluid dat is :( :( :(
Ik kan ze dan wel verzuipen ofzo.

• wacko
Da''s nog nix... mijn zus luistert naar Bublin'' remixen om half 8 in de kamer naast me :(

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb een 2.0 setje :) kan er ook 2.1 van maken (is alleen niet nodig), heeft me niets gekost, allemaal gekregen en zit nog goed geluid in (peerless speakers :9)

gaat tot ong 40 hz (getest) en dat is laag, alleen me ouders zijn niet zo blij met me. gelukkig leven we in een vrijstaand huis dus als ik m''n ramen dichthoud hebben de buren niet teveel last van me :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 12 april 2001 19:42 schreef wacko het volgende:
Maar nogmaals: volstaat een SB Live! al of heb ik een SB Live! 5.1 nodig voor een 4.1 speakersetje? Alvast bedankt.
Nee, en normale live volstaat. de live 5.1 is voor -verassing- 5.1 geluid! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Voor die prijs heb je niets goeds, of je moet Creative rommel (hardmaken momenteel geen zin in) kopen, die zijn meestal 4.1. FPS 1000 en 1500 als voorbeeld.

Als je voor die prijs al een beetje acoustische kwaliteit wil zou ik een Labtec set nemen. De Labtec Pulse 424 is meer op "hoe hard kan ie" gemaakt. Beste alternatief zou ik de LCS-2422 kiezen. Weliswaar enkele tientjes duurder dan de LCS-2414, enige verandering is grootte van de speakerdrivers en RMS vermogens.

Die kunnen niet harder dan de Creative sets (als je daarvoor gaat moet je gewoon de Trust Soundforce 1200 nemen) maar acoustische kwaliteit is voor die prijs optimaal.

• Yokozuna
Op donderdag 12 april 2001 15:36 schreef wacko het volgende:
Is zo''n fl 175,- volgens de pricewatch, is me toch wat te duur. Het liefst heb ik iets van rond de 100 gulden.

Bedankt in ieder geval. Nog meer suggesties misschien?
Ja voor 100 heb je troep. Koop een trust setje, gaat lekker hard. Klaar, voor 2 centjes zit je nu eenmaal niet op de 1e rij.

• Yokozuna
Op donderdag 12 april 2001 15:55 schreef mRNiCeGuY het volgende:
De labtec lcs-2422 (special edition:meer wat, bass knop extra)

Kost 130,-, echt het geld waard, super geluid.
Precies goed. Vind ik ook een goede aanrader.

• Yokozuna
Op donderdag 12 april 2001 16:19 schreef wacko het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat het toch maar een goedkoop 4.1 setje wordt.

Op www.hardwareinfo.net werd goed gesproken over de Altec Lansing ACS54, deze kost slechts fl 199,-. Leek mij een schappelijk prijsje voor dit setje, niet?
Eerst is F175,- te duur, nu spreek je je eigen tegen door F199,- schappelijk te vinden. Voor F149,- heb je (om bij dat merk te blijven) een veel betere 2.1 set van Altec Lansing, de ACS340. 6.5" woofer die tot 30Hz komt (not :) en 2 grotere sattelites. 4.1 zul je niets aan hebben.

Voor die prijs altijd analoog, dus in princiepe Dolby Prologic. Mono 8erkanaal. Liever een goede 2.1 set dus.

Verwijderd

Klipsch 2.1 zijn goed. Alleen zijn die 600 piek das 4x meer als wat jij wil uitgeven.

Jezus post dan nix zou je zeggen maar ach ik ben er heeeeeeel blij mee :9

• Yokozuna
Op donderdag 12 april 2001 16:22 schreef wacko het volgende:
Is de Creative SB Live! 5.1 hierbij een goede geluidskaart, of volstaat de gewone Live! ook al?
''Voor een 4.1 set voldoet de Live player 1024 al. Deze ondersteund alleen geen 5.1 surround mode. Verder is deze kaart praktisch hetzelfde en beschikt ook over een front en rear ingang voor je analoge 4.1 systeem.
Pagina: 1