Ik kan thuis opzoeken wanneer ik mijn eerste MP3 CD had afgerond. De encoder was prompt-based. De eerste versies van MP3 kende enkel en alleen 112 kbit. Voor MP3-tags waren nog geen makkelijke tooltjes, daar maakte ik dan ook geen gebruik van. Ik had toen nog geen lange bestandsnamen, dus ik noemde ze gewoon track001 / track 002 enz. Door de 112 kbit pastte er 175 nummers op een 650 MB CD. Het rippen van de CD deed ik met CDDA. Het rippen met mijn 2 speed sony ging op 0,5 speed

. Na 10 nummers geript te hebben maakte ik een batchfiletje met de commando''s om de MP3 achter elkaar te encoden. Tien MP3-tjes duurde ongeveer een avond.
Het programmatje om te encoden heette l3enc, en werkte met l3enc ????????.wav ????????.mp3 Later is de -br:128000 (of hoger) optie toegevoegd, plus werd de codec geoptimaliseerd.
MP3 in die tijd was echt uniek. Ik doopte de CDROM: Music Unlimited. De serie is later uitgebreid met MU2-8. Ik ben gestopt met MP3-CD''s te maken toen iedereen ze maakte. Toen kopieerde ik ze alleen nog maar.