Toon posts:

[BC3] Scart en RGB-scart..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
je moet wel een omgebouwde DC hebben om JAP en USA games te spelen.

Je moet gewoon ff proberen of 60hz kan spelen op je TV. mijn vorige was officiel ook maar 50hz, maar de 60hz games deden het ook perfect

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb misschien een probleem, en ik wil graag van jullie weten of het zo is...of niet.

- Ik ga binnenkort een dreamcast kopen. Daar ben ik erg blij mij enz. Nu kwam ik er alleen gisteren achter dat ik misschien niet eens alle spellen kan ''draaien'', die er bij worden geleverd.

PROBLEEM:
- Achterop mijn Samsung TV staat 50hz, achterop de Philips TV van mijn ouders staat ook 50hz.. Nu schijnt het zo te zijn dat USA-& JAP- spellen op 60hz werken.
Kan het nu zo zijn, dat alle USA & JAP spellen niet spelen??

- Ik heb een tijdje geleden een Amerikaanse N64 geleent van een vriend van mij, die deed het niet; enkel zwart-wit beeld zonder geluid..

- Er zit een RGB-scartkabel bij die Dreamcast, er zat ook een scartkabel aan die Amerikaanse N64. Is een RGB-scartkabel hetzelfde als een scartkabel?

- Is er een kans dat mijn dreamcast het wel doet op mijn TV met USA/JAP-spellen (terwijl de Amerikaanse N64 het dus niet deed..)????

Please help me..ik was zo blij met mijn aanschaf.. ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als het een PAL DC is wel.. Die NTSC N64 deed alleen zwart wit omdat jij je tv niet van PAL naar NTSC kan schakelen...

Wanneer je een PAL DC hebt met NTSC spellen met gewone scart dan zie je z/w

Wanneer je een PAL DC hebt met NTSC spellen met een RGB scar dan zie je het in KLEUR (alhoewel sommige tv''s vooral oudere het nog steeds in z/w zien...)

Vaak gaat het dus wel goed met die RGB kabel mits de DC dus PAL is... anders NIEUWE TV kopen hehheheeh... *D

Success...

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 18:44
Yo.. anyone?

" Play the violent strings of my symphony "

• BC3 Victim
Ik ben bang dat mijn TV geen RGB-scart heeft, maar een gewone scart aansluiting..

Kan ik die RGB-scart anders niet naar coax-ingang ''converteren'' (d.m.v. snoertje). Zou dat werken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Is een RGB-scartkabel hetzelfde als een scartkabel?
Een scartkabel moet rgb ondersteunen. Je beeldkwaliteit gaat erop vooruit als je rgb kunt gebruiken, het is de beste manier van aansluiten na s-video en tenslotte composite.

Ook moet je tv rgb ondersteunen, anders heeft het weinig nut natuurlijk... ;)
De meeste nieuwe tv''s hebben op z''n minst 2 scart aansluitingen waarvan er meestal maar een (!) rgb ondersteund.

.... Ik weet het ook niet

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 18:44
thx 4 de feedback.

Nog ff voor de duidelijkheid (ook voor mezelf..):

- Een Amerikaanse N64 met Amerikaanse spellen deed het enkel in zwart/wit zonder geluid.

- Een Europese megadrive met jap/usa of europese spellen doet ut perfect *D..B-)

HET PROBLEEM:
- Ik koop dus een Europese Dreamcast (PAL) met waarschijnlijk USA/JAP-spellen erbij. Dit denk ik, omdat bijv. Quake I erbij zit, en die is alleen is de USA geport... toch? Hmmm, wel vreemd; die gast zei niet dat tie omgebouwd was...:?

Achterop mijn Samsung TV staat dat tie ~50hz is (model: CB-5073T). USA/JAP spellen zijn 60hz. Mijn ouders hebben een Philips TV (model: 28PT4503/00) ook daar staat ~50hz op. USA/JAP spellen zijn 60hz... Werkt ut op één van beide TV''s? In de handleiding van de Philips staat dat tie RGB ondersteund, op de Samsung heb ik daar niks over gezien..

Hmmmmm ..:?

" Play the violent strings of my symphony "

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Als je een beetje moderne VCR hebt kan ie NTSC weergeven op PAL apparaten. Sluit je toch lekker je DC op je VCR aan? TV op Videokanaal en hop. Of is dat te simpel gedacht?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• BC3 Victim
Op donderdag 12 april 2001 17:39 schreef s3mt3x het volgende:
Als je een beetje moderne VCR hebt kan ie NTSC weergeven op PAL apparaten. Sluit je toch lekker je DC op je VCR aan? TV op Videokanaal en hop. Of is dat te simpel gedacht?
Kan iemand hier misschien iets zinnigs op zeggen?

Pagina: 1