Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Linux Quake: hoe kan ik op mijn Linux pc zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag wat Quake software op Linux pc zetten.

Ik heb alleen Windows versies.
Hoe kan ik toch Linux versie opzetten?

Er zijn wel veel software voor, maar zijn grotendeels updates. Natuurlijk hebben ze volledige servers, maar je kan niet zelf in spelen.

Beste gevorderde linuxgebruikers, wat kan ik doen? Ik heb www.linuxquake.com bezocht maar kan geen werkende versie vinden. Het mag wel een demo zijn.

Ik kan ook Windows versie opzetten en dan linux upgrade eroverheen pleuren. Dan zou het vanzelf goed gaan.

Alle hulp is zeer welkom! Quake 2 heeft ook linuxversie. Ook wil ik graag weten hoe het moet.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Yep, je hebt het door, win versie installeren, en in de zelfde dir de lux upgrade/executables zetten en SPELEN MAAR ! :) :)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Oh ja en niet vergeten je win partitie onder lux te mounten anders kom je er natuurlijk nooit bij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat houdt 'mounten' precies in? Omzetten naar Linux indeling? Ik heb geen win parities meer op mijn hd. Alleen maar Linux.

Graag wat uitleg. Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Mounten betekent dus koppelen van hd aan je systeem. Klopt dat?

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11 13:40

Anton

NetApp Implementation Engineer

Mounten is meer het toevoegen van een stuk directory structuur aan het filesysteem van linux/unix. Als je een cd of partitie mount kan je er dus naartoe bladeren met cd en ls enzo. Als je ze niet mount zijn ze er wel, maar kan je er niets mee.

Ik scrobbel ook audio

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

DUH...
Windowze wippen was niet zo slim GJ... :>

Hebbie wel nodig voor de install te doen..
dus zet window(s) maar weer erop eerst..
(It's a feature, not a bug) :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan , Lone wolf :)

Maar ik heb bestanden gewoon via FTP overgezet. Hele ID1 directory zo gepleurt van Win98 naar Linux. Dat gaat gelukkig lekker snel.

Dat kan toch wel??????

Bovendien is Linux op nieuwe computer gezet, helemaal leeg en nieuw. De huidige win98 pc blijft gewoon bestaan. Geen ramp hoor! ;) Er is niks weggehaald, gewoon extra pc ernaast.

Verwijderd

Topicstarter
HELP!

Ik stuit even op vreemde problemen.
Ik heb binaries gehaald van www.linuxquake.com maar hoe kan ik goed uitpakken?

Ik heb ARK archiver gebruikt maar kan niets vinden in TAR.GZ. Foutje? Bestand beschadigd?
Of is dat normaal? De archief kan wel geopend worden maar inhoud klopt niet. De inhoud kan niet uitgepakt worden.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Oh je hebt 2 bakken, ok dan kan dat.

ehh misschien gewoon gzip en tar gebruiken ? ;)

als je MC (midnight command, soort norton) geinstalleerd hebt kun je die ook gebruiken.

Pagina: 1