[BC3] Is deze plaat goed genoeg om op CD te komen?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb een nummer gemaakt met Cakewalk
Vinden jullie hem goed genoeg om naar een platenmaatschappij te sturen of kan er nog iets verbeterd worden?

Download

edit:
nr op mijn eigen FTP-bak hierzo gezet

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Je kunt het altijd proberen, Jody Bernal heeft ook nummer 1 gestaan en dat was :r
Het nummer doet mij een beetje denken aan de club-sound van Red5 een aantal jaren geleden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
M''n vriendin en ik vinden het een vet nummertje! :) Hebben hem/haar al gelijk tussen de mp3 collectie gezet, mits dat mag >:) Twee puntjes. De inleiding van het melodietje had een beetje, beetje subtieler gekunt. Een soort slide of zo ;). Ook had er wat meer variatie in gekunt. Verder erg strak nummer hoor! Heb jij of iemand anders er nog meer? Wij luisteren altijd naar trance en rap (en ik soms naar hardcore). Deze past er zeker tussen en als er meer zijn mogen ze best in onze richting komen :)

Out of order...

• Mastermind
Op donderdag 12 april 2001 02:09 schreef Da_Killah het volgende:
M''n vriendin en ik vinden het een vet nummertje! :) Hebben hem/haar al gelijk tussen de mp3 collectie gezet, mits dat mag >:) Twee puntjes. De inleiding van het melodietje had een beetje, beetje subtieler gekunt. Een soort slide of zo ;). Ook had er wat meer variatie in gekunt. Verder erg strak nummer hoor! Heb jij of iemand anders er nog meer? Wij luisteren altijd naar trance en rap (en ik soms naar hardcore). Deze past er zeker tussen en als er meer zijn mogen ze best in onze richting komen :)
Haha, jij hebt hem zeker keihard gezet! :)
De een zegt dat die te afwisselend is en jij zegt dat er te weinig variatie in zit! :D
Dit is mijn 1e Cakewalk nummer, een hele stap vooruit met de trackers die ik altijd gebruikte. Toch? :7

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Eerst een videoclipje erbij bouwen ! en dan tapje naar TMF sturen.. of naar zo iemand van de radio die plaatjes selecteert.. dan heb je een grotere kans.. platenmatschappijen krijgen zo veel binnen.. dat ze er misschien niet eens naar luisteren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Misschien moet je die stem eruit slopen.. die irriteert een beetje.. een beetje sweverig ( of hoe je dat schrijft) strings refrein doet het over het algemeen ook wat beter.. probeer ipv die donkere stem een mooie vrouwelijke vocal erin te zetten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Mastermind
Eerst een videoclipje erbij bouwen ! en dan tapje naar TMF sturen.. of naar zo iemand van de radio die plaatjes selecteert.. dan heb je een grotere kans.. platenmatschappijen krijgen zo veel binnen.. dat ze er misschien niet eens naar luisteren.
Een videoclip? :) Dan moet ik eerst een camera kopen! :o
Misschien moet je die stem eruit slopen.. die irriteert een beetje.. een beetje sweverig ( of hoe je dat schrijft) strings refrein doet het over het algemeen ook wat beter.. probeer ipv die donkere stem een mooie vrouwelijke vocal erin te zetten.
Ok ik zal 2 versies maken.

• tbusquet
Cool :) ben benieuwd wat je er van gaat brouwen... en ik help je wel met je videoclip als je nr. helemaal 100% af is.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb verder weining verstand van audio maar het klinkt wel heeeel gaaf :P Coool >:)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Klinkt uiterst kewl, alleen da''s vaak zo bij niet commercieele nummers.

Commercieel is |:(

20*350ZO45°

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:05
hij is wel lekker.
1e keer luisteren vond ik hem niet zo, maar na 10x was ie wel lekker!
uitbrengen kan niet denk ik ie hij te "plat" voor

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Ach! Hij klinkt niet verkeerd! ;) Hij is wel een zevenenhalfje waard :)... Misschien nog wel een achtje. Op sommige stukken issie wel wat eentonig, maar aangezien het nog niet helemaal de final versie is (toch?). Verder klinkt ie goed!

Greetz, Copyman! ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Dope-E
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Is zeker niet verkeerd plaatje! 8-)

Inderdaad een leuk vrouwelijk stemmetje zou denk ik meer aanslaan en wat meer variatie er in gooien.

twitter.com/curly_sanders

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:39
het spijt me heel erg maar ik vind het helemaal niks....

oja en voor degene hierboven die het over hardcore had....je zal wel gabber bedoelen...

hardcore == hardcore punk

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• party42
  • Laatst online: 19-08 10:22
kan em niet meer downen helaas

nieuwe link?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

PAS OP met platen maatschappijen...!!!! hert gebeurt ook regelmatig dat ze je nummer heel cool vinden en het gewoon namens iemd anders uitbrengen en van jou hebben ze dan nog nooit gehoord....

Tis heel triest maar het gebeurt

Verwijderd

Misschien handiger om je demo naar Interface Magazine te sturen?

Dit blaadje is te koop in z''n beetje alle tijdschriften winkels (behalve albert heijn , c1000 enz).

Je kunt ook alvast kijken op http://www.interface.nl

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Op donderdag 12 april 2001 10:09 schreef Flakkerbei het volgende:

oja en voor degene hierboven die het over hardcore had....je zal wel gabber bedoelen...

Sorry maar Gabber was eerst toch ook echt wel "Hardcore"
Jij verdraait het in Gabber...
Je gaat er lekker droog op in, maar dat zal wel jouw houding zijn. Vervelend is dat als iemand een nummer begint af te kraken als ie er zoiezo al niet van zal houden.
(sorry als ik je verkeerd begrijp, maar dat concludeer ik uit je opmerking)
Dan kan je natuurlijk alles wel gaan afkraken!, en dan zou ik ineens ook heel veel kunnen afkraken, m.a.w ik houd me gewoon niet bezig met muziekstijlen die me niet aanstaan.

Ditzelfde geldt ook voor jou en "gabber". Je zult het wel 1 dikke schijt vinden en wil daarom niet dat het met Hardcore verwisseld wordt. Juist om die reden zal ik al lekker hard "Hardcore" blijven roepen. >:)

• lucasvanlierop
  • Laatst online: 18-08 13:39
voor de duidelijkheid ik ben geen Hardcore Punker, maar die term werd daarvoor wel het eerst gebruikt.

Ik houd van ontzettend veel soorten muziek ik heb maar aan een paar dingen een hekel: neurotische klassieke dingen als Vivaldi, de meeste R&B (ook al zo''n scheve term) en veel top 40 dingen die door een of andere producer bij elkaar gezocht zijn...

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

hey ik vind het wel een leuk idee maar vooral in het begin moet je ff leren `cutten`
kijk op de site van turntablism
ze leren het je online ;0

maare verder ook nog een beetje rustig

wel leuk geprobeerd

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Y0ur1
  • Niet online
ik vind en echt8-)
Maak eens een paar plaatjes en laat ze online
Maak een site met de nr''s. Als het dan aanslaat zou ik dan gaan kijken wat je kunt gaan doen.
Maar ik zou nooit zomaar iets insturen en denken dat het meteen heel goed is en aanslaat(no offence).
Suc6

• Y0ur1
  • Niet online
En bedenk ook even dat je niet de enige bent die dit doet.
Je moet echt met iets goeds komen wil het aanslaan en doorkomen (hiermee wil ik niet zeggen dat deze niet goed is, maarja toch is ie niet zo heel errug bijzonder)

Verwijderd

Klinkt lekker beetje variatie in bpm en melodie en het rulezz helemaal

Als je zo doorgaat komt ie cd er wel, nog ff oefenen en die stem erin is juist cool, jammer dat je hem op 128 kb/s geëncode heb

Suc6

Verwijderd

De voice van 00:56 01:17 is iets te lang, of je moet de beat iets eerder inzetten.

Misschien de voice iets ombouwen met cooledit tot een vrouwenstem. :o

Nog wat delays en stereo randomness inbouwen om het minder plat te maken, dan kan het zeker naar de platenmaatschappij.

• Mastermind
Op donderdag 12 april 2001 07:19 schreef Bulldog het volgende:
Heb verder weining verstand van audio maar het klinkt wel heeeel gaaf :P Coool >:)
Mwah... ik denk als hij echt in de disco keihard gedraaid wordt dat het dan erg lekker klinkt! :)
Op donderdag 12 april 2001 07:33 schreef RDK_NL het volgende:
Klinkt uiterst kewl, alleen da''s vaak zo bij niet commercieele nummers.

Commercieel is |:(
Ik wil juist commercieel gaan! :)
Geld innen! >:)
Op donderdag 12 april 2001 09:18 schreef G-Spotter het volgende:
hij is wel lekker.
1e keer luisteren vond ik hem niet zo, maar na 10x was ie wel lekker!
uitbrengen kan niet denk ik ie hij te "plat" voor
Hehe, daarom vraag ik jullie ook!
Ik heb het nr. namelijk wel 20x gehoord! :)
En wat is te "plat"?
Op donderdag 12 april 2001 09:51 schreef Copyman het volgende:
Ach! Hij klinkt niet verkeerd! ;) Hij is wel een zevenenhalfje waard :)... Misschien nog wel een achtje. Op sommige stukken issie wel wat eentonig, maar aangezien het nog niet helemaal de final versie is (toch?). Verder klinkt ie goed!

Greetz, Copyman! ;)
Thanx!
Ik vind juist dat de main-melodie minstens 32 maten aan moet houden, anders kun je er niet lekker op dansen.
Op donderdag 12 april 2001 10:02 schreef Dope-E het volgende:
Is zeker niet verkeerd plaatje! 8-)

Inderdaad een leuk vrouwelijk stemmetje zou denk ik meer aanslaan en wat meer variatie er in gooien.
Moet ik eerst een vrouw zien te vinden die wat in wil spreken! :D
Maar dat is inderdaad een goed idee.

Onderbouwing graag?
Op donderdag 12 april 2001 10:14 schreef Wez_db het volgende:
PAS OP met platen maatschappijen...!!!! hert gebeurt ook regelmatig dat ze je nummer heel cool vinden en het gewoon namens iemd anders uitbrengen en van jou hebben ze dan nog nooit gehoord....

Tis heel triest maar het gebeurt
Ik weet het. Ik hoorde laatst een sample uit een nummer wat ik uit een oude plaat gehaald had (jaren 60) die diezelfde platenmaatschappij waar ik hem heen gestuurd had opeens op CD had gezet (wel ander nr. eromheen gebouwd).
Op donderdag 12 april 2001 10:22 schreef Noisema het volgende:
Misschien handiger om je demo naar Interface Magazine te sturen?

Dit blaadje is te koop in z''n beetje alle tijdschriften winkels (behalve albert heijn , c1000 enz).

Je kunt ook alvast kijken op http://www.interface.nl
Ik zal ff checken! Thanx 4 de tip! :)
Op donderdag 12 april 2001 11:32 schreef funkflex het volgende:
hey ik vind het wel een leuk idee maar vooral in het begin moet je ff leren `cutten`
kijk op de site van turntablism
ze leren het je online ;0

maare verder ook nog een beetje rustig

wel leuk geprobeerd
Met Digitrakker was dat heel eenvoudig, maar ik vind Cakewalk best wel lastig componeren!
Ik weet hoe het moet, maar om het te realiseren in Cakewalk is nog ff wat tutorials doorlezen.
Op donderdag 12 april 2001 11:49 schreef YT-Croc het volgende:
ik vind en echt8-)
Maak eens een paar plaatjes en laat ze online
Maak een site met de nr''s. Als het dan aanslaat zou ik dan gaan kijken wat je kunt gaan doen.
Maar ik zou nooit zomaar iets insturen en denken dat het meteen heel goed is en aanslaat(no offence).
Suc6
Ik heb in totaal sinds 1995 een stuk of 200 nummers gemaakt.
Maar wat ik nu met cakewalk maak zal ik zeker online zetten, incl. de laatste 5 producties. (bijv. mijn "All your base are belong to us" remix)
Op donderdag 12 april 2001 11:55 schreef InSaNe400 het volgende:
Klinkt lekker beetje variatie in bpm en melodie en het rulezz helemaal

Als je zo doorgaat komt ie cd er wel, nog ff oefenen en die stem erin is juist cool, jammer dat je hem op 128 kb/s geëncode heb

Suc6
Ik weet niet hoe ik de bpm kan veranderen IN de MIDI file! :o Met XM was dat heel simpel!
128kbps is wel acceptabel voor een MP3 toch?
Ik heb de originele WAV wel.
Op donderdag 12 april 2001 12:06 schreef tweakerrrr het volgende:
De voice van 00:56 01:17 is iets te lang, of je moet de beat iets eerder inzetten.

Misschien de voice iets ombouwen met cooledit tot een vrouwenstem. :o

Nog wat delays en stereo randomness inbouwen om het minder plat te maken, dan kan het zeker naar de platenmaatschappij.
Misschien is het stukje idd iets te lang.
Goed idee ff met cooledit de samples vervrouwelijken! :)
Maar waar is een delay voor? Ik heb wel zo''n apparaat!
Een RV-7 digital reverb en een DDL-1 digital delay line.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52
Access denied
This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.
The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Mastermind
Op donderdag 12 april 2001 12:34 schreef Overspeed het volgende:
Access denied
This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.
The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.
Damn is die al zo vaak gedownload?
Ik heb hem nu op mijn eigen FTP bak gezet...
Gaat waarschijnlijk net zo snel als wanadoo (T3-verbinding).

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10

Wrong! :)
Hardcore is gewoon een bijvoegelijk naamwoord, zoals dus bij hardcore punk, maar ook hardcore rap, hardcore metal, hardcore house etc (in dit rijtje hoort geen hardcore r&b, hardcore anita meyer en hardcore klassiek ;))

Verwijderd

edit:

Dubbelpost

Verwijderd

knap staaltje vakwerk :)

Verwijderd

Betekend hardcore niet gewoon simpel , weinig instrumenten enz , en hard?

hard= zegt genoeg core= het minimale , waar het allemaal om draait (of heeft iemand hier een betere omschrijving van?)

Gewoon recht toe recht aan , en strak natuurlijk....

Maareh , is het niet beter om gewoon van de muziek te genieten , dan te zeuren over wat de term hardcore inhoudt?? :)

Verwijderd

Dat is schenden van het copyright, en is dus strafbaar.

• Da_BoR
  • Laatst online: 08:56
zwaar relaxed nummer... echt zo`n nummer om lekker in de auto te draaien op een zonnige dag :) raampie open en leker hard aan :)
goed gedaan :)

• tspawn
  • Laatst online: 10:55

nee dan hebben wij het over Hardcore Techno en niet over Punk ! Sorry...

Oh en mastermind klinkt voor een Eerste produkt zeker toppie !!!

Ben benieuwd ...wat we nog meer krijgen van je ...:)

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

jah maar ga jij dat ff bewijzen zo van; heeeej das mijn nummer... je kan helemaal nix beginnen bij een maat van mij is het ook gebeurt zijden ze zo van hmm tja wel leuk maar niet goed genoeg om uit te brengen... en dan licht jou demo daar mooi... hun maken hem in een weekie na in 1 of ander programma en met wat apperatuur en je hoor 1 maand later je nummer op de radio... of in clubs of wat dan ook!

als je een nummer wilt uitbrengen moet je naar iemand gaan die zelf geen nummers uitbrengt. die jatte je nummers niet zo gouw en die kunnen je goed advies geven of doorsturen naar betrouwbrare mensen!

suc6 verder!

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

weet ik, is smerig

maar in zo''n geval zou je een advocaat in moeten schakelen.

Verwijderd

Sorry, maar ik vind het eerlijk gezegd niks...
de overgangen mogen wel wat subtieler...
Ik houd eigenlijk uberhaupt niet van trance, dance en meer van dat soort non-muziek.

• Mastermind
Maar is de bassdrum ook goed?
Niet te hardcore? Ik heb namelijk een TR-909 gebruikt voor de bassdrum en dat is meer voor hardcore.

• Overspeed
  • Laatst online: 00:52
Zo man, dat klinkt goed! :)
Op donderdag 12 april 2001 14:13 schreef Mastermind het volgende:
Maar is de bassdrum ook goed?
Niet te hardcore? Ik heb namelijk een TR-909 gebruikt voor de bassdrum en dat is meer voor hardcore.
Ik zou de bassdrum zo laten.. En zoals al genoemd, een vrouwlijke stem zou wel wat zijn... :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Het melodietje vind ik helemaal niks, te simpel en eentonig, verder zit t nummer wel goed in elkaar. Voor een eerste projekt nie slecht...

Verwijderd

Lekker nummertje, aardig geproduceerd. Het lijkt mij best mogelijk om het commerciëel uit te brengen, ik zou alleen het volgende veranderen:

* vocals staan nu nog een beetje los van het hele nummer. Misschien er wat meer doorheen mixen, in ieder geval nog iets mee doen.

* De passage van 2:01 tot 2:05 loopt niet helemaal lekker synchroon, nou ja, in ieder geval klinkt het een beetje alsof het daar niet goed loopt.

* Voor een promo hoe''je ''m niet zo te clippen hoor, en een iets hogere bitrate mag ook wel. De hardcore/gabber/hoe-je-''t-ook-wilt-noemen-bassdrum kan wel, dat wordt tegenwoordig toch steeds vaker gebruikt.

* Sommige synths doen mij een beetje denken aan een sound van een jaartje of 4 terug, als je echt commercieel wil gaan zou ik de sound wat meer van hedendaagse nummers jatten.

Het is maar mijn mening hoor, je hoeft je er niets van aan te trekken natuurlijk :) In ieder geval veel succes..

P.S. Zou je het erg vinden als ik een remix van je nummer maak, en ''m op mijn nieuwe album (4) plaats?

Greetz,

BartCore
http://bartcore.myweb.nl/

Verwijderd

Doe alsje blieft een vettere bass!!!!!!!!

(dis echt niet lekker!!!)

• Mastermind
Op donderdag 12 april 2001 20:58 schreef Techieguy het volgende:
Doe alsje blieft een vettere bass!!!!!!!!

(dis echt niet lekker!!!)
meen je dat nou??
als je normale trance cd''s luistert is de bass veeeeeeeeeel zachter!

Verwijderd

Beetje Jam ''n'' Spoonig....

:P ... Maak er idd een paar vocals bij... en maak wat meer OPbouw, iets agressiever.... >:) Er is geen opbouw in de bass.... Blijft Plok Plok geluidje...

Maar gaat goeie richting op :)..

Succes!

• Mastermind
Op donderdag 12 april 2001 21:08 schreef drLiter het volgende:
Beetje Jam ''n'' Spoonig....

:P ... Maak er idd een paar vocals bij... en maak wat meer OPbouw, iets agressiever.... >:) Er is geen opbouw in de bass.... Blijft Plok Plok geluidje...

Maar gaat goeie richting op :)..

Succes!
wat bedoel je met bass?
de bassdrum of de lead-bass?

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 12 april 2001 01:46 schreef Mastermind het volgende:
Vinden jullie hem goed genoeg om naar een platenmaatschappij te sturen of kan er nog iets verbeterd worden?
edit:
nr op mijn eigen FTP-bak hierzo gezet
Lekkere ftp had net 3.5mbit download met balle @home.
-Goede opbouw, genoeg afwisseling.
-Genoeg spannings opbouw.
-Melodie is ook goed gekozen.

Kwaliteit is over het algemeen erg goed. Hoelang maak jij onderhand al nummers? Het doet toch wel bijna als een normaal houde./trance nummer aan die je in de winkel zou tegenkomen.

Ik vind hem het proberen echt waard!

• P5ycho
  • Laatst online: 09:22
Precies wat Da_BoR zegt, wel ok nummer!

alleen er zit een kleine fout op 3:05 van het nummer, de nieuwe maat begint te snel, klinkt een beetje erg vaag... hoop dat je het er ff uittrekt voordat je em opstuurt, zou zonde zijn.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Mastermind
Op donderdag 12 april 2001 23:26 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Lekkere ftp had net 3.5mbit download met balle @home.
-Goede opbouw, genoeg afwisseling.
-Genoeg spannings opbouw.
-Melodie is ook goed gekozen.

Kwaliteit is over het algemeen erg goed. Hoelang maak jij onderhand al nummers? Het doet toch wel bijna als een normaal houde./trance nummer aan die je in de winkel zou tegenkomen.

Ik vind hem het proberen echt waard!
Ik maak sinds ik een Covox had (1993) al muziek! :)
Ik trackte heel veel. Toen kreeg ik een echte soundblaster en toen een gravis ultrasound. Ik maakte alles met Digitrakker (m''n favoriete tracker).
In 1996 kreeg ik een platencontract bij Ravers Religion en met DJ Pagan en DJ Isaac zouden we een single uitbrengen van een door mij gemaakt nummer. Echt in de studio in elkaar gemixed. Maar door geldgebrek kon het niet doorgaan (was klein bedrijfje in Groningen).
In totaal heb ik zo''n 200 nummers gemaakt, maar die CD-ROM is kapot |:(
Dit nummer wat je net gedownload hebt is mijn 1e nummer met Cakewalk en professionele apparatuur gemaakt (hoor de echte reverbs maar eens).

• Mastermind
Op vrijdag 13 april 2001 00:12 schreef P5ycho het volgende:
Precies wat Da_BoR zegt, wel ok nummer!

alleen er zit een kleine fout op 3:05 van het nummer, de nieuwe maat begint te snel, klinkt een beetje erg vaag... hoop dat je het er ff uittrekt voordat je em opstuurt, zou zonde zijn.
Dat is raar! In cakewalk ben je bijna verplicht in de maat de componeren!
Ik hoor niks op 3:05 hoor

Verwijderd

vet nummer man !!!
jij komt er wel :)

Verwijderd

mastermind - dwellers in silence;

shit die zuigt, elke keer als ik een extra effectje hoor zie ik je al achter je computertje met je muis klikken, gewoon ballen.

En of ie goed genoeg is om op cd te zetten? Brand maar (voor je eigen, want ik hoef hem niet meer te horen)

Verwijderd

Goed!
Doet (in positieve zin, en niet in de zin van plagiaat ofzo)wel wat denken aan ''Don''t You Want Me'' van Felix.

Ik vind alleen dat het stuk voordat de melodie erin komt wat lang.

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 00:49 schreef DonderVogel het volgende:

shit die zuigt, elke keer als ik een extra effectje hoor zie ik je al achter je computertje met je muis klikken, gewoon ballen.

En of ie goed genoeg is om op cd te zetten? Brand maar (voor je eigen, want ik hoef hem niet meer te horen)
Zo, da''s duidelijke taal. Ooit gehoord van Opbouwende Kritiek?

• X1pheR
  • Laatst online: 12-11-2025
Op vrijdag 13 april 2001 00:49 schreef DonderVogel het volgende:

Damn, dan luister je toch niet :( Het is een vet nummertje en als je niet van die (soort) muziek houd... klaar! Maar ga iemand niet zo afzeiken man. Wij (m''n vriendin en ik) vinden het een vet nummertje en de bass is goed. Misschien ietje harder zodat je nog meer kan stampen. Tegenwoordig hoor je steeds vettere bass in trance :) Keep on going >:)

Oh, en iemand vroeg wat ik bedoelde met hardcore. Nou "gabber" dus niet. Das de term misschien tegenwoordig maar die wel meer zuigt. Hardcore is gewoon lekker stampen. En Hardcore is wel de benaming ervoor. Anders had je bijvoorbeeld ook niet Hardcore Overdose, etc... :)

Out of order...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49
dit kan nooit commercieel gaan, daarvoor is heeft het niet de sound. Wat t dan nodig heeft is een supereigen karakter,nou dat heeft t ook niet.
Ik zeg je hebt de techniek, nou nog iets origineels ermee doen! En voor commerciele doeleinden hoeft dat niet zoveel te zijn...

gewoon doooorgaan ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zooo...ook maar eens even geluisterd. Over het algemeen is het een goed nummer, ik vind (blijkbaar in tegenstelling tot anderen) niet dat het te eentonig of te varierend is. Eigenlijk is het voor deze muziekstijl precies goed. Het is niet mijn stijl, maar DAT kan ik je niet kwalijk nemen natuurlijk :)

De mix zit over het algemeen ook goed in elkaar, de beat dreunt er goed bovenuit en de instrumenten verdrukken elkaar niet (iets wat sneller gebeurt dan je denkt). Ik ben iets minder te spreken over de vocalen, hier zit veel ruis op de achtergrond en te weinig hoge tonen (kan een kwestie van smaak zijn).

Ook de SawLead (vanaf ongeveer 2:00) zou wat uitgebreider bewerkt kunnen worden. Wat phasing zou een wat ''ruimer'' effect geven waardoor ie meer vult zonder te overheersen. Mja, ik heb makkelijk praten, mixen is een vak apart, ik ben er zelf ook nog steeds niet uit. :?

Voor voorbeeldjes:
Mijn remixes

Conclusio Terminus: het is heel aardig zover, of het geschikt is voor een label weet ik niet, daarvoor zit ik te weinig in deze muziek. Tip: laat het eens aan een DJ horen, heb ik ook veel tips van gehad.

Ruud.

ps. BPM wissels in Cakewalk kun je instellen door de maten te selecteren waarvan je de BPM wilt wijzigen en dan onder INSERT in het menu ''Insert series of Tempos'' te kiezen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Cool nummer, echt ''de maxx'' :-)
alleen .... :'(
probeer eens wat meer ''sounds'' in de melodie te verwerken. Als je een gelijkaardig nummer hoort (in dezelfde genre) hoor je soms 4, 5 samples doorheen de song.
Bij u is het vooral de beat en de melodie. snappie ? :)
Maar voor de rest echt cool ! voortdoen zou ik zeggen en je komt er wel.
Zet zeker de volgende beta in de forum, zodat we horen hoe je het verbeterd hebt !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Pagina: 1