[BC3] Mp3 kwaliteit vs. file type

Pagina: 1
Acties:

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
Ik heb een vraagje wat misschien standaard kennis is maar ik weet het niet. Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Het betreft de mp3 speler bij ons op het werk (winamp2.5c, NT4 bak). Zo af en toe down ik wat mp3''tjes voor bij het werk van mp3''s.

Het vreemde is alleen dat bepaalde mp3''s heel vreemd klinken. Ik hoor allerlei jibberish op de voorgrond door de muziek heen en hoor op de achtergrond de muziek. Het lijkt wel alsof het niet synchroon loopt of zo. Nu heb ik bij dezelfde files bij andere mp3 spelers niet altijd hetzelfde probleem, alleen heb ik hier alleen maar Winamp.

Kan het zijn dat ik de mp3 niet onder de goeie file extensie rename na het downen ? Dat het eigenlijk een .mod of .wav is en dat als ik het als .mp3 maak dat ie de verkeerde decoder kiest ? Op de website zelf zijn de extensies constant anders maar ik weet nooit wat de source extensie is.

Kan ik dit op een een of andere manier achterhalen ? Of doet WinAmp dat voor mij ongeacht de extensie ?

Grtz Spam

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op woensdag 11 april 2001 14:50 schreef Spam het volgende:
[..]
Of doet WinAmp dat voor mij ongeacht de extensie ?

Grtz Spam
Winamp doet dit inderdaad zelf, maarre het verschil tussen een mp3 en wav merk je snel genoeg: een wav liedje is al snel 30 mb en een mp3 6 a 7 mb

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

dat kan gewoon aan die site liggen... maarre winamp kan zo''n formaat dan wel lezen geloof ik

rename maar eens een mp3 naar een andere extensie en probeer ''m dan af te spelen in winamp... anders ff proberen in winzip of je ''m kan openen (zo ja, dan is het een zipfile 8-))

btw: de kwaliteit heeft hier dus nix mee van doen... het enige wat kan gebeuren is, dat als bijvoorbeeld een mp3 als ascii file wordt geupload (b.v. een .txt bestand) deze dan idd errug raar klinkt, want mp3 is niet ascii maar binair :D

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 11 april 2001 14:50 schreef Spam het volgende:
[twijfelachtige URL].
hhm... Ik denk dat je die url het beste weg kan halen.
Het vreemde is alleen dat bepaalde mp3''s heel vreemd klinken. Ik hoor allerlei jibberish op de voorgrond door de muziek heen en hoor op de achtergrond de muziek.
Rockmuziek met 112kbps doet bij mij ook "jibberish" door de muziek heen, maar niet echt hard. Mooie term, dat jibberish. :)

Die decoder is wel goed hoor, anders kwam er gewoon geen geluid uit.

En je had het erover dat "andere" spelers met dezelfde bestanden dat geluid niet maakten? Dan weet ik alleen niet of die "andere spelers" ook met niet-mp3-bestanden om kunnen gaan. Zoniet, dan zijn die bestanden gewoon Mp3''s en ligt het aan het verschil in apparatuur/afspeelprogramma''s

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp