Toon posts:

[BC3] Kast bij een grote box?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

kan je je pc kast mijn een grote box zetten?
zonder dat er dan storingen op treed?

Verwijderd

Zou ''t je niet aanraden.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

vooral je videokaart vindt het niet zo fijn.

Verwijderd

gewoon proberen zie je vanzelf *D

LoL

Verwijderd

en je hd ook niet... Mijn computer heeft afentoe al last van de subwoofer die een metertje van m''n kast afstaat....

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

mijn computerkast staat ongeveer 10cm van de Speakerkast verwijderd en ongeveer 30cm van de magneet. Mijn HDD zit onder in mijn Tower op ongeveer 50cm van de magneet.

Dit is wel een magneet van een ''NIET-magnetischafgeschemde'' professionele 15" woofer dus ik heb het hier inderdaad over een GROTE box.
Tuurlijk zit deze unit opgesloten in een houten kast, maar dat zou voor het magnetisme nix uit moeten maken.
Ik merk geen vreemde dingen terwijl ik dit typ, dus echt vrees heb ik er niet voor.

Ik ben dan ook iemand die op dat gebied altijd schijt heeft aan zijn eigen spullen en het maar gewoon riskeert.
Probeer et gewoon uit zou ik zeggen. het enige wat er last van zou kunnen hebben is je HDD en andere opslagmedia zoals Floppy en Zip etc.

Dat je videokaart er last van zou kunnen hebben heb ik nog nooit bij stil gestaan eigenlijk... ik ken dat probleem niet.

Ik werk zelf al best lang met losse speakerunits (dus niet in een kast) in de omgeving van mijn computer. Ik ben maar al te bekend met het effect op je monitor wat overigens NIET schadelijk is. Verder heb ik dan ook nooit wat gemerkt van storing bij onderdelen in mijn PC kast.

Verwijderd

Ik denk dat de computerkast het spul binnenin wel aardig magnetisch afschermt. Maar het gevaarlijkste is denk ik inderdaad de trilling van je subwoofer... Bij bepaalde frequenties gaat die kast van mij (Aopen HQ45) lekker mee resoneren, en dan krijg je allemaal rare errors in windows omdat de hd niet goed tegen de trilling kan...

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Op woensdag 11 april 2001 15:23 schreef PsyFlux het volgende:
Ik denk dat de computerkast het spul binnenin wel aardig magnetisch afschermt. Maar het gevaarlijkste is denk ik inderdaad de trilling van je subwoofer... Bij bepaalde frequenties gaat die kast van mij (Aopen HQ45) lekker mee resoneren, en dan krijg je allemaal rare errors in windows omdat de hd niet goed tegen de trilling kan...
Hehehe, vreemd genoeg heb ik daar nog nooit last van gehad.
Ik heb een A-open HX08 maar die hoor ik ook nooit meetrillen.
Waarschijnlijk kan ik ze ook nouwelijks horen omdat ze veel te dicht bij de speakers staan waardoor ik in de nabije omgeving ook niet veel ander geluid zal horen dan muziek.
Aan de andere kant van de kamer trilt de kledingkast wel mee.

Ik heb me er zelf wel over verbaast dat mijn hdd er nooit last van heeft gehad tot nu toe.
Ik zal nog eens testen of ik het branden van een cd kan laten mislukken... lijkt me toch wel eigenlijk.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 20:15 schreef BruT@LysT het volgende:

[..]

Aan de andere kant van de kamer trilt de kledingkast wel mee.
Hier trilt op driekwart volume de trap en alle deuren in het huis mee :) Maar dat doe ik dus eigenlijk nooit, want we hebben een twee onder 1 kap huis, en dan zit ik ook nog net aan de verkeerde kant (tegen de buren aan)...
Soms wel ff kort om aan vrienden te demonstreren hoe die subwoofer kan blazen >:) En ik heb ''m 1x voluit open gehad (op een oudejaarsavond door al het vuurwerk heen). Daarna kon ik ''m ook gelijk weer aan elkaar lijmen omdat er platen losgetrild waren.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

ow D0H :)

Nee ik zit in studentenflat met gasten onder en boven en AARGG u get it..

We zitten hier met z''n 3en en we kunnen er allemaal wat van. Ik heb de big-ass sound equipment van de hele flat das wel leuk opzich ;)
In de zomer zetten we het wel es op balkon neer. Ook nadeel dat de Politie wel erg vaak langs komt en dat er al gedreigd wordt met het innemen van alle spullen.. Laat ik nou alles tot aan de versterker zelf gebouwd hebben. Das NIET leuk dat kan ik je wel vertellen.

En ach jah trillen doet het heus wel maar das alleen maar irritant.
Ik heb om mezelf een beetje te beschermen een Hifi versterker in gebruik die 2x 85watt aan 8Ohm kan leveren. Mijn speakers zijn ook 8Ohm. Een beetje kenner weet dat dat al oorverdovend hard is. Het staat dan ook eigenlijk nooit voluit (wat betreft versterker, nog net niet vervormen dus op gehoor).

In een Hok van 4x4 meter komt het geluid zoiezo niet echt tot zijn recht :)
Pagina: 1