[BC3] zijn er al DiVX''s met dolby digital

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik heb op go.to/doom9 ''s wat rond zitten neuzen naar DiVX:-) encoding methodes en zag daar dit staan:
The only program I know of that allows complete AC3 decoding and encoding is Sonic Foundry Soft Encode. As usual with commercial tools you will not find this software in the download section. Soft Encode is rather easy to understand, play around a little and you''ll learn how it works. You can create your own Dolby Digital soundtracks using WAV files. Just open the files and Soft Encode will show you the track on the left and a waveform preview on the left. There will be a small logo with 6 dots representing the channels of a Dolby Digital file, starting with front left in the upper left corner. The white dot represents where the particular soundtrack will be located in the resulting ac3 file.
Ac-3 kan dus in ieder geval wel in een wavje gestopt worden... Is het dan ook mogelijk om datzelfde in ee DiVX te doen en zijn ze er uberhaupt al?

''t is hier ook al ''s gevraagd, maar dat topic leidde nergens toe. :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 20:14

oCe

aka Dookie.

je leest het verkeerdom, je kan AC3 maken door een wave op alle 6 de ''kanalen'' van de AC3 te encoden in Sonic Foundry. Een wave kan geen AC3 signaal bevatten, hooguit dolby surround, puur omdat dit niet aan de encoding maar aan de frequenties ligt. En DivX met AC3 is mogelijk, maar niet standaard en zeker niet door mediaplayer afspeelbaar, daar heb je losse tooltjes voor nodig, ik zou zeggen bekijk Doom''s site nog even net wat beter ;) http://doom9.org/divx__ac3.htm daar b.v.

-I am Jack's wasted life.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ze zullen er wel zijn. Je kan ze in ieder geval al maken door met Flask de audiostream in een bestand te plaatsen en deze later omzetten naar MP3 met Dolby 5.1. Ik heb er zelf 1 gemaakt vorige week. Ik heb wel een Live! 5.1, alleen heb ik maar 2 boxen aangesloten. Dus ik kan niet testen of het ook werkt. :)

Er staat hier ook nog wat info:

http://home.hccnet.nl/ji.rothuizen/main_nl.htm

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
Op woensdag 11 april 2001 10:45 schreef Joes het volgende:
Ze zullen er wel zijn. Je kan ze in ieder geval al maken door met Flask de audiostream in een bestand te plaatsen en deze later omzetten naar MP3 met Dolby 5.1. Ik heb er zelf 1 gemaakt vorige week. Ik heb wel een Live! 5.1, alleen heb ik maar 2 boxen aangesloten. Dus ik kan niet testen of het ook werkt. :)
het heeft weinig zin om een stereo mp3 signaal later om te zetten naar een 5kanaals.
moet je de originele ac3 vob files omzetten naar mp3 5.1 dan kan het wel.

• BC3 Victim
Ik had de audiostream met FlaskMpeg naar een ac3-bestand omgezet. Daarna met een DOS-prog. (weet de naam niet uit mijn hoofd) omgezet naar wav. Hij herkent de .ac3 file als Dolby met 5 kanalen (of zoiets). Daarna het videobestand en de wave-file met Virtualdub samengevoegd.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Audiostream vanaf DVD.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Als je die DVD films nou gewoon koopt dan heb je en het maximale aan beeld EN het maximale aan geluid en hoef je geen CD''tjes (over het algemeen) te wisselen tijdens het kijken.

Laat maar.. .

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 10:53 schreef twiekert het volgende:

[..]

het heeft weinig zin om een stereo mp3 signaal later om te zetten naar een 5kanaals.
moet je de originele ac3 vob files omzetten naar mp3 5.1 dan kan het wel.
Ik vermoed dat-ie met de audio-stream dan ook de audiostream van de DVD bedoelt.

Verwijderd

Ja, het kan zeker wel, maar nee het zal niet snel gebeuren.

Kijk, als je 5-kanaals geluid bij je film opneemt, wordt de grootte van het geluid een stuk hoger. Een aangezien een divx toch echt niet groter dan 700 MB mag zijn (of 1,4 gig voor 2CD-releases) is er dan minder ruimte over voor het beeldmateriaal en wordt de kwaliteit daarvan minder. En daar zit helemaal niemand op te wachten...

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 11:47 schreef DeepFreezer het volgende:Een aangezien een divx toch echt niet groter dan 700 MB mag zijn
Wie zegt dat ? Waar staat dat ?
(of 1,4 gig voor 2CD-releases) is er dan minder ruimte over voor het beeldmateriaal en wordt de kwaliteit daarvan minder. En daar zit helemaal niemand op te wachten...
Ik zit enorm te wachten op DD/DTS in Divx... en ik ben zeker niet de enige. Als er iets is wat belangrijk is in een film is het dat wel.
En natuurlijk is het onzin dat daarom de beeldkwaliteit minder zou moeten worden. Van mij mogen die bestanden dus best 2x zo groot zijn als ze maar goed geluid bevatten !!

Ik vind het dus ook onzin om je Divx-jes aan de opslagcapaciteit van een cd aan te passen. Kwaliteit van of beeld of geluid hoeft niet te wijken ''omdat het op een cd moet passen''.
Daar heb je tegenwoordig die grote HD''s voor...

• SnoW
  • Laatst online: 05-03 21:08
Op woensdag 11 april 2001 11:56 schreef Thundermol het volgende:
Ik vind het dus ook onzin om je Divx-jes aan de opslagcapaciteit van een cd aan te passen. Kwaliteit van of beeld of geluid hoeft niet te wijken ''omdat het op een cd moet passen''.
Daar heb je tegenwoordig die grote HD''s voor...
Helemaal mee eens. Van mij mag een film ook best op 3 cd''s staan. Vind het geen enkel probleem 2x een nieuw cd''tje in m''n cd-rom te moeten doen tijdens een film.

• BC3 Victim
Als je die DVD films nou gewoon koopt...

Maar 3 cdtjes kosten slechts 5 piek en een DVD kost 45-70 piek. Als je een goed geripte VKI DivX film hebt, met AC3 audio dan is het verschil in beeld bijna niet te zien (op een tv al helemaal niet) en het geluid het zelfde.

Tel uit je winst! 8-)

[Edit: iets te veel gekwoot + typo :)]

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 12:26 schreef LiGHtNiNG! het volgende:
Als je die DVD films nou gewoon koopt dan heb je en het maximale aan beeld EN het maximale aan geluid en hoef je geen CD''tjes (over het algemeen) te wisselen tijdens het kijken.
Hihihahahoehoe

*BRUL*

Als ik een film 1x gezien heb gaat ie bij mij naar /dev/null hoor... of hij moet echt goed zijn dan brand ik ''m wel op iets.

Ik heb nog nooit van mij leven een film gekocht en dat zal ik ook nooit doen, vind ik zonde van het geld. Dat ligt bij muziek weer heel anders bijvoorbeeld.
Iedereen die het wel doet (kopen) moet het zelf weten... ik ben niet zo''n verzamelaar.

En over de kwaliteit... daar heb natuurlijk je gelijk in, het origineel is het :P lekkerst. Maar die kan je ook HUREN.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik vindt 45 tot 70 piek niet zo duur! in Belgie zijn de DVD''s nog goedkoper 40 tot 60 piek en Bust buys zijn 34,95! Voor iets wat jaaaaareen goed blijft! geef mij maar gewoon dvd. Divx is leuk voor effe de film te bekijken en meer niet :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 12:26 schreef LiGHtNiNG! het volgende:
Jahaa, ik heb er al een stuk of 40 gekocht. En de echte goeie blijf ik ook kopen. Dit is leuk voor een film die je maar een keer wilt kijken (ik noem Mi:2 ofzo). Maar juist bij dit soort films is dolby digital wel leuk...

Pagina: 1