Ik speel klassieke gitaar, ben niets anders gewent, maar ik heb een erg goede leraar en daarom ook een erg goede techniek. Voordeel van noten is dat je de lengte kunt zien, tablatuur niet zo.
Ik ben een jongentje van 14 en ik ben van plan een nieuwe (of eventueel 2e hands) gitaar te kopen. Ik heb een klein budget (erg klein) en wil gewoon eens bekijken wat je allemaal met een elektriek ding kunt doen. Er zijn hier genoeg mensen met verstand dus geef me tips!
De muziek waar ik van houd is NIRVANA!!! Ik speel nu 5 jaar klassieke gitaar en ben deze maand met lof geslaagd voor het b-examen. Unplugged in New York kan ik wel aardig spelen (op de meat puppets liedjes na dan). Andere gitaar verhalen zijn ook welkom!
De muziek waar ik van houd is NIRVANA!!! Ik speel nu 5 jaar klassieke gitaar en ben deze maand met lof geslaagd voor het b-examen. Unplugged in New York kan ik wel aardig spelen (op de meat puppets liedjes na dan). Andere gitaar verhalen zijn ook welkom!
M''n vriendin wou haar gitaar+versterker verkopen geloof ik, voor totaal iets van 800,- Ze heeft geloof ik best een goeie, moet je ff aan haar vragen. d''r email: Ligeia@inthedark.co.uk
Oh, hij''s zwart, da''s natuurlijk ook een pluspunt
Oh, hij''s zwart, da''s natuurlijk ook een pluspunt
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
kan je na 5 jaar de meat puppets nog niet spelen? Dat is mij na 2 jaar gelukt...
Maar goed...ik zou gewoon een klein 10 Watt versterkertje nemen, aria pro ofzo. Als gitaar: een budgetdingetje, een squier of epiphone les paul, die kosten rond de 800 gulden.
Maar goed...ik zou gewoon een klein 10 Watt versterkertje nemen, aria pro ofzo. Als gitaar: een budgetdingetje, een squier of epiphone les paul, die kosten rond de 800 gulden.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Zeker geen kant en klaar setje kopen, ''t is over het algemeen rotzooi.(ook die fender starterskit!!)
Gewoon een Yamaha Pacifica van rond de 800 piek kopen, of anders voor een Ibanez in die prijsklasse gaan. (goede metalgitaren!)
En ik zou een 30 a 40 W Marshall versterker nemen, die kosten iets van rond de 500 piek als je mazzel hebt, anders kun je beter op zoek naar een 2e hands versterker. (geen 10W versterker kopen of zo, krijg je zowieso spijt van)
Park versterkers zijn ook goed, ze zijn gemaakt door Marshall alleen ze hebben een andere naam, ook hier kun je misschien naar kijken.
Gewoon een Yamaha Pacifica van rond de 800 piek kopen, of anders voor een Ibanez in die prijsklasse gaan. (goede metalgitaren!)
En ik zou een 30 a 40 W Marshall versterker nemen, die kosten iets van rond de 500 piek als je mazzel hebt, anders kun je beter op zoek naar een 2e hands versterker. (geen 10W versterker kopen of zo, krijg je zowieso spijt van)
Park versterkers zijn ook goed, ze zijn gemaakt door Marshall alleen ze hebben een andere naam, ook hier kun je misschien naar kijken.
Simpel, in 1 week geleerd (alles is trouwens wel heel simpel..)kan je na 5 jaar de meat puppets nog niet spelen? Dat is mij na 2 jaar gelukt...
Dat ik nog niet de meat puppets kan spelen, dat komt omdat ik ERG slecht of eigelijk geen tablatuur kan lezen. Als ik alles op noten krijg lukt het mij zeker, want zo moeilijk is het ook weer niet. En ik ben op mijn 9e begonnen met gitaar en heb er de eerste 2-3 jaar niets aan gedaan, omdat ik toen nog helemaal geen muziek interesses had. En de oplossingen die jullie aandragen zijn veel te duur. Ik koop denk ik gewoon zo''n beginners-setje om te beginnen. En als ik een paar jaar verder ben verkoop ik de versterker/gitaar weer en koop een andere. Maar nu is mijn droom OOIT nog een Jagstang te krijgen
Verwijderd
Ehm, tablatuur is juist makkelijker dan noten vin ik, alleen je moet bij tablatuur het nummer wel eerst luisteren en dus kennen, dat hoeft bij noten niet. (tijd indeling en zo..)Op donderdag 12 april 2001 19:40 schreef LenL het volgende:
Dat ik nog niet de meat puppets kan spelen, dat komt omdat ik ERG slecht of eigelijk geen tablatuur kan lezen. Als ik alles op noten krijg lukt het mij zeker, want zo moeilijk is het ook weer niet.
Hey,
M''n vriendin ging je een mail sturen, maar lenl@overclockerz.com doet het niet zo. Dus plak ik hem hier maar ff:
"Hallo,
Ik las dat je op zoek bent naar een electrische gitaar.
Ik heb een zwarte fenix (fendermodel) die ik wil verkopen. Hij heeft 5 elementen en fijnstemmers. Goede kwaliteit, hoeft niet vaak gestemd te worden. Hij ziet er nog goed uit, geen krassen, de hals loopt uit in een mooie punt. Verder zit er een zwarte hoes bij en een versterker van 35 watt (is al aardig wat(t) voor een beginner hehe)
Dus.. welke prijs heb jij in gedachten?
Groetjes,
Linda"
D''r email adres is: Ligeia@inthedark.co.uk .
Milo
M''n vriendin ging je een mail sturen, maar lenl@overclockerz.com doet het niet zo. Dus plak ik hem hier maar ff:
"Hallo,
Ik las dat je op zoek bent naar een electrische gitaar.
Ik heb een zwarte fenix (fendermodel) die ik wil verkopen. Hij heeft 5 elementen en fijnstemmers. Goede kwaliteit, hoeft niet vaak gestemd te worden. Hij ziet er nog goed uit, geen krassen, de hals loopt uit in een mooie punt. Verder zit er een zwarte hoes bij en een versterker van 35 watt (is al aardig wat(t) voor een beginner hehe)
Dus.. welke prijs heb jij in gedachten?
Groetjes,
Linda"
D''r email adres is: Ligeia@inthedark.co.uk .
Milo
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Hoi lenl,
Ik zag je oproep staan en de aanbieding van die vriendin zag er leuk uit. Mijn advies ( uit ervaring) koop geen startersetje, zit altijd iets bij waar je niets aan hebt. gewoon iets laten samenstellen in een muziekwinkel. Ik weet niet waar je vandaan komt maar kijk eens op het volgende adres www.peterjohanzen.nl.
Dat is mijn homepage en als je iets wilt weten gewoon mailen.
Tom
Ik zag je oproep staan en de aanbieding van die vriendin zag er leuk uit. Mijn advies ( uit ervaring) koop geen startersetje, zit altijd iets bij waar je niets aan hebt. gewoon iets laten samenstellen in een muziekwinkel. Ik weet niet waar je vandaan komt maar kijk eens op het volgende adres www.peterjohanzen.nl.
Dat is mijn homepage en als je iets wilt weten gewoon mailen.
Tom
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Heej Lenl,
Ik zou voor een goede tweedehandse gaan. Je krijgt daarvoor meer kwaliteit tegen zelfde prijs als wanneer je een nieuwe koopt. En idd al helemaal geen starterspakketje kopen.
Probleem alleen bij tweedehandse gitaren is dat je (als je er weinig verstand van hebt iig) niet kunt zien als er iets mis is. Als je t echt niet vertrouwd kun je ook natuurlijk je gitaarleraar ff vragen om mee te gaan. Ik zou die tweedehandse wel in een echte winkel kopen BTW, niet van een particulier. In een winkel hebben ze er echt verstand van en heb je alle tijd en ruimte om hem uit te proberen/horen hoe hij klinkt. Dat is het belangrijkste, het geluid... En bovendien krijg je nog garantie... ook belangrijk.
Je kunt ook wel even op www.westerhaven.nl kijken voor als je in het hoge noorden woont. Hebben ze de occasions gewoon op de site staan.
Veel succes ermee.
Ik zou voor een goede tweedehandse gaan. Je krijgt daarvoor meer kwaliteit tegen zelfde prijs als wanneer je een nieuwe koopt. En idd al helemaal geen starterspakketje kopen.
Probleem alleen bij tweedehandse gitaren is dat je (als je er weinig verstand van hebt iig) niet kunt zien als er iets mis is. Als je t echt niet vertrouwd kun je ook natuurlijk je gitaarleraar ff vragen om mee te gaan. Ik zou die tweedehandse wel in een echte winkel kopen BTW, niet van een particulier. In een winkel hebben ze er echt verstand van en heb je alle tijd en ruimte om hem uit te proberen/horen hoe hij klinkt. Dat is het belangrijkste, het geluid... En bovendien krijg je nog garantie... ook belangrijk.
Je kunt ook wel even op www.westerhaven.nl kijken voor als je in het hoge noorden woont. Hebben ze de occasions gewoon op de site staan.
Veel succes ermee.
Verwijderd
Waarom vraag je je gitaar leraar niet voor advies?
of vraag hem mee te gaan naar winkels.
Ik weet uit eigen ervaring dat het in het begin super moeilijk is om keuze''s te maken.
of vraag hem mee te gaan naar winkels.
Ik weet uit eigen ervaring dat het in het begin super moeilijk is om keuze''s te maken.
Ik heb het hem nog helemaal nog niet verteld, hij weet nu ia mijn ouders dat ik er een wil. Maar ik heb hem sindsdien niet meer gesproken dus...
Pagina: 1