Ik ben me wat aan het orienteren op het gebied van digitale camcorders (DV). De bedoeling is dat ik als beginner ook wat met video-editing ga doen. Nu kijk ik met name naar drie merken nl. Panasonic, Sony of JVC. Prijsklasse zo rond f 2500,-.
Wie heeft ervaring met deze merken en welk merk biedt de beste prijs/kwaliteit-verhouding?
Wie heeft ervaring met deze merken en welk merk biedt de beste prijs/kwaliteit-verhouding?
Ik zit met dezelfde vraag.
Wel weet ik inmiddels dat in het blad Videouitenthuis van juni 2001 een camcorder special heeft gestaan. Misschien dat iemand deze bladzijden zou willen scannen? Daar zou ik en anderen denk ik al erg mee geholpen kunnen zijn! Dankbaarheid is GROOT!
Wie?! :-)
Groetjes,
Steven
Wel weet ik inmiddels dat in het blad Videouitenthuis van juni 2001 een camcorder special heeft gestaan. Misschien dat iemand deze bladzijden zou willen scannen? Daar zou ik en anderen denk ik al erg mee geholpen kunnen zijn! Dankbaarheid is GROOT!
Wie?! :-)
Groetjes,
Steven
Verwijderd
Ik zit zelf aan een JVC gr-dvx 507 te denken.
dv in en out media kaart flitser usb erbij
1149€ bij diga4u.nl
1149€ bij diga4u.nl
Waarom de 507? Waar haal je de (online?)wijsheid vandaan?
Ik zou zeggen neem de Sony TRV 25... Dit is min of meer een uitgekleedde TRV 30 (mijn droomcamera maar ik kan hem nu ff niet kopen
) De TRV 30 wordt overal als goed bestempeld. Ik heb ook even een babbeltje gehad met een verkoper met verstand in zijn hoofd (ja die zijn er), en de panasonic camera's zijn ook top.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Heb de afgelopen maand heel veel userforums gelezen en specificaties vergeleken van digitale camcorders en wil graag een handzaam modelletje met veel toepassinsmogelijkheden.Op zondag 14 april 2002 00:56 schreef steef321 het volgende:
Waarom de 507? Waar haal je de (online?)wijsheid vandaan?
Dus werd het een soort som waarbij ook zeker de prijs een rol speel
........................................................................................................................
UITKOMST DE JVC GR-DVX 507
mischien werkt deze link naar jvc
aaaah neem geen JVC... leuk en aardig hoor, maar die dingen vreeten tapes... Panasonic, Canon of Sony...
Verwijderd
Ik studeer zelf Fotonica (fotografie & film) en ik zou noooooit een jvc kopen,die dingen gaan snel kapot en hebben veel licht nodig. Ik zou altijd voor sony of canon gaan (ik heb zelf een canon xl1) Ik zou ook eens naar de sharp vl-pd6s kijken, deze camera is zeer lichtgevoelig,
heeft een externe zoom-microfoon en een afneembaar lcd display en omdat ie uit de collectie is zeer goedkoop.
suc6
heeft een externe zoom-microfoon en een afneembaar lcd display en omdat ie uit de collectie is zeer goedkoop.
suc6
Als geld geen probleem is een Sony PC120, dat ding is echt top. Helaas moet je hiervoor wel 1850 euro neertellen.
Canon is volgens mij ook goed, alleen vind ik die te groot.
JVC ziet er aardig uit en is niet duur (mediamarkt heeft een DVX44 (geloof ik, iig iets met 44 erin) voor 888 staan, maar nu ik de negatieve verhalen over JVC hoor weet ik niet of dat wel iets is. Tis wel een superklein dingetje, beetje Sony IP7 grootte.
Ik denk dat ik zelf gewoon doorspaar voor die PC120, anders krijg ik er toch weer spijt van
JVC ziet er aardig uit en is niet duur (mediamarkt heeft een DVX44 (geloof ik, iig iets met 44 erin) voor 888 staan, maar nu ik de negatieve verhalen over JVC hoor weet ik niet of dat wel iets is. Tis wel een superklein dingetje, beetje Sony IP7 grootte.
Ik denk dat ik zelf gewoon doorspaar voor die PC120, anders krijg ik er toch weer spijt van
Verwijderd
De panasonic nvds27 voor 720 euro. Een heel mooi compact apparaatje met vreselijk veel functies. Kheb er zelfs nog een tas bij gekregen ! Ik heb hem bij megapool vandaan in leeuwarden, hier waar ik woon was ie 1000 euro dus goed zoeken want het kan voor 720 euro, maar het is een aanrader !!
Het is per persoon natuurlijk verschillend, maar kijk ook eens naar de TRV50. Die kan iets meer dan de PC120, is ook nieuwer.Op zondag 14 april 2002 12:16 schreef LordLynx het volgende:
Als geld geen probleem is een Sony PC120, dat ding is echt top. Helaas moet je hiervoor wel 1850 euro neertellen.
Het is jammer dat er geen echt goede reviews van digitale camcorders zijn te vinden op het web...
Idd een strakke camera. Ik ben op zoek naar een camera voor mijn vader. Alleen hij kan bijna niets met zijn rechter hand en moet een camera dus met links kunnen bedienen. En dit is iets waar geen enklele fabrikant rekening houdt. Dit zoor kleine camera's hebben de knoppen op de achterkant zitten en kunnen met een beetje knoeien ook met links bediend worden.Op zaterdag 13 april 2002 22:50 schreef silures het volgende:
Ik zit zelf aan een JVC gr-dvx 507 te denken.
1149€ bij diga4u.nl
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Ik zou in iedergeval nooit voor JVC kiezen, behalve dat de veel stroom verbruiken hebben ze ook regelmatig problemen met kleurechtheid, wat dat betreft kies dan voor Sony of Canon.
Daarnaast heeft Sony naar mijn mening als voordeel dat ze ook Digital8 hebben, deze zijn een stuk goedkoper dan de DV-camera's, maar helaas wel een stuk groter. Echter ze bieden praktisch de zelfde functionaliteit en je kan gewoon Hi8 bandjes gebruiken.
Voor video-editing maak ik gebruik van het pakket van TerraTec, type 600DV.
Dit bevalt mij uitstekend!
Groeten,
Stefan
Daarnaast heeft Sony naar mijn mening als voordeel dat ze ook Digital8 hebben, deze zijn een stuk goedkoper dan de DV-camera's, maar helaas wel een stuk groter. Echter ze bieden praktisch de zelfde functionaliteit en je kan gewoon Hi8 bandjes gebruiken.
Voor video-editing maak ik gebruik van het pakket van TerraTec, type 600DV.
Dit bevalt mij uitstekend!
Groeten,
Stefan
Pagina: 1