De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik dacht dat mijn CPU te zwak was, celly 566, maar jij hebt een betere.
Ik gebruik trouwens interne AC3 decoding, wat natuurlijk eerder problemen geeft dan extern, wat jij doet als ik het goed begrijp.
Maar goed, om er mee te zeggen, ik denk dat die patch nog niet goed genoeg is en nog geoptimaliseerd moet worden.
Zou jij eens naar het CPU verbruik kunnen kijken, met en zonder gebruik makende van SPDIF/out.
Mijn CPU verbruik:
80% stereo
99% 5.1 ac3
Dan het je niet hetzelfde probleem, want bij mij loopt het beeld synchroon met het geluid.Op dinsdag 10 april 2001 12:55 schreef Pino64 het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem. Ook lopen bij mij het geluid en het beeld niet synchroon.
Het geluid valt soms weg, maar is wel lip-sync.
Ook een CEL566 is ruim voldoende, volgens de specs van PowerDVD.Ik dacht dat mijn CPU te zwak was, celly 566, maar jij hebt een betere.
Zou kunnen, ik ga het ook eens testen op een Win9x/ME bak denk ik...Maar goed, om er mee te zeggen, ik denk dat die patch nog niet goed genoeg is en nog geoptimaliseerd moet worden.
Ik weet alleen dat met AC3 via SPDIF mijn CPU load 65% is (geen pieken of dalen).Zou jij eens naar het CPU verbruik kunnen kijken, met en zonder gebruik makende van SPDIF/out.
Heb de leverancier ook al gebeld, die wist echt niet waar ik het over had zeg!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
editOp dinsdag 10 april 2001 13:30 schreef _rld het volgende:
[..]
Dan het je niet hetzelfde probleem, want bij mij loopt het beeld synchroon met het geluid.
Het geluid valt soms weg, maar is wel lip-sync.
Laat maar, synchroon lopen natuurlijk:)
Wat is lip-sync? Dat kwam ik namelijk vaker tegen....
PowerDVD 3.0 was de oorzaak van alle problemen. Toen ik een retail versie van WinDVD in mijn bezit kreeg, was alles okee!
Daarnaast is het beeld met WinDVD een stuk mooier ook ;9
Dit soort dingen zijn slecht voor de nachtrust, hehe
Verwijderd
Hoe doe je dat dan met een coax kabel, is dat niet een gewone antenne kabel.
Moet je voor digitaal geen speciale stekker en kabel hebben in je spdif uitgang
Wat je nodig hebt is het vogende:
75 Ohm OCF coax kabel, 3,5 mm mono jack plug en een male RCA plug.
Oftewel in normaal Nederlands een coax antennekabel (waar je er ongetwijfeld al enkele van in je huis heb liggen), een koptelefoon-stekkertje (maar dan mono) en een tulp-stekkertje (mannetje).
Soldeer de binnendraad aan het korte pootje (1) en de buitenmantel van de coax kabel aan het lange pootje (2) van de RCA en jack plug.
Als je zelfbouw soldeer pluggen koopt (bij iedere electronica zaak te koop voor 2 piek) ziet dat er zo uit als je de plastic huls er af schroeft:

Je zal wel een deel val de huls af moeten snijden want coax kabel is aanzienlijk dikker dan het tweelingsnoer waar deze pluggen oorspronkelijk voor bedoeld zijn
Zorg dat alles goed stevig vast zit, werk het eventueel netjes af met zwart tape of rubber en je bent klaar! De 3,5 mm jack plug gaat in de SPDIF out van je soundkaart (bij een SB Live1024 het gele gaatje) en de tulp gaat in de digitale (coax) in van je versterker.
Koop goede kwaliteit coax kabel! Ik heb 20 meter gebruikt. Daarvoor heb ik coax van het merk Oehlbach voor gebruikt (6 piek per meter).
Als je dit wil gaan doen: succes! (en anders heeft de rest misschien iets aan deze info, ik heb het zelf niet terug kunnen vinden ergens anders).