Toon posts:

[BC3] Versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2x 120Watt Mission boxen en 2 100Watt Sony''s aan m''n Sony pseudo-losse-componenten set hangen (Sony EX880MD), en denk erover om een nieuwe versterker te kopen, al trekt de Sony het nog prima, maar toch :) Ik denk aan (en nu lachen jullie me uit) zo onder de 500 piek, wat raden jullie mij aan?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
In ieder geval als het kan ééntje met aansluitingen voor 2 paar boxen, en zo niet dan moet je waarschijnlijk ééntje hebben met 16 ohm aansluitingen, voor 2 x 8 ohm speakers.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
YAMAHA

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op maandag 09 april 2001 18:45 schreef dennisdotcom het volgende:
In ieder geval als het kan ééntje met aansluitingen voor 2 paar boxen, en zo niet dan moet je waarschijnlijk ééntje hebben met 16 ohm aansluitingen, voor 2 x 8 ohm speakers.
Mag je me toch eens uitleggen wat 16 ohm aansluitingen zijn.

Verwijderd

Idd, Yamaha 595, bij mediamarkt voor onder de 600,-

• CV_SmileY
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
500,- ? Auw,

Ik wou namelijk bijna Onkyo gaan zeggen, maar dat gaat niet lukken voor 500,-
Erm, dan een Pioneer ofzo.

Gr:):)tZZ

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op maandag 09 april 2001 20:33 schreef Jag het volgende:

[..]

Mag je me toch eens uitleggen wat 16 ohm aansluitingen zijn.
je speakers hebben een bepaalde weerstand, meest standaard is 4 of 8 ohm. stel dat je een 8ohm versterker hebt, en je sluit daar 4 ohm boxen op aan, dan moet die versterker dubbel zo hard werken. ga je 8ohm speakers op een 4 ohm versterker aansluiten dan klinkt het geluid gewoon wat zachter. dus boxen altijd gelijk of hogere weerstand dan de versterker, anders heb je kan dat je je versterker opblaast!

(kan het mis hebben, heb er ook nietzoveel verstand van)

Verwijderd

Idd , 16 Ohm wordt weinig gebruikt maar bestaat . In de JB Systems cataloog staan er 2-weg sattelietjes van OHM die 16 Ohm zijn .

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op maandag 09 april 2001 23:43 schreef twiekert het volgende:

[..]

je speakers hebben een bepaalde weerstand, meest standaard is 4 of 8 ohm. stel dat je een 8ohm versterker hebt, en je sluit daar 4 ohm boxen op aan, dan moet die versterker dubbel zo hard werken. ga je 8ohm speakers op een 4 ohm versterker aansluiten dan klinkt het geluid gewoon wat zachter. dus boxen altijd gelijk of hogere weerstand dan de versterker, anders heb je kan dat je je versterker opblaast!

(kan het mis hebben, heb er ook nietzoveel verstand van)
Ik bedoelde het eigenlijk min of meer cynisch, ik heb ook zelf de FAQ geschreven :).

Jag
Pagina: 1