[BC3] Virtualdub : Avi zonder audio ?

Pagina: 1
Acties:

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
* Optical snapt het ff niet :

Ik ben bezig deze guide te volgen :

www.digital-digest.com/nickyguides/makefilm.htm

om een mooie DivX te maken :

- je encode m 1x met de Fast motion codec
- en 1x met de low motion codec

en met ''MakeFilm TNG'' plak je de 2 divxen overmekaar zodat je 1 heel mooie overhoudt ...

nou heb ik mn Avi''s gamaakt met flaskmpeg , dus MET audio , maar moeten de 2 overmekaar te plakken divixen ZONDER audio zijn ....

nou lukt te me wel met virualdub de audio te extracten , en als aparte file op te slaan ,

maar hoe sla ik dan de Avi ZONDER geluid op vanuit virtual dub ??? :?

iemand ervaring mee ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 22:33

Steffie

Opaque

ja die files even opnieuw inladen in virtualdub en dan bij audio, no audio kiezen en video op direct stream copy zetten en ff opnieuw saven

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Freak_NL
  • Laatst online: 20-07 09:47
Of je gebruikt een andere methode (MPEG2AVI, DVD2AVI) om video te extracten van het origineel (ipv FlaskMPEG). Kan iets (of veel) in de kwaliteit schelen.

(maakt niet veel uit, via VirtualDub op bovenstaande manier geluid eruit rippen is non-lossy..)

• Optical
Thanx ,

ik zal het eens proberen .... :)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[Overbodig]

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 18:22 schreef Optical het volgende:maar hoe sla ik dan de Avi ZONDER geluid op vanuit virtual dub ??? :?

iemand ervaring mee ?
Ik gebruik deze methode ook, maar je hoeft ze niet in te laden zonder audio, maar je moet van te voren wel ff die audio als aparte file opslaan, want als je makefilm hebt gebruikt om low- en high motion bij elkaar te voegen, dan heeft het eind-avi''tje geen geluid! Dus na het samenvoegen heeft de avi geen geluid....

Daarna moet je dus het eind-avi''tje laden in VirtualDub en de audio samenvoegen...

Suc6,
Digit

• Optical
Laat maar zitten guys ...

het is al gelukt ...

iig Bedankt :)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 20:47 schreef Digit het volgende:
want als je makefilm hebt gebruikt om low- en high motion bij elkaar te voegen, dan heeft het eind-avi''tje geen geluid! Dus na het samenvoegen heeft de avi geen geluid....
Dat gebeurd wanneer de twee audiofiles een ID3 tag hebben. Als je een mp3 een WAV header geeft met WAVEMP3 dan stop hij daar een ID3 tag in met iets van "made with WAVEMP3". VirtualDub plakt de mp3''s gewoon aan elkaar omdat hij denkt te maken te hebben met WAV''s maar 2 mp3''s met ID3 tag kun je niet zo maar aan elkaar plakken.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 20:59 schreef sampoo het volgende:

[..]

Dat gebeurd wanneer de twee audiofiles een ID3 tag hebben. Als je een mp3 een WAV header geeft met WAVEMP3 dan stop hij daar een ID3 tag in met iets van "made with WAVEMP3". VirtualDub plakt de mp3''s gewoon aan elkaar omdat hij denkt te maken te hebben met WAV''s maar 2 mp3''s met ID3 tag kun je niet zo maar aan elkaar plakken.
....:? Dubbelpost?

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 20:59 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ehhh... waar heb jij het nou over?
Als je de fast motion hebt gecodeerd, moet je de audio met VirtualDub eruit halen... Die wordt *.wav
Daarna de low motion encoderen...
Daarna die 2 avi''s laden in makefilm en daarna met virtualdub die wav weer invoegen bij het eindavi''tje...

Dus wanneer moeten er 2 wav''s bij elkaar gevoegt worden volgend jou dan?:?:? En waar haal jij die ID3-tag verhaal hierin uit?
Pagina: 1