Toon posts:

[BC3] BSPlayer geeft grijs beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

IK heb al dagen last dat ik geen avi films kon afspelen sind ik ze gedownload had.

Nu ben ik na heel veel spitten op bsplayer gekomen en de laatste beta van divxgedownlod en geinstalleerd.
Het probleem is dat ik nu de foumeldingen van de bsplayer kwijt ben maar nog steeds geen beeld heb. Het werkt wel maar alleen met een grijs beeld. Aleen mpg films werken goed.

Wie kan me met dat probleem helpen. :'(

Comp is een: 433Mhz Celeron 320MB, 15 en 13 Gb HD''s, Hercules 3D ProphetII (GeForce2)MX

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
ik weet iig dat BSPlayer het niet doet met filmpjes/divx van heel lage kwaliteit (320X260 ofzo, ken die getallen neit uit mijn hoofd), maar als het daar aan ligt weet ik het niet. Blijkbaar heb je ook problemen met andere programma''s om divx te draaien dus zal wel neit aan BS liggen...

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 april 2001 14:56 schreef RealCato het volgende:
ik weet iig dat BSPlayer het niet doet met filmpjes/divx van heel lage kwaliteit (320X260 ofzo, ken die getallen neit uit mijn hoofd), maar als het daar aan ligt weet ik het niet. Blijkbaar heb je ook problemen met andere programma''s om divx te draaien dus zal wel neit aan BS liggen...
Ik sluit maar even van onderen aan.

Ik heb nu de DIVX geinstalleerd en de BSPlayer, maar nog werkt BSPlayer en Mediaplayer 7 niet, dus nog steeds grijs beeld.
Het vreemde is, wanneer ik op de eigenscahppen van deze AVI filmpjes typ ik geen problemen nu meer heb, maar gewoon op mijn tabblaadje de video kan bekijken. En daar zit nu het probleem. Waarom niet in de mediaspelers (ook geen foutmeldingen) maar wel in de verkenner als ik op de eigenscappen van het filmpje klik?

Groeten Ruud

Verwijderd

Probeer je hardwareversnelling eens een tandje terug te zetten.
Ik heb ook zo''n weird probleem gehad met MP6.4 en MP7, hier was het opgelost alleen al door de hardwareversnelling te veranderen, als je het weer terugzette in de oude instelling bleef hij ook weer goed functioneren. |:7
Misschien ligt het in het feit dat er meerdere Codec dll''s geinstallerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 april 2001 12:12 schreef hoolie_v het volgende:
Probeer je hardwareversnelling eens een tandje terug te zetten.
Ik heb ook zo''n weird probleem gehad met MP6.4 en MP7, hier was het opgelost alleen al door de hardwareversnelling te veranderen, als je het weer terugzette in de oude instelling bleef hij ook weer goed functioneren. |:7
Misschien ligt het in het feit dat er meerdere Codec dll''s geinstallerd zijn.
Ook hier hang ik het berichtje er maar onder.

Nu moet ik even recapituleren (wat een woord).

Ik haal een AVI filmpje van het net.

Dat wil ik afspelen in Windows Mediaplayer 7.0.
Krijg dan de foutmelding VIDS : DIV4 Decompressie programma niet aanwezig.

Ik ga BSPlayer halen en installeren, en krijg daar een foutmelding van een IR... niet goed (of zoiets).

Ik ga terug naar de site waar bsplayer staat en haal DIVX Beta ..... en installeer deze.

Dan is de foutmelding weg in BSPlayer en ook Windows Mediaplayer geeft geen foutmelding meer.

Maar alletwee geven ze nu een grijs beeld.

Dan ga ik naar de Windows verkenner en klik daar op eigenschappen van het filmpje (zijn er veel meer die de dezelfde foutmeldingen gaven) en allemaal AVI''S.
Wat schertst mijn verbazing, op het vierde TABje kan ik gewoon dat filmpje starten en geeft daar geen melding van fouten maar speelt gewoon af.

Dus ik weer terug naar Mediaplayer en BSPlayer, maar mooi niets (grijs beeld).

Als laatste verzet ik mijn hardwareversnellings schuifje 6 keer, maar ook dat blijkt niet te werken.

Word ik nu gek, :+ of heeft Ome Bill Gates stiekem een nieuwe mediaspeler geschreven die hij "Windows Explorer Mediaplayer 1.0" heeft genoemd.

Wat ik nog was vergeten, ik draai onder ME met 433Mhz Celeron, 320Mb, 13 en 15GB HD''s, en een Hercules Geforce MX2 videokaart 32Mb.

H.G. Ruud. :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Wanneer je divx installeerd moet je wel eerst ff op de run me first shortcut klikken. Heb je dat wel gedaan?

Simpel iets, maar wordt nogal eens vergeten (ook door mij)

Verwijderd

ik heb het ook!!
Oplossing!
start BSPlayer
open een DivX film
Rechter muis op het grijse beeld
Properties
DivX ;-) hi-res video decompressor
Reset

het beeld is dan weer optimaal 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag heren van dit Forum, en vooral van deze topic.

De opmerking van lampje zegt me niet zoveel. Ik heb divx geinstalleerd en het is verdwenen zonder 1 spoor na te laten in het systeem.

Dit zijn de gegevens die ik uit de inf file haalde van het install programma.

DIVX MPEG-4 Codec install
Version 3.2.200 BETA
Kristal Studio

(Dus geen programma in het start menu) maar gewoon ergens in de windows of systeem directorie. En daar blijkt het te werken anders had ik ook op mijn tabblaadje bij eigenschappen geen beeld gehad vrees ik.
Maar ik kan best weer iets over het hoofd zien. Maar dat hoor ik dan wel van je.

Dan de oplossing van trolly.

Die heb ik gedaan en dat bleek succes te hebben, opeens doet de bsplayer het wel. De windows mediaplayer heb ik nog niet geprobeerd, want ik wilde dit gelijk op deze topic laten weten.

Dus ik heb beeld, maar het is me nog steeds niet duidelijk WAAROM dit zo is. Maar ik ben nogal nieuwsgierig, want bij zo''n probleem ga ik dan eens rondkijken voor het hoe en waarom dit is. Maar ik ben er eigenlijk 3 dagen geleden op gestuit en heb verder nog nooit met divx, mpeg, dvd etc gewerkt, alleen maar gedraaid. Ik weet niets over de techniek die er achter verscholen is. Maar daar ga ik nu me eens (((even))) in verdiepen. }:O

Dus bij deze worden de heren allemaal bedankt bij het oplossen van mijn problemen. Maar in de toekomst zullen ze zich echt wel ander problemen gaan voordoen waarna ik me dan weer tot dit forum zal wenden. *D

Groeten Ruud. :)
Pagina: 1