Nou, het mooiste is nog wel dat 9 van de 10 mensen die met Krells beginnen te gooien, nog nooit een Krell gehoord zullen hebben

.
Ik ga hier nu niet mijn ergenissen top 5 van dit forum opschrijven, maar bovenstaande was er wel één van (niet zo heel erg hoge notering

).
Wel even nog terugkomen over audiofiel en zeurofiel, wat best een leuke benaming is. Ik snap niet dat er uberhaupt van die categorieen zijn, want we hebben echt allemaal een common goal, en dat is een goed geluid bereiken. Helaas bewandelen we niet hetzelfde pad. Zo is er het kabel pad, het versterker pad en het door mij platgelopen speaker pad.
Jammer dat we niet gewoon rationeel kunnen beredeneren welk pad op dat moment het beste belopen kan worden, dat zou het leven zo veel makkelijker maken (en veel interessante discussies schelen).
Wat betreft DVD spelers, ik kan me wel vinden in JvS zijn mening. Ik zou denken dat verschillen tussen DVD spelers vergelijkbaar zijn als verschillen tussen cd spelers. En die zijn subtiel, heel subtiel. Echt van die dingen om geld aan uit te gaan geven als de rest al in een ver gevorderd stadium is. Maar over die DVD spelers ben ik niet zeker.
[Jag mode on]
Voor datzelfde geld kan je véél beter een stereosysteem kopen. Dat gezeur met "het moet altijd surround zijn!;)
[jag mode off]
Hmm, ik begin wel voorspelbaar te worden hè;)?
Een kleine nuance is toch wel op zijn plaats. Ik zou voor mezelf de grens wat betreft films denk ik op ongeveer 4.000,- leggen. Dat wil zeggen, als je 4K of meer te besteden hebt voor een set (ex DVD speler), dan zou ik (als de set alleen maar voor het kijken van films bedoeld zou zijn) voor een dolby digital set gaan. Onder de 4K voor een stereo set. Maar dit is ongeveer hoor.
Maar alhoewel ik absoluut van mening ben dat mensen te snel naar de surround spullen grijpen, om in mijn ogen geen echte legitieme redenen, is dit toch wel persoon gebonden. En kan ik me dus goed voorstellen dat iemand die grens lager legt dan 4K.
En ff concreet, in dit geval zou ik de nadruk leggen op de front speakers, zoals je zelf ook al aangaf. Als in het totaal 4.000,- hebt te besteden, zou ik een simpele DVD speler kopen, waar ik verder niet al te veel over te zeggen heb. Ik zou dan zeker 1000,- reserveren voor een paar goede full range speakers. Proberen voor 1000,- een dolby digital receiver te kopen. En dan heb je nog zo''n duizend voor de rest. Ik zou dan beginnen met een goede centre plus twee surround speakers, met de nadruk op de centre, en dan gaan sparen om er later een sub bij te zetten. Zoiets.
Jag