[BC3] Advies thuisbioscoop

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben op het moment van plan om m''n huis ook maar eens te veranderen in een thuisbioscoop en ik ben me op het moment een beetje aan het orienteren.

Wat ik wil hebben is :

- DVD speler (die ik ook als CD speler kan gebruiken)
- Surround set, waar ik het liefst grote frontspeakers wil hebben om daar m''n muziek op te luisteren.

Voor de DVD speler heb ik een budget tot ongeveer 1500,-
Voor de surround set (met speakers) had ik iets van 2500,- in gedachten.

Wat zijn op het moment de merken waar ik naar moet gaan kijken/luisteren??

Oh ja, bij de surround set lijkt me DTS ondersteuning wel belangrijk.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

DVD speler : koop een regiovrije !!!
Surround set : koop idd geen goedkope pioneer ofzo want daar zit 0,0 vermogen in

Je hebt een ruim budget hoor !!!!!!

Verwijderd

En de versterker, heb je die al? voor 2500 kan je een mooi Energy-setje kopen
maar dan nog de versterker.
En wat voor beeld heb je? Want dat is EIGENLIJK het belangrijkst.

• Walkman
  • Niet online
Op het moment heb ik nog geen breedbeeld TV staan, maar kan in de toekomst nog komen (en ik vind zwarte balken sowieso al niet zo erg).

Op het moment gaat het mij om een DVD speler en een bijbehorend surround systeem.

Verwijderd

Ik weet een hele mooie set:

Philips DVD speler deze speelt namelijk ook cd-r en cd-rw.

Technics 940 dts reciever. 5x100watt dts decoder ingebouwd (in zilver of zwart)

2xTechnics sa-21 luidspeakers (front)nlg
3xTechnics sa-11 luidspeakers (center, back)

Totale prijs: 800,- dvd speler, 899,- receiver, 2x379,- + 3x 269,- speakers is Totaal: 3264,-

Kijk ook eens op www.technics.nl (kun je de speakers + receiver bekijken)

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Een thuisbioscoop begint met een dikke vette breedbeeld lichtbak.. niet met een of ander laf underpowered speaker setje van fl 99,- bij Vobis ofzo

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• Walkman
  • Niet online
Ik heb op het moment nog een Sony Trinitron staan........is goed genoeg.

Ik wil een apart component voor die Dolby/DTS etc. decodering, zodat ik hier later evt. ook andere dingen aan kan hangen (cassette deck ofzo).....dus moet die DVD dat dan waarschijnlijk niet doen (decoderen).

Verwijderd

neem voor 1500,- een onkyo dvd speler
en voor die speakeset zou ik absoluut de Canton Movie 25 XL aanschaffen......canton ken je vast niet. te koop bij oa Mediamarkt en alle andere HIFI zaken of kijk op http://www.cantonusa.com

Verwijderd

lol wie geeft''r nou 1500 piek uit aan een dvd-speler?!?
hehe

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Koop gewoon een goedkope Sony of Pioneer DVD speler en geef het geld dat je over houdt uit aan goede speakers.
Mijn Sony DVD (regiovrij) was 1000 gulden en ik heb 4000 gulden uitgegeven aan Mission speakers (77 serie).

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Ik heb zelf een Cyberhome DVD speler (550,=) en een Denon receiver met Dali speakers (samen zo''n 4000,=). Speakers zijn het belangrijkste, deze moeten het geluid weergeven. Daar heb ik ook niet op bezuinigd. Ik heb verder gekozen voor de Denon receiver omdat deze voor muziek ook erg goed is. Ik heb mijn oude speakers als surround speakers gebruikt omdat deze kwalitatief niet zo goed hoeven te zijn als de front speakers.
Bespaar dus vooral niet op de front speakers als je ook een goede muziekweergave wilt!

G:)

Verwijderd

waarom niet meteen een beamer erbij?.. als je het doet, moet je het natuurlijk wel goed doen... ;)

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Jag hier voor tips geeft. Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe set

• JvS
  • Laatst online: 19:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 april 2001 12:18 schreef Henkules het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Jag hier voor tips geeft. Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe set
[Jag mode on]
Voor datzelfde geld kan je véél beter een stereosysteem kopen. Dat gezeur met "het moet altijd surround zijn! ;)
[jag mode off]

Dat is dus niet helemaal mijn mening, dat moge duidelijk wezen!

En het standaard advies moet hier zijn (zoals bij alle vragen over:wat is goed en wat niet):
Ga luisteren in een winkel! (zucht).

Ik kan hier niet zeggen wat je mooi gaat vinden hoor. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik me budget anders zou indelen. Een DVD-speler van 1500 gulden heeft wel zin, alleen niet op een surround-setje van 2500. Koop dan liever voor 3250 een leuk audio setje en voor 750 een goeie (pioneer) DVD-speler. Als je wil weten wat ik mooi vind: in deze thread heb ik een geinig setje neergezet, koop daar dan een subje bij en je bent 4000 piek kwijt, voor een goed dolby digital setje waar je ook lekker muziek mee kan luisteren!
DVD speler : koop een regiovrije !!!
Regiovrij vind ik momenteel al een stuk minder een issue dan een jaar geleden. Titels komen er nu genoeg uit op R2. Alleen als je persé de films twee/vier maanden eerder wil hebben (ook lang niet altijd meer!) of als je een collectie R1 films hebt (zoals ik) zal ik een R1 aanraden. Anders gewoon lekker een R2 speler kopen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Walkman
  • Niet online
Sowieso ga ik ook in een goede zaak luisteren, maar aangezien ik niet echt bekend ben met alle merken is het altijd handig om toch een beetje een indicatie te hebben. Ik krijg toch wel een beetje een idee welke merken ik zeker moet gaan bekijken en luisteren.

Ik zal dan toch kijken naar een andere indeling en dan toch misschien voor een iets goedkopere DVD-speler kijken. Die DVD-spelers die een ingebouwde decoder hebben....kunnen die ook worden uitgeschakeld, voor als je daar een apart onderdeel voor koopt???

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 april 2001 13:01 schreef Walkman het volgende:
Ik krijg toch wel een beetje een idee welke merken ik zeker moet gaan bekijken en luisteren.
Bij speakers moet je ze gewoon allemaal in overweging nemen. Voor dolbydigital recievers zijn Yamaha, Onkyo, Sony en nog wat andere wel goede keuzes. De beste "sub 1500" keuze vind ik nog steeds de onkyo 575. Dat is echt een goed ding voor zo''n 1200 piek...

DVD spelers: Pioneer, Philips, Sony; gewoon de a-merken dus. Regiovrij zou''k me niet al te druk over maken (dan kan je dus geimporteerde films afspelen).
Ik zal dan toch kijken naar een andere indeling en dan toch misschien voor een iets goedkopere DVD-speler kijken.
Goeie keuze.
Die DVD-spelers die een ingebouwde decoder hebben....kunnen die ook worden uitgeschakeld, voor als je daar een apart onderdeel voor koopt???
Nee, als je zo''n DVD-speler op je versterker aansluit, sla je die hele decoder over... Geen DVD-speler kopen met ingebouwde decoder dus! Da''s alleen maar 100 piek duurder...

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:37
Koop een revoy dvd speler. Die zijn erg goed en kunnen bijv ook mp3 cd''s afspelen :). en regiovrij. Ze hebben ze wel bij http://www.aci-computers.nl

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sony 335 dvd speler voor f689,- regiovrij bij de mediamarkt. Voor ongeveer f1200,- sony 940 receiver met dts (en natuurlijk ook dd 5.1)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Walkman
  • Niet online
Ik heb die Revoy wel zien staan, maar ik ga er toch geen MP3''s mee afspelen. Dus dan neem ik toch liever een wat bekender merk.

Nog een vraag over een regiovrije DVD-speler. Ik hoorde dat er nu bepaalde DVD''s zijn die checken of alle regio''s open staan en niet werken als dit het geval is (bv. The Patriot). Nou schijnt er daarvoor ook weer iets te zijn....iemand daar meer info over?

Ik wil namelijk wel een regiovrije, aangezien het heel irritant is om in de videotheek te staan met een dvd die hier net bij wijze van spreken twee weken in de bios is, en je kan ''m vervolgens niet kijken (is me al zo vaak gebeurd met een maat van me).

• Dennis
  • Laatst online: 12-07 23:40
Op maandag 09 april 2001 11:10 schreef Deleon het volgende:
lol wie geeft''r nou 1500 piek uit aan een dvd-speler?!?
hehe
Lul jij maar lekker verder.... :r

• Dennis
Op maandag 09 april 2001 13:13 schreef Contagion het volgende:
Koop een revoy dvd speler. Die zijn erg goed en kunnen bijv ook mp3 cd''s afspelen :). en regiovrij. Ze hebben ze wel bij http://www.aci-computers.nl
Even dit: vrijwel alle DVD-spelers die ook mp3 kunnen afspelen kun je niet gebruiken voor een thuisbioscoop met hoogwaardige apparatuur. Een goede DVD-speler kost over de 1000 gulden en die kunnen uitsluitend DVD-Video afspelen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 april 2001 15:24 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Even dit: vrijwel alle DVD-spelers die ook mp3 kunnen afspelen kun je niet gebruiken voor een thuisbioscoop met hoogwaardige apparatuur. Een goede DVD-speler kost over de 1000 gulden en die kunnen uitsluitend DVD-Video afspelen.
Beetje kortzichtig, niet?

Met een DVD-speler van 600 piek (pioneer 525 ofzo) kan je toch echt wel een goeie home-cinema maken hoor! Ook met een zeer goede geluidskwaliteit. Gewoon een kwestie van goeie versterker kopen en mooie speakers... |:(

Wat jij zegt is ongeveer hetzelfde als "met en cd-speler van onder de 700 gulden heb je geen mooi geluid". Wat ook gewoon gelul is. Verschillen tussen cd/DVD spelers (van A merken) zijn gewoon erg klein...

Verwijderd

ach je hebt audiofielen en normale mensen. Die audiofielen denken altijd dat''t duurdere beter klinkt en smeren je dingen aan die je niet nodig heb. Zelf gebruik ik gewoon m''n sony minitorentje (800 piek allin ofzo, is al 8 jaar oud ofzo) en een oude beamer. Als dvd-speler m''n pc met pioneer dvd-rom.
Nou kan je zeggen dat dat niks voorstelt als audiofiel en zeurfiel, maar ik heb niks dan positieve reacties en ik ben''r zelf ook DIK tevreden over

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 april 2001 15:59 schreef Deleon het volgende:
ach je hebt audiofielen en normale mensen. Die audiofielen denken altijd dat''t duurdere beter klinkt en smeren je dingen aan die je niet nodig heb. Zelf gebruik ik gewoon m''n sony minitorentje (800 piek allin ofzo, is al 8 jaar oud ofzo) en een oude beamer. Als dvd-speler m''n pc met pioneer dvd-rom.
Nou kan je zeggen dat dat niks voorstelt als audiofiel en zeurfiel, maar ik heb niks dan positieve reacties en ik ben''r zelf ook DIK tevreden over
Leuk dat je onderscheid maakt tussen audiofielen en "zeurofielen"! Ik vind mezelf wel redelijk audiofiel, maar ik weet tenminste ook dat voor anderen "minder" ook erg goed kan klinken. Zoals dat sony-setje voor jou.

Een DVD-speler van meer dan duizend gulden (een sony 7700, Pioneer737, Denon DVD5000) is ook wel veel mooier dan een goedkope, maar die goedkope doen het ook prima. En daar kan je ook een leuk setje mee maken...

Ik wordt altijd een beetje kriebelig van "zeurofielen" die bij elk topic, dat niet over Hi-end gaan, gaan bleren dat een Quad electrostaat (6000,= /st) met een Krell versterker (>>10.000,=) en een Sphinx Project 11 cd speler (8000,=) beter klinkt. No shit! Maar daar gaat het niet over.

I rest my case.

Verwijderd

gewoon zo een DVD 5.1 stereo
van SONY, Samsung of Technics
zit een tv out op om DVD''s af
te spelen.

• Dennis
Op maandag 09 april 2001 15:59 schreef Deleon het volgende:
Ik ben gedeeltelijk audiofiel, maar heb niet de kennis erover zoals bijvoorbeeld JAG op dit forum. Even ter ondersteuning: ik heb zelf ook geeneens een stand-alone DVD-speler. Voorlopig ben ik ook niet van plan die te gaan kopen, voordat DVD-Audio en SACD voldoende zijn ingeburgerd.

En dus klopt het dat ik ook gewoon DVD kijk via mijn pc''tje. Het enige leuke speeltje dat ik hier heb is mn Sony STR DB940 QS. En ik weet niet hoe Noppie5498 daarbij komt, maar die is dus wel even duurder dan 1200,-

Over de mensen die steeds high-end gaan zeiken vind ik ook wel een beetje naar. Sommige mensen denken echt dat sommige mensen hier een ton hebben klaarliggen voor hun stereootje, maar vaak kan ik me wel vinden in hun argumenten.

De topicstarter geeft hier trouwens wél duidelijk aan dat hij een wat duurdere DVD speler wilt door al het maximale budget aan te geven, als hij iets veel minder had gewild had hij wel gezegd tot 1000 gulden ofzo.

Toch blijf ik bij mijn standpunt: Als je echt serieus een home cinema wilt (Dolby Digital 5.1, 6.1, 7.1 of 8.1) dan moet je een duurdere DVD-speler kopen, want verschil is er toch écht wel in de apparatuur en de kabels.

Maar ja het blijft natuurlijk iedereens eigen keuze.

Verwijderd

Ja, natuurlijk... het kan altijd beter.
Maar Walkman heeft gewoon een budget en ik snap niet waarom mensen dan dingen gaan roepen die 2x zoveel kosten.
Ik ben het eens met JvS...
Zodra er zo''n topic wordt geopent wordt er wel weer een supermerk, zoals krell etc. genoemt. Ja, sorry hoor.. maar das wel een beetje appeltjes met peertjes vergelijken.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:31

Jag

Nou, het mooiste is nog wel dat 9 van de 10 mensen die met Krells beginnen te gooien, nog nooit een Krell gehoord zullen hebben :P.

Ik ga hier nu niet mijn ergenissen top 5 van dit forum opschrijven, maar bovenstaande was er wel één van (niet zo heel erg hoge notering :)).
Wel even nog terugkomen over audiofiel en zeurofiel, wat best een leuke benaming is. Ik snap niet dat er uberhaupt van die categorieen zijn, want we hebben echt allemaal een common goal, en dat is een goed geluid bereiken. Helaas bewandelen we niet hetzelfde pad. Zo is er het kabel pad, het versterker pad en het door mij platgelopen speaker pad.
Jammer dat we niet gewoon rationeel kunnen beredeneren welk pad op dat moment het beste belopen kan worden, dat zou het leven zo veel makkelijker maken (en veel interessante discussies schelen).

Wat betreft DVD spelers, ik kan me wel vinden in JvS zijn mening. Ik zou denken dat verschillen tussen DVD spelers vergelijkbaar zijn als verschillen tussen cd spelers. En die zijn subtiel, heel subtiel. Echt van die dingen om geld aan uit te gaan geven als de rest al in een ver gevorderd stadium is. Maar over die DVD spelers ben ik niet zeker.
[Jag mode on]
Voor datzelfde geld kan je véél beter een stereosysteem kopen. Dat gezeur met "het moet altijd surround zijn!;)
[jag mode off]
Hmm, ik begin wel voorspelbaar te worden hè;)?
Een kleine nuance is toch wel op zijn plaats. Ik zou voor mezelf de grens wat betreft films denk ik op ongeveer 4.000,- leggen. Dat wil zeggen, als je 4K of meer te besteden hebt voor een set (ex DVD speler), dan zou ik (als de set alleen maar voor het kijken van films bedoeld zou zijn) voor een dolby digital set gaan. Onder de 4K voor een stereo set. Maar dit is ongeveer hoor.
Maar alhoewel ik absoluut van mening ben dat mensen te snel naar de surround spullen grijpen, om in mijn ogen geen echte legitieme redenen, is dit toch wel persoon gebonden. En kan ik me dus goed voorstellen dat iemand die grens lager legt dan 4K.
En ff concreet, in dit geval zou ik de nadruk leggen op de front speakers, zoals je zelf ook al aangaf. Als in het totaal 4.000,- hebt te besteden, zou ik een simpele DVD speler kopen, waar ik verder niet al te veel over te zeggen heb. Ik zou dan zeker 1000,- reserveren voor een paar goede full range speakers. Proberen voor 1000,- een dolby digital receiver te kopen. En dan heb je nog zo''n duizend voor de rest. Ik zou dan beginnen met een goede centre plus twee surround speakers, met de nadruk op de centre, en dan gaan sparen om er later een sub bij te zetten. Zoiets.

Jag

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 april 2001 17:28 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]
De topicstarter geeft hier trouwens wél duidelijk aan dat hij een wat duurdere DVD speler wilt door al het maximale budget aan te geven, als hij iets veel minder had gewild had hij wel gezegd tot 1000 gulden ofzo.
De topic starter is zich aan het oriënteren, en zal denk ik wel open staan voor een wat nuttigere verdeling van het geld.
Toch blijf ik bij mijn standpunt: Als je echt serieus een home cinema wilt (Dolby Digital 5.1, 6.1, 7.1 of 8.1) dan moet je een duurdere DVD-speler kopen, want verschil is er toch écht wel in de apparatuur en de kabels.
Ok, stel jij dan eens een mooie set samen voor 4000 piek mét een DVD-speler van 1500 die mooier is dan een setje zoals ik samengesteld heb in het topic dat ik hiervoor al eens genoemd heb... Ben benieuwd...

Of je beschouwt het budget gewoon niet als serieus om een surround-set te beginnen. Kraak dan niet de (goedbedoelde) suggesties af om het budget evenwichtiger te verdelen, maar vertel dan dat je 4000 piek te weinig vindt.
Maar ja het blijft natuurlijk iedereens eigen keuze.
Gelukkig wel ja! :)
Op dinsdag 10 april 2001 00:30 schreef Jag het volgende:
Maar over die DVD spelers ben ik niet zeker.
De verschillen zijn erg duidelijk zichtbaar in het allergoedkoopste segment, de yamakawaatjes ofzo. Daar krijg je gewoon inferieure beeldkwaliteit enzo. Verder zijn de loopwerken van de duurdere spelers een stukkie beter, wat ten eerste tot een stillere speler leidt en ook tot een (veel) mooiere weergave van audio-CD''s.
Hmm, ik begin wel voorspelbaar te worden hè;)?
Mwoah... :)
Jag
JvS :7 (''k zal het niet meer doen).

• Walkman
  • Niet online
Ok, ik ben ieder geval weer een stukje wijzer geworden, bedankt daarvoor. Dan kan ik de komend weken alle audio/videozaken gaan bezoeken en rustig de tijd te nemen om een lekker setje aan te schaffen.

Heeft iemand nog info over m''n andere vraag?? (regiovrij maken bij andere beveiliging bij een film zoals bv. The patriot)

• G_Kracht
  • Laatst online: 13-02-2019
Een DVD speler van rond de 600,= zal best wat minder qua beeldkwaliteit zijn dan een speler van meer dan 1000,=. Als je echter goede kabels hebt en een goede Dolby Digital receiver hoeft het geluid niet minder zijn. Ik ben evengoed erg tevreden met mijn Cyberhome ad m-512. Mijn afweging om een goedkope DVD speler te kopen was het feit dat DVD nog niet helemaal ingeburgerd is en de ontwikkelingen zich snel opvolgen. Ik wacht nog even met een duurder DVD apparaat tot de schrijvers er zijn en mijn video de deur uit kan. Ik realiseer mij ook dat dit nog wel een paar jaar kan duren...

G;)

• Walkman
  • Niet online
Dat vroeg ik me trouwens ook af, aan die receiver/versterkers kan je geloof ik 5 speakers hangen dus je center, front en achterspeakers. Dan kan je er toch geen subwoofer meer bij nemen?? Graag uitleg....

• Walkman
  • Niet online
Ok, ben net even langs de mediamarkt geweest (enige waar ik even tijd voor had) en heb qua DVD nu m''n oog laten vallen op de Pioneer DV-530. Die is regiovrij en kan ook die beveiligde DVD''s afspelen. Nou kost deze F844,- en daarnaast stond de DV-525 voor F100,- minder. Die verkoper vertelde me dat het eigenlijk weinig uitmaakte, alleen dat die 530 een nieuwere versie is en die andere eruit gaat.

Ten eerste :
Is die Pioneer een goede keuze?

Ten tweede :
525 of 530?

Ten derde :
Er is geen ten derde ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Denon AVR-1600RD, wel DD maar geen DTS (heb ook nog geen dvd met dts dus boeit niet). Philips DVD speler 711, speelt namelijk ook recordables (sony niet...)
Ik had al Magnat full-size luidsprekers voor, dus ik heb er een magnat surround set (center + 2xrear) bijgekocht. Ben er erg blij mee. :)
Een breedbeeld tv is wel erg nuttig, want de meeste films zijn zelfs 2.35:1, nog breder dan 16:9, dus dat wordt wel erg klein op een 4:3 toestel. Ik heb een 82cm philips matchline 100 Hz

Nu nog een keer een actieve subwoofer...;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 april 2001 13:45 schreef Walkman het volgende:
Dat vroeg ik me trouwens ook af, aan die receiver/versterkers kan je geloof ik 5 speakers hangen dus je center, front en achterspeakers. Dan kan je er toch geen subwoofer meer bij nemen?? Graag uitleg....
Je sluit er inderdaad vijf speakers op aan. Er zitten ook vijf eindversterkers in. De subwoofer heeft een speciale uitgang (gewoon een tulpje) en in de subwoofer zelf zit dan de eindversterker voor de subwoofer.

Kijk eens op www.pioneer.co.jp voor de verschillen tussen de DVD spelers...

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 12:32
Al dat gedoe over die DVD-spelers. Het leuke is dat de beste beeldkwaliteit nog altijd van een MPEG-kaartje komt, de RealMagic Hollywood+...8-)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 11 april 2001 14:43 schreef GuusB het volgende:
Al dat gedoe over die DVD-spelers. Het leuke is dat de beste beeldkwaliteit nog altijd van een MPEG-kaartje komt, de RealMagic Hollywood+...8-)
Afbeeldingslocatie: http://www.fokforum.nl/i/s/yawnee.gif

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 13:16 schreef Walkman het volgende:
Ok, ben net even langs de mediamarkt geweest (enige waar ik even tijd voor had) en heb qua DVD nu m''n oog laten vallen op de Pioneer DV-530. Die is regiovrij en kan ook die beveiligde DVD''s afspelen. Nou kost deze F844,-
Ben geen megapool fan , althans de winkel hier , maar daar (website) staat de Pioneer
DV 535 voor 649,-- , is nogal een groot verschil . Weet alleen niet of die ook regiovrij is.

• Walkman
  • Niet online
Ja, ik weet nog niet of ik ''m bij de mediamarkt ga halen, ik ga nog wel even bij wat andere zaken kijken. Maar ik neem dat ding het liefst gelijk mee......heb weinig geduld om dan weer te wachten tot ie omgebouwd is.......wil dan natuurlijk zo snel mogelijk van een goed beeld (voor de surround set ga ik echt de tijd nemen om goed te kijken) genieten.

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
houdt er wel rekeing mee dat als je voor de pioneer 525 gaat, dat deze last heeft van lip-sync. problemen bij sommige dvd''s (vooral r1 meen ik). Dit is bij de 535 opgelost.

En in die prijsklasse is de pioneer 535 echt de beste keus (prijs/kwaliteit verhouding)(wat ik dan erover gelezen/gehoort heb, heb um zelf niet, nog niet ;) )

Verwijderd

Hmm Pioneer heeft over het algemeen wel goed spul. Vooral de THX receiver schijnt goed te zijn.

Zelf heb ik een Sony DVP535 DVD speler en zo''n Sensurround set. Ik wil alleen een nieuwe receiver hebben. Dit wordt dus waarschijnlijk Die THX receiver van Pioneer (VSX-839RDS).
Pagina: 1