De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Of ligt het gewoon aan de tuner en hoort dit erbij??????
Jaap
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ook erg vreemd: Mijn TV beeld onder linux loopt ca. 1 seconde VOOR op het normale TV beeld, kan iemand dat uitleggen?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Linux doet stikum aan tijdreizenOok erg vreemd: Mijn TV beeld onder linux loopt ca. 1 seconde VOOR op het normale TV beeld, kan iemand dat uitleggen?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Hoe ver zit je van je tv af?Op maandag 09 april 2001 02:07 schreef hezik het volgende:
Ook erg vreemd: Mijn TV beeld onder linux loopt ca. 1 seconde VOOR op het normale TV beeld, kan iemand dat uitleggen?
Verwijderd
zoek6
Dacht te hebben gelezen dat er niets aan te doen was omdat de verdeling van de streepjes bij een televisie anders liggen. Bij een pctvkaart krijg je horizontale streepjes zodra je een snel beeld naar boven of onder krijgt.
Maar ik heb er ook een, en interlaced uitzetten helpt niet hoor!
Als je geen echte tv hebt weet je na een paar weken niet beter. En een beetje afstand nemen van je monitor helpt ook.
Je moet het alleen niet vergelijken met een ''echte'' tv, want die is gewoon voor alleen tv kijken, een compu op zich die alleen tv kan genereren en verder niets. Maar dat kost dan ook wat (laat staan de ruimte die het inneemt>>mijn kamer is 13m2<<)
-geen-
Hmmm. Het kan inderdaad zijn dat de TV-kaart het de halve beelden idd niet naar hele beelden omzet maar gewoon intelaced weergeeft. Dan zou je idd ff een optie moeten zoeken om interlaced uit te zetten.Op maandag 09 april 2001 13:14 schreef Mr.PolarBear het volgende:
Volgens mij kan je interlaced aan en uitzetten in je instellingen, had dit ook met m''n TV kaart, als ik dan van 32bit beeld naar 16 terugging enof van 100 Hz naar 85 hield dit op, mischien dat een van twee bovenstaande kunnen helpen.
zoek6
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Verwijderd
?? hoezo? en waarom speciaal een blauw beeld?Op maandag 09 april 2001 18:34 schreef jmv24 het volgende:
Tuurlijk kan je Interlaced uit zetten...maar nadeel is, is dat je nu geen beeld kan opnemen of screenshots nemen. Als je dit probeerd dan krijg je een blauw beeld (zoals je video-recorder als er geen beeld is)...
heb trouwens nog ff wat gevonden wat misschien wel de moeite waard is. Eeen paar reacties op dTV:
download: deinterlace.sourceforge.net/Mark Rejhon reviews v1.2 and comments on the newly supported video-source deinterlacing...
"Fast motion sports such as Football, Hockey and downhill skiing TV shows look MUCH better now with the new dTV 1.2 video-source deinterlacer. Anything with fast panning motion is very noticeably improved. No more venetian-blinds effects!"
CH Yeow comments on v1.2...
"I have to say your software is excellent. I have so much trouble playing a region 4 PAL disc "Screamers" on regular Powerdvd or Windvd. It skips frames especially in Chapter 17. But it seems that your software plays PAL discs and Pal VCD so flawlessly."
Larry Davis says regarding using v1.2 with laserdisc material...
"I installed the Win-TV yesterday along with the dTV software. I connected my laserdisc player to the Win-TV, launched dTV and I was stunned by how good the picture looked. It doesn''t look as good as PC DVD, but it is a quantum leap beyond s-video input on the Asus geforce."
Li On compliments the initial release...
"I used S-video from a Pioneer LD player. Picture is too dark but adjusted the dTV video setting gave a great vivid picture. I tried StarWar TPM LD... and it gave a perfect picture with zero artifact! AMAZING! The picture stay in such perfect ''film mode''... I ended up watch the whole movie! Even the super fast motion in ''Pod Race'' scene is perfect. I must said the picture quality is as great as my Faroudja processor!"