Toon posts:

[BC3] DivX,: beeld blijft hangen, geluid speelt door :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb bij sommige DiVX films dat het beeld op sommige punten blijft hangen maar dat het geluid doorspeelt.

Waar kan hem dit aan liggen? De mediaspeler? De DiXZ zelf? De gebruikte Codec?

Alvast bedankt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat heb ik nou nl ook. Gewoon freaky.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Datzelfde probleem heb ik dus ook! De reden kan ik je jammer genoeg niet geven omdat ik het zelf niet weet. Maar ik heb het idee dat het komt doordat het cdtje misschien verkeerd gebrand is. Ik weet het niet. Misschien dat mensen ons een verklaring kunnen geven en een eventuele oplossing. Niet erg gelaxed om zo naar een film te kijken :)

Out of order...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Dit fenomeen heet: ''Freezed frames''. Het komt wel vaker voor. Het schijnt een bugje te zijn in de DivX-codec. Ik heb het trouwens nog nooit gehad met mijn eigen rips, en heb het vaker met slechte (beeldkwaliteit) rips dan met goede. Het enige wat je met afspelen kan doen is de slider een stukkie naar rechts slepen.
Met Virtual Dub kun je freezed frames deleten, maar da''s een kutwerk... Je moet ze allemaal ''met de hand'' opzoeken..
Een goede oplossing is er nog niet.

Verwijderd

Dit komt doordat er een fout in een frame van de DivX staat...

Dit kun je verhelpen door AviDefreeze te gebruiken...

Met virtualDub moet je naar het stukje film gaan waar het beeld begint te bevriezen, dan 1 keyframe terug, framenummer noteren, 1 keyframe verder, keyframe noteren.
AviDefreeze openen, deze frames invoeren, en anti-freezen. Nu wordt dit foutje gerepareerd, en je ziet verschil niet in de film terug, alleen als je precies op die keyframe de film op pauze zet, maar ja, wie doet dat?;)

Ik hoop dat je het begrijpt, anders staat hier hoe het moet...

Suc6,
Digit

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt he! Niet echt handig voor de films die al op cd staan maar ja. :)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 00:29 schreef Obi het volgende:
Dit fenomeen heet: ''Freezed frames''. Het komt wel vaker voor. Het schijnt een bugje te zijn in de DivX-codec. Ik heb het trouwens nog nooit gehad met mijn eigen rips, en heb het vaker met slechte (beeldkwaliteit) rips dan met goede. Het enige wat je met afspelen kan doen is de slider een stukkie naar rechts slepen.
Met Virtual Dub kun je freezed frames deleten, maar da''s een kutwerk... Je moet ze allemaal ''met de hand'' opzoeken..
Een goede oplossing is er nog niet.
nee hoor, het is heel simpel...:)
(zie de site die ik in m''n post hierboven heb gezet).;)

Verwijderd

waarschijnlijk CRC error tijdens het uitpakken? dan heb ik van die irritante happeringen erin zitten iig.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 00:48 schreef SuB het volgende:
waarschijnlijk CRC error tijdens het uitpakken? dan heb ik van die irritante happeringen erin zitten iig.
Klopt, het zijn inderdaad CRC errors...:)
Gelukkig zijn ze te verhelpen:).

• X1pheR
Gelukkig dat er een oplossing is. Maar dat neemt wel een groot nadeel met zich mee. Voordat je een film op cd kunt branden moet je hem dus eerst helemaal bekijken en de framenummers noteren. Hierna met dat AntiFreeze programma deze invoeren waardoor ze gecorrigeerd worden. Daarna kun je de film dus pas op cd branden. Am I right? :?

/edit: En hoe zit het met de films die inderdaad al op cds staan? Niks meer aan te doen? If so, dan kun je ze dus gewoon weggooien of niet?... :( Minder...

Out of order...

Verwijderd

Ja, helaas wel...;(
Ik ben nog niets tegen gekomen om de fouten sneller te kunnen vinden...;(

Die fims die freezen en die al op CD staan, valt niets aan te doen natuurlijk... Je moet die film ff kopieeren naar je schijf, antifreezen, en opnieuw branden...
(wat kost een CD''tje nou...;) en dan heb je tenminste wel de film zonder die fouten, dus je hoeft niet meer door te spoelen...)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 01:01 schreef Da_Killah het volgende:

/edit: En hoe zit het met de films die inderdaad al op cds staan? Niks meer aan te doen? If so, dan kun je ze dus gewoon weggooien of niet?... :( Minder...
Gewoon kopieren op HD, AviDefreeze erover, film kijken, en weer van je HD gooien.

Verwijderd

Ja, dat zei ik toch?;)

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 17:24

Theeboon

theebonen bestaan!

Frozen frames, niet ''freezed frames'' :P

Anyway, ik had laatst een film gesponst en getjekt op CRC-waarden en alles bleek te kloppen. Toch zat er een kapotte frame in!

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Nou dan heeft het ook weinig zin om hem op CRC-waardes te checken... Lijkt me niet te vertrouwen dus...

Ik blijf gewoon lekker de film ff gewoon afspelen in VD. Dan ga ik wat drinken ofzo, en als ik weer op m''n compie kijk, zie ik wel of er een error inzit, of dat de film goed is...:)(wat bijna altijd zo is, omdat ik ze niet van het i-net afhaal, maar gewoon zelf rip, dan heb ik zelf de controlle over de kwaliteit;))

Verwijderd

Dat kan als het origineel ook al ergens met een fout gedownload is.
Daarom moet je een film ook niet verder verspeiden als er een frozen frame in zit, ook niet na reparatie, houd die maar voor jezelf. Als iedereen dat gaat doen is het bijna een analoge kopie: elke generatie gaat de kwaliteit omlaag. En dat sucks :r

• X1pheR
Je moet toch met die AntiFreeze de frames opgeven waar hij vastloopt? Heb je geen programma die je er gewoon overheen kan laten gaan en die alles automatisch repareerd? Bespaard wel heel veel tijd en moeite denk ik...

Out of order...

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 17:24

Theeboon

theebonen bestaan!

Er is geloof ik wel een aangepaste versie van VirtualDub die automatische voor foute frames scant. Zal wel op www.doom9.net te vinden zijn.

"I sit in my room and imagine the future."

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Heb hier zelf ook wel eens last van, goedkope cd''tjes... heel simpel, 1 seconde doorspoelen(of meer afhankelijk van keyframes), dan doet ie t weer. Ookal geloof ik dat een oude codec er gewoon overheen leest, ach, dit werkt ook...
Pagina: 1