[BC3] kabel voor tvout naar tv

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

mischien is de volgende vraag een vraag die al veel vaker gesteld is maar ik heb even terug gezocht en helaas niet een goed antwoord kunnen vinden.
ik heb een videokaart met een tv-out erop.
er zit een ronde aansluiting op die lijkt op een ps/2 aansluiting en er zit een tulp aansluiting op.
op de tv heb ik natuurlijk een coax aansluiting en heb ik een scart aansluiting.

nu heb ik me laten vertellen dat die aansluiting op de videokaart die op ps/2 lijkt een v-vhs aansluiting is. ik heb hier dus een kabeltje voor gekocht die er in past met aan de andere kant een scart stekker. maar helaas krijg ik geen beeld op de tv.
doe ik iets fout???

wie helpt...?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ten eerste is het een SVHS kabel (Super VHS). En ik vermoed dat je de verkeerde kabel hebt! Je hebt op de scart in- en uitgangen, en je moet dus een kabel moet svhs input hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
Heet je trouwens Jasper Hooimijer? Van Utreg

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 22:32 schreef Exirion het volgende:
Ten eerste is het een SVHS kabel (Super VHS). En ik vermoed dat je de verkeerde kabel hebt! Je hebt op de scart in- en uitgangen, en je moet dus een kabel moet svhs input hebben.
Dit gaat inderdaad vaak mis: Vooral als je een doos achter de balie hebt ;) (zoals ik tegenkwam: "maar meneer, het past toch?"
''k heb nu zelf een scart met een switch erop: in EN out. Kan je het kabeltje ook voor andere doeleinden gebruiken en da''s wel net zo handig :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 08 april 2001 22:50 schreef Michaelangelo het volgende:
''k heb nu zelf een scart met een switch erop: in EN out. Kan je het kabeltje ook voor andere doeleinden gebruiken en da''s wel net zo handig :)
Ja, en die kosten 50 piek bij de V&D :D Op de beurs 15 piek :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Je moet wel effe kijken of je tv s-vhs ondersteund anders krijg je z/w beeld :).
Anders moet je de tulp uitgang gebruiken.

• BC3 Victim
oke, stel ik heb de verkeerde kabel, is het dan mogelijk om in de scart aansluiting de kabels anders te solderen?? m.a.w. heeft iemand een schema hiervan??

en als ik de tulp uitgang wil gebruiken, kan die dan aangesloten worden op de scart en zoja, zijn hier dan hier dan ook 2 verschillende versies van mogelijk?

Joris

Pagina: 1