Op zondag 08 april 2001 21:15 schreef McBain het volgende:
Is het schadelijk om een versterker gedurende lange tijd op (bijna) maximaal volume te laten spelen? Zal het ding niet na een uur of zo te heet worden, doorbranden, en plof zeggen, (ik noem maar wat op) ???
Voor de volledigheid, ik ben in het bezit van volgende versterker:
Marantz PM6010OSE (2*50 Watt bij 8 Ohm)
B&W 602 boxen-paar
Nah, dat ding kan je gewoon aan laten staan hoor... Zolang je hem maar niet zo hard zet dat-ie gaat clippen (gaan de bassen "kraken") is er niets aan het handje. Doe je dat wel, dan sloop je je speakers!
En tweeters voor een 602 zijn niet echt goedkoop (die woofers sloop je volgens mij nooit:7).
Op zondag 08 april 2001 21:25 schreef Petergr het volgende:
Moet ie gewoon kunnen hebben, als de spekers het ook aan kunnen. (de technics van mij heeft standaard een 12 cm fan als koeling, kan je zelf ook eens proberen om er 1tje boven een opening laten afzuigen)

Ah, de koeling van een technics, die aanslaatt als de versterker meer dan 10 watt levert en vervolgens ook direct weer uitschakelen als de versterker minder levert... Lekker handig en nuttig zijn die dingen bij technics... Slaan eventjes aan als er een basdreun is en gaan dan weer uit. (tenzij je zo sick bent om constant naar >>10watt te luisteren, daar wordt je doof van met normale speakers).