Toon posts:

[BC3] Creative SB PCI 128 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe harde schijf en die als Master gebruikt en de oude kleinere schijf als Slave.Nu kan ik doen wat ik wil,maar ik heb OF geen geluid en wel internet (Chello-kabel) OF wel geluid en geen internet!!
Zodra ik de geluidskaart installeer,krijg ik direct al een foutmelding van het netwerk.
Ik heb de Chello helpdesk al gebeld en m''n broer (die de pc inelkaar heeft gezet en de schijf nu ook in heeft gebouwd),maar niks lukt.Alle protocollen en veranderingen van poorten etc etc:het helpt niks!
Dus ook de geluidskaart en/of netwerkkaart in een ander slot doen helpt ook niet.
Nu dachten we de c-schijf maar te formateren,maar met de opstartdiskettes (heb 2 geprobeerd) krijg ik een foutmelding als ik de setup wil doen.
Op zo''n manier kan ik niet meer leuk gamen!!

HELP HELP SOS SOS SOS !!!!!!!

Wie heeft de gouden tip??Eventueel wil ik je dan wel een aardigheidje als bedankje sturen.:-))
[:]HighCmdr.Data(NL) icq 15407612 data25@hotmail.com

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
mmm ondanks alles wat je hebt geprobeerd ruikt dit toch wel heeeeeeel errug naar een irq conflict... zo''n conflict staat trouwens niet altijd aangegeven bij hardware eigenschappen enzo. Dus soms idd gewoon ff heen en weer schuiven en in apparaatbeheer ff kijken hoe de irq''s verdeeld zijn... ik durf te wedden dat er daar een heleboel op dezelfde irq zitten...

Post anders es ff welke stukken hardware welke irq hebben... :)

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Wat meer informatie zou wel handig zijn:

Welk OS draai je?
Welke netwerkkaart heb je? (Standaard chello 3Com?)
Welke drivers gebruik je voor je geluidskaart? (Windows drivers, nieuwste creative drivers?)

[edit]

IRQ-conflict is idd goed mogelijk. Als je win2k draait, dan wordt het conflict veroorzaakt door slechte drivers van de netwerkkaart (of verouderde creative drivers voor de geluidskaart). Onder win2k delen namelijk alle pci-kaarten hetzelfde irq. Dit ZOU geen probleem moeten zijn, maar als je slechte drivers hebt, dan krijg je veel problemen.
Ik heb vermoedelijk een soort gelijk probleem gehad met mijn B-Merk ISDN kaart en mijn SoundBlaster LIVE 5.1. Mocht het een irq conflict zijn, dan kun je het oplossen door de nieuwste Creative drivers te gebruiken, of een nieuwe netwerkkaart aan te schaffen (probleem ligt lijkt mij niet bij de geluidskaart)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Is de netwerkkaart ISA? In dat geval moet je onder MSDOS met een speciaal setup programmaatje de irq''s op de kaart zelf instellen... ;)

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
dat vindt ik nou altijd fijn... als iemand een vraag post, en vervolgens niks meer van zich laat horen... :(

Verwijderd

l.s.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Alleen was dit met sonera kabel. Ik had al netwerk kaarten gekocht voor een intern netwerk, maar toen ik kabel kreeg en ze eindelijk in mijn computer duwde werkte ook mijn sb128PCI niet meer. Toen heeft die monteur van sonera hun netwerk kaart erin gezet en voila alles werkte zoals het moest.
de eerste kaarten waren ethernet kaartjes van 35 piek bij mycom. En die van hun was een Intel kaart van 140 piek.

Dus misschien even pluggen.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Het probleem ligt dus (zie mijn vorige post) bij het feit dat de netwerkkaart die je hebt gekocht, vermoedelijk erg slechte drivers heeft... Gebruik een goede (en duurdere) netwerkkaart (bv 3Com) en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal:ten eerste:ff geduld aub.Ik had mijn vraag gisteravond gepost en ga niet een minuut later nog s kijken.En ik werk in 2 ploegendienst en moet deze week steeds om 5 uur al opstaan.Ten tweede:hartelijk bedankt voor de reacties,maar helaas:al dit hebben we al geprobeerd.De geluidskaart doet t op zich prima,maar met de netwerkkaart nu niet meer.Was voorheen exact t zelfde en deed t prima.Alleen nu niet meer.We hebben alle irq''s etc al veranderd,zonder resultaat.
Ik draai nu weer windows98 (had die eerst ook,maar na een crash uit noodzaak WME geinstalleerd) en met de nieuwe schijf w98 weer.Voorheen was alles exact t zelfde.Windows update,drivers geinstalleerd (windows herkent ze wel),alleen de update bij creative hapert als de ziekte.Lukt niet ze te downloaden.Maar nogmaals:voorheen deed alles t ook nog prima met w98.Zelfde netwerkkaart (Terayon modem-kaart als voorheen) en zelfde OS.Nu las ik gisteravond later op een site v.d. pc zaak bij mij (http://www.okepc.nl) dt evt een update vd drivers vh moederbord wel handig kan zijn.Moederbord is een Std/Shuttle Socket 370 ATX Processor:CPU Intel Mendocino 433Mhz
Zegt mij verder niks,want ik ben een leek op dat gebied,maar mijn broer heeft r wel verstand van en die heeft ook alles al nagelopen en veranderd.Daarom wouden we de c-schijf formateren.....Maar dat lukt niet Grrr.
Dus ik w8 f af of jullie nog wat weten ;-))
Ook svp tips/ervaringen over/met die moederborddrivers.Danke wel!!

Verwijderd

Topicstarter
PS:oude schijf is 10Gb en nieuwe is Quantum Fireball 40Gb. 256Mb geheugen.Microsoft Intellipoint Explorer muis (dus met zo''n laser),Diamond Viper 770 TNT 16mb TV-out videokaart....
Genoeg??Of had u de HP deskjet 930c printer en de HP scanjet4200c scanner ook genoemd willen zien??Verder simpele 140 watt speakertjes.Komt wel meer......Eerst maar weer s geluid.Ik zoek ook ng clanleden (Team Fortress,Unreal Tournament).Boven de 20 aub.Ben zelf 31,vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
FF een foutje verhelpen:ik draai w98SE.Voor de rest klopt alles.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedrankt voor de antwoorden,maar niemand had het goed :-(
Heb de pc bij de computerzaak gebracht en na enige dagen heb ik m weer terug.Ze hebben de netwerkaart van chello (3com) bijgewerkt (update) en de instellingen van adressen etc vastgelegd en de plug&play instellinjg uitgeschakeld......
Dank U!
Pagina: 1