Toon posts:

[BC3] Capturen met welke kaart....?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal ik wil graag video capturen en opslaan op een cd als vcd...............
En nu is mijn vraag met welke kaart krijg ik de beste resultaat op fullscreen...

Ik heb nu een asusv6600 met svhs in en deze geeft schokkerige beelden op full screen(framedrops, Iemand misschien een oplossing hiervoor...? :) maar op half screen 3??X2?? geen enkele framedrop super scherp alleen dan weer minder scherp op fullscreen afspelen (logisch).

Iemand suggesties....? :)

Alvast bedankt....! :)

Ps.: Ik heb al een search gedaan op de forum maar kon niet een echte oplossing vinden...

Systeem:

msi kt7 pro
tb 1100
256mb ram
15 gb 7200rpm ibm
30 gb 7200rpm ibm
plexwriter
asus v6600 deluxe

Progs:

Asuslive
Ulead video

Verwijderd

dc10 plus met vitualdub,werkt bij mij prima

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

Petuhr

FreeBSD

vcd moet een formaat hebben van 352x288 anders kunnen CDi/DVD spelers ze niet afspelen.

Ik capture zelf met een PCTV Rave van Pinnacle, zonder frameverlies met virtualdub

www.virtualdub.org

Hierna encoden naar vcd met een bitrate van 1246 kbits/sec

Geluid op 44100 Hz, Stereo, 128kbit/sec

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:19

Sjod

Ik ben goed luisterend

Koop zowiezo geen PINEACLE capture kaart dus geen DC10 ofzo deze werken niet goed samen met AMD en er wordt ook geen ondersteuning voor AMD gegeven.

Wat wel leuk is om mee te beginnen is een Matrox Marvel setje (alleen zonde van je huidige kaart)welke heel goed is alleen heel duur is een Matrox ad onn kaartje.

Maar geen Pinnealce (Miro)kaart

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
volgens mij is een radeon vivo ook goed, die heeft best wel wat paardekracht voor videostreams. Via de ATI player software krijg ik MP2 bestanden, die zien er niet slechter uit dan normale Video in.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Via de ATI player software krijg ik MP2 bestanden, die zien er niet slechter uit dan normale Video in.
Hoe bedoel je video-in?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 07 april 2001 14:57 schreef Petuhr het volgende:
vcd moet een formaat hebben van 352x288 anders kunnen CDi/DVD spelers ze niet afspelen.

Ik capture zelf met een PCTV Rave van Pinnacle, zonder frameverlies met virtualdub

www.virtualdub.org

Je hebt toch geen stereo met een rave-kaart?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Op zaterdag 07 april 2001 17:36 schreef Noculam het volgende:

[..]

Je hebt toch geen stereo met een rave-kaart?
Helaas niet nee... maar kon dat ding *NIEUW* voor 2 geeltjes krijgen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 14:57 schreef Petuhr het volgende:

www.virtualdub.org

Ja maar dat is tochdan weer niet scherp genoeg of zie ik het verkeerd.... maar anyway met ulead kun je alles alles op vcd formaat wegschrijven ook wat je op fullscreen hebt opgepikt??????????

Bij mij lukt het al op halfscreen ook zonder frameverlies trouwens en ook stereo met mijn sblive player 5.1 maar als ik hem dan op mijn dvd afspeel dan is die niet goed scherp...

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Op zaterdag 07 april 2001 17:48 schreef MrBrain het volgende:

[..]

Ja maar dat is tochdan weer niet scherp genoeg of zie ik het verkeerd.... maar anyway met ulead kun je alles alles op vcd formaat wegschrijven ook wat je op fullscreen hebt opgepikt??????????

Bij mij lukt het al op halfscreen ook zonder frameverlies trouwens en ook stereo met mijn sblive player 5.1 maar als ik hem dan op mijn dvd afspeel dan is die niet goed scherp...
Hmmm mijn gecaptured filmpjes zien er toch redelijk scherp uit, maar dat kan aan zoveel dingen liggen dat ze er bij jou niet scherp uit zien.

- mpeg compressor
- slechte opname kwaliteit

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm mijn gecaptured filmpjes zien er toch redelijk scherp uit, maar dat kan aan zoveel dingen liggen dat ze er bij jou niet scherp uit zien.

- mpeg compressor
- slechte opname kwaliteit
Zoals aan wat? :) ik neem op met 30 frm p sec op half dus en zonder framedrops geen enkele????????

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op zondag 08 april 2001 00:40 schreef MrBrain het volgende:

[..]

Zoals aan wat? :) ik neem op met 30 frm p sec op half dus en zonder framedrops geen enkele????????
Erm, wat bedoel je nu precies?

En warom trouwens 30 f/s? 25 is het toch enige waar je bij Pal wat aan zult hebben?!? (NTSC 29,nogwat).

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 02:47 schreef mpegernie het volgende:

[..]

Erm, wat bedoel je nu precies?

En warom trouwens 30 f/s? 25 is het toch enige waar je bij Pal wat aan zult hebben?!? (NTSC 29,nogwat).
Ik bedoel dat als ik het met 25f/ps opneem maar op half screen op pal dan heb ik als ik het afspeel op mijn dvd speler geen echt scherp beeld(op fullscreen dus)

Sorry inderdaad je hebt gelijk ik neem inderdaad op 25 f/s op maar met ntsc 29,97 ;)

• sampoo
  • Niet online
Op zaterdag 07 april 2001 15:05 schreef Sjod het volgende:
Koop zowiezo geen PINEACLE capture kaart dus geen DC10 ofzo deze werken niet goed samen met AMD en er wordt ook geen ondersteuning voor AMD gegeven.
Wat heb jij geslikt? :?

• sampoo
  • Niet online
Op zaterdag 07 april 2001 14:10 schreef MrBrain het volgende:
Ik heb nu een asusv6600 met svhs in en deze geeft schokkerige beelden op full screen(framedrops, Iemand misschien een oplossing hiervoor...? :) maar op half screen 3??X2?? geen enkele framedrop super scherp alleen dan weer minder scherp op fullscreen afspelen (logisch).
Heb je echt framedrops of is het de CPU die te hard moet werken om ze af te spelen. Hoe sla je het op als mpeg of als mjpeg of uncompressed frames?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:29
VCD is 352x288, dus inderdaad halve PAL resolutie - zo zit VCD gewoon in elkaar. Het komt ongeveer overeen met VHS (heeft ook niet de volledige scherpte die je bij een TV uitzending bv. wel hebt). Verder heb je ook S-VCD (iets hogere resolutie, dus wat meer beeldlijnen), dat komt ongeveer overeen met S-VHS.

Capturen op volledige PAL resolutie (fullscreen) kan alleen met kaarten met hardwarematige mpeg-2 compressie (bestaan die?) of kaarten met hardwarematige M-JPEG compressie (Zoals de Miro DC10 video-editor en ik geloof ook de Matrox TV-kaarten).

Alleen je kunt dus geen VCD''s schrijven op volledige PAL resolutie. Wil je volledige PAL resolutie op een DVD, dan zul je toch met een daarvoor geschikte kaart gaan capturen en met mpeg-2 werken, zoals ze bij DVD doen :)

BTW, als je een goed TV signaal hebt en een goede tv-kaart en je capturet met de goede settings, dan haal je ook op 352x288 een redelijke scherpte hoor :9

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 21:47 schreef Eymey het volgende:
VCD is 352x288, dus inderdaad halve PAL resolutie - zo zit VCD gewoon in elkaar. Het komt ongeveer overeen met VHS (heeft ook niet de volledige scherpte die je bij een TV uitzending bv. wel hebt). Verder heb je ook S-VCD (iets hogere resolutie, dus wat meer beeldlijnen), dat komt ongeveer overeen met S-VHS.

Capturen op volledige PAL resolutie (fullscreen) kan alleen met kaarten met hardwarematige mpeg-2 compressie (bestaan die?) of kaarten met hardwarematige M-JPEG compressie (Zoals de Miro DC10 video-editor en ik geloof ook de Matrox TV-kaarten).

Alleen je kunt dus geen VCD''s schrijven op volledige PAL resolutie. Wil je volledige PAL resolutie op een DVD, dan zul je toch met een daarvoor geschikte kaart gaan capturen en met mpeg-2 werken, zoals ze bij DVD doen :)

BTW, als je een goed TV signaal hebt en een goede tv-kaart en je capturet met de goede settings, dan haal je ook op 352x288 een redelijke scherpte hoor :9
Bedankt voor de super reactie hij werkt nu perfect maar enige prob nu is :'( dat hij na +/- 20min stopt met capturen (Ulead) hoe verander ik dit of andere prog misschien en hoe lang kan ik opnemen per cd???

Verwijderd

Het stopt na 20 minuten omdat het niet over de 2 gb grens kan.Ik gebruik hier virtualdub voor .meer info op www.vcdhelper.com
Pagina: 1