Toon posts:

[BC3] welke mp3 speler ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een mp3 speler aan te schaffen. Minimaal 64 MB memory. Iemand suggesties ?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van Hardware Algemeen naar het Audio, Video & HiFi Forum.

Verwijderd

Rio500!!!

Zeker met de nieuwe firmware geeft hij perfect geluid!

een opsommingkje (omdat veel reviews uitgaan van de oude firmware):

*Kan hard
*Heeft equalizer voor bass & treble waarmee je een flinke bass kunt krijgen.
*Kan ID3 tags uitlezen (track name, track number, album name, artist name)
*heeft allerlei soorten repeat functies (one track, one folder, all folders)
*heeft random mode (current folder, all folders)
*kan nummers in bepaalde volgorde afspelen (program)
*heeft mooi lichtblauw backlight (always on, always off, delay=xx seconds)
*scrollsnelheid kan worden ingesteld
*er bestaat goede software voor (zie http://www.eng.uwaterloo.ca/~jabdelma/ )waarmee je snel kunt up & downloaden (ook met niet mp3 bestanden en directories!)
*Je kunt tot 16 bookmarks in verschillende nummers in verschillende folders maken.
*zeer goede bediening, met een handig wieltje aan de zijkant wat je ook kunt indrukken. En wat dient om de verschillende menu''s door te bladeren.
*met een binnenkort aankomende firmware kan hij een 128 mb smartmedia kaartje aan! In totaal kun je dus 128+64=192 MB hebben!!!
*Kan bij het aanzetten een klein filmpje laten zien. Die filmpjes kun je vinden op internet, of je kunt ze zelf maken.
*Hij kan op 1 penlite 10 uur mee.
*Hij heeft geen overbodige functies (radio bijvoorbeeld), maar is puur en gewoon een goede mp3-player
*heeft alleen geen support voor WMA en dat zal ook nooit komen omdat hij daarvoor niet genoeg processorkracht heeft. Hij kan verder wel 16-320 kbit CBR, ABR en VBR mp3-files aan.
*onverwoestbaar Al 3 keer op vloerbedekking laten vallen vanaf 1 meter. En een vriend van mij heeft de batterij er per ongeluk een keertje verkeerd ingedaan. Dat hele ding werdt dus loeiheet en die hele batterij was in 1x leeg. Nieuwe batterij er goed om in, even laten afkoelen en hij deed het weer perfect!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Philips Rush:

Veel functies die Rio 500 ook heeft, maar heeft ook:
- Delete functie (handig als je een nummer beu bent)
- Mooie/handige "draagtas"
- Kan WMA aan (niet dat ik het gebruik)

Bovendien is het de mooiste mp3-speler en ongeveer de kleinste (70x70x17mm) => past makkelijk in een borstzakje.

Hij is wel duur (799,=) en moeilijk aan te komen (Vogelzang in Eindhoven heeft hem wel)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 01:28 schreef universal creations het volgende:
Philips Rush:

Veel functies die Rio 500 ook heeft, maar heeft ook:
- Delete functie (handig als je een nummer beu bent)
- Mooie/handige "draagtas"
- Kan WMA aan (niet dat ik het gebruik)

Bovendien is het de mooiste mp3-speler en ongeveer de kleinste (70x70x17mm) => past makkelijk in een borstzakje.

Hij is wel duur (799,=) en moeilijk aan te komen (Vogelzang in Eindhoven heeft hem wel)
Hmmm, delete functie? Wat heb je daaraan als je er zonder computer toch nix op kan zetten?

Je krijg bij de rio500 tegenwoordig ook een mooi draagtassie (heb nog de oerlelijke oude).

Hij is zeker erg mooi die rush, dat moet ik toegeven. Maar ik vind het basic "to the point" design van rio ook erg vet. En hij is iets kleinder dan de rio (17,2466 tegenover 15,494 cm3). Maar het formaat van de rio is wel handiger. Niet vierkant, maar langwerpig. Hierdoor ligt hij goed in de hand en past hij makkelijk in kleine broekzakken (niet dat ik die heb met m''n skaterpantz). Er zijn trouwes ondertussen ook alweer mp3-spelertjes van de helft van de grootte van een rio500...

En wat ik heel erg mooi vind van de rio is dat je hem als superdiskette kunt gebruiken! Je kunt gewoon directories maken, allerlei bestanden up/downloaden van/naar verschillende computers en met 500kb/s. Kan geloof ik geen enkele andere mp3-speler....

Verwijderd

Ik heb net op ibazar gekeken en daar zijn er zat te koop. Oke, tweedehands, maar vaak voor een prikkie, die philips rush staat er ook bij (staat op 575 nu)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik zou een MP3 Discman kopen, ik heb er een en een vriend ook, ik heb ''m voor f260,- gekocht op de dumpdag, hij dezelfde voor f340,- in de winkel, heel relaxed. CDtje fikken met MP3 en 10 uur muziek op een CDtje :)

Specs

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Kijk ff op www.mp3spelers.nl
Op zaterdag 07 april 2001 11:02 schreef Masterdam het volgende:
Ik zou een MP3 Discman kopen, ik heb er een en een vriend ook, ik heb ''m voor f260,- gekocht op de dumpdag, hij dezelfde voor f340,- in de winkel, heel relaxed. CDtje fikken met MP3 en 10 uur muziek op een CDtje :)
welk type heb jij gehaald dan?
Pagina: 1