[BC3] Incomplete Div-X ;-) afspelen!! WTF?!!! Het kan!

Pagina: 1
Acties:

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Topicstarter
Hoi...
Zover ik altijd wist kun je een Div-x ;) film pas afspelen als je em helemaal binnen hebt right?
Ik bedoel.. BSplayers.. zinloos media etc. kunnen dit anders niet bij mij. Ook wat met MPG bestanden nogal eens werkt, terwijl ie nog aan het downloaden ff een kopie maken en die spelen kon bij Div-x ;-) niet zover ik weet.
Echter!!!! Laats gebeurde er iets heeel vaags.. ik had ff een MPEG bestand geopend in Realplayer, en hierna opende ik min of meer per ongeluk een Div-x ;) film, DIE NOG MIDDEN IN HET DOWNLOADEN ZAT en.. hij begon te spelen!!
Ja ik stond ook ff raar te kijken.. maar het is toch echt zo... het wordt nog maffer want direct de Div-X ;-) file openen werkte niet.. alleen eerst een AVI file openen (krijg je zo''n "MPEG by bitcast" splash enz.... en dan pas de AVI..

Zijn er meer mensen die dit kunnen checken of het ook zo is? mijn realplayer is realplayer basic 8

Het kan zijn dat dit allemaal allang bekend is ofzo maar ik en een hele hoop anderen hebben er in ieder geval nog nooit van gehoord!! En ze zijn dat Div-x ;-) nou juist verder aan het ontwikkelen enzo om het streaming te maken.. is het opeens al streaming :D

Update:
soms werkt het alleen als je eerst de MPEG opend, dan de Div-x ;-) (foutmelding wegklikken) en out de recent list weer de MPEG openen.. en dan speelt ie...
errug vaag allemaal!

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Het kan...

Hoe realplayer ermee omgaat weet ik niet, ik doe het altijd met ACDSEE (ja die acdsee ja).

Verwijderd

Ik gebruik de twins video player (kan veel verschillende divx codecs en nog wat aparte formaten zoals vivo aan), en als ik daarmee de halve download in een temp folder van windows opzoek kan ik hem zonder problemen spelen...

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

RealMedia kan DivX afspelen als ie niet compleet is... mogelijk.

Er zijn nog twee mogelijkheden...
Virtualdub kan ook incomplete film afspelen.

En er is ook handige tool Divfix die beschadige avi''s repareert.
Dat geldt ook voor corrupte avi''s (te herkennen aan ineen bevroren filmbeeld terwijl geluid gewoon doorspeelt) Het maakt de index dan opnieuw aan.
Onvolledig geladen avi''s kun je fixen met Divfix zodat je gewoon via Mediaplayer kan spelen. Er is wel 1 waarschuwing: maak een backup als je VERDER kunt afmaken met downloaden van onvolledige avi. Want als je Divfix gebruikt, is avibestand dan beetje veranderd en is resumen een foute boel.

Succes.

Verwijderd

Waar vind ik DivFix?

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op zaterdag 07 april 2001 10:53 schreef HlpDsK het volgende:
Waar vind ik DivFix?
Op http://doom9.net

Mij is het zelf nog niet gelukt DivFix te gebruiken.. Als ik een .avi probeer in te laden zegt ''ie: This is not an avi file :?

En voor de duidelijkheid: DivFix is NIET geschikt om freezed frames te repareren. Als je DivFix gaat gebruiken, doe dat trouwens ook met een kopietje van het bestand, vrienden van mij hebben hele DivXen onherstelbaar verneukt met dat proggie (konden eers twel de index verwijderen, maar geen nieuwe meer aanmaken).
Pagina: 1