[BC3] Sony fontopia earbuds altijd aan linkerkant kapot.

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het dat die krengen altijd na twee maanden aan de linkerkant beginnen te kraken bij de bassen? Een maandje later doet rechts vrolijk mee, en ken ik weer een nieuwe kopen... Ik ga er niet bijzonder aso mee om (trekken ofzo), kheb ze hooguit vaak behoorlijk hard aan staan. Maar het setje wat bij m'n oude walkman werd meegeleverd had hetzelfde. Terwijl je toch mag verwachten dat een koptelefoon die met een walkman wordt meegeleverd het maximale volume van dat ding aankan. Toch moet ik elke 2/3 maanden weer nieuwe kopen.

Ik heb ondertussen al veel modellen geprobeerd:
MDR-ED 136
MDR-ED 228 LP
MDR-ED 238 LP
MDR-ED 268 LP

Ik heb et liefst een model zoals: [url="http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/mdr-ed268lp.gif"]http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/mdr-ed268lp.gif[/url]

omdat een model als:

[url="http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/mdr-e888lp.gif"]http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/mdr-e888lp.gif[/url]

breekbaar is en van een model als:

[url="http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/mdr-ex70lp.gif"]http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/mdr-ex70lp.gif[/url]

lijkt het me dattie niet in het oor blijft zitten.

Weet iemand dus een merk/model ear-bud met fontopia design (of vergelijkbaar), die niet na 2 maanden gaan kraken, niet breekbaar zijn, een beetje goed geluid geven (voor zover dat natuurlijk gaat bij die compacte dingen) en et liefst gelijk een miniplug hebben en niet een microplug met een adaptersnoer van 1,5 meter lang.... Prijs maakt me nix uit. Elke 2 maanden 50 piek uitgeven tikt ook aardig aan :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
had hetzelfde probleem.. ben overgestapt op een echt koptel....

voordeel: geluid is echt 100x helderder, bas is beter etc. en ik heb em na 3 maanden gebruik nog niet geblazen.. wow :) + hij ziet er kewl uit!

nadeel: een stuk groter en de kabel+plug zijn groot.. niet echt ontworpen voor portable gebruik! + hij laat meer lawaai dan oordopjes door

aanschouw den treinreizigers nachtmerrie! :9

www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/home/accessories/studiomonitorheadphones/mdr-v300.shtml

opgepikt bij de sony dealer voor 99 gulden.. beste aankoop in tijden geweest :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb 4 jaar lang de MDR-E848 gehad, en die gingen stuk door een ongelukje. Nu heb ik al 2 jaar de MDR-E888, en die zijn nog als nieuw. Het is het topmodel, en ze klinken ook echt TOP :P :9 Ik denk dat je er gewoon zuinig op moet zijn? Ik gebruik ze thuis, maar ook gewoon aan m''n minidisc walkman in de trein/metro/bus en soms in de motregen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 23:37 schreef B1tchwax het volgende:
had hetzelfde probleem.. ben overgestapt op een echt koptel....

voordeel: geluid is echt 100x helderder, bas is beter etc. en ik heb em na 3 maanden gebruik nog niet geblazen.. wow :) + hij ziet er kewl uit!

nadeel: een stuk groter en de kabel+plug zijn groot.. niet echt ontworpen voor portable gebruik! + hij laat meer lawaai dan oordopjes door

aanschouw den treinreizigers nachtmerrie! :9

[url="http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/home/accessories/studiomonitorheadphones/mdr-v300.shtml"]www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/home/accessories/studiomonitorheadphones/mdr-v300.shtml[/url]

opgepikt bij de sony dealer voor 99 gulden.. beste aankoop in tijden geweest :D
LOL >:)

Zo'n grote koptelefoon is inderdaad een stuk beter. Ik heb hier ook nog een redelijk goede liggen (die ook loeihard kan, en dat maar op 1 penlite!). Maar is niet echt portable, dat ken je niet ff compleet met kabel, koptelefoon en mp3speler in je binnenzak doen... En ik moet ook nog es door de stad heen crossen, waarbij hij ook nog wel es regen te verduren krijgt.

Bovendien stoor ik dan gelijk iedereen in een omgeving van 10 meter... Dat heb ik al met die fontopia gevalletjes. Als je bijv. een half uur in de trein zit kan ik het begrijpen, maar ik zit maar 8 minuutjes op de fiets.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 23:40 schreef Exirion het volgende:
Ik heb 4 jaar lang de MDR-E848 gehad, en die gingen stuk door een ongelukje. Nu heb ik al 2 jaar de MDR-E888, en die zijn nog als nieuw. Het is het topmodel, en ze klinken ook echt TOP :P :9 Ik denk dat je er gewoon zuinig op moet zijn? Ik gebruik ze thuis, maar ook gewoon aan m''n minidisc walkman in de trein/metro/bus en soms in de motregen.
Ahem, regen... Ik gebruik die dingen zelfs in de stromende regen :)
Maar die verbinding waar het snoer de oordopjes uitgaat, is dat niet erg breekbaar bij de e888? Het lijkt zo belachelijk dun... Zo''n design met een plastic kapje zoals de 268 lijkt me veel steviger. Dat is eigenlijk de enigste reden dat ik hem nog niet gekocht heb... ben bang dat ze zo afbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hee, ja ik heb dus ook mijn oordoppies a 4x! ingeruild voor nieuwe omdat ze aan de bas begonnen te kraken en OOK elke keer aan de linker kant :). Ik luister helemaal niet hard naar muziek en ook geen muziek met vette bass en zo. Heel raar :?. Gelukkig steeds garantie gehad dussehhh.

EDIT: Die op dat eerste plaatje (http://www.sel.sony.com/S...s/product/mdr-ed268lp.gif) die fontopias heb ik dus 4x ingeluild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hijs redelijk stevig.. en de schelpen zijn mee te draaien.. dus hijs redelijk compact te maken... hij weegt nix.. en als je hem op de fiets gebruikt issie perfect....

en penlites??? in een koptel... issie draadloos dan? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor allemaal goede dingen over de EX70sl, is hier toevallig iemand die ze heeft?
Ik ben namelijk ook op zoek naar nieuwe oordoppen en ben benieuwd hoe ze "de Nederlander" bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 07 april 2001 00:11 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Ahem, regen... Ik gebruik die dingen zelfs in de stromende regen :)
Maar die verbinding waar het snoer de oordopjes uitgaat, is dat niet erg breekbaar bij de e888? Het lijkt zo belachelijk dun... Zo''n design met een plastic kapje zoals de 268 lijkt me veel steviger. Dat is eigenlijk de enigste reden dat ik hem nog niet gekocht heb... ben bang dat ze zo afbreken...
Ja, ik vond ze ook een beetje iel lijken. Maar nu in de praktijk blijkt dat dus heel erg mee te vallen. Ze zijn voor mij echt stevig genoeg, en ze zitten goed in m''n oren. Ze zijn wel iets van 169 piek ofzo, dus als je denkt dat ze toch zo stuk gaan bij jou dan moet je ze niet nemen ;)

Ik kan je wel zeggen dat ik nooit meer andere Fontopia''s wil, want deze zijn VEEL beter dan andere modellen van Sony. Ze zijn het geld dus wel dik waard, want ze klinken absoluut niet schel, zijn kraakhelder en hebben een lekkere bass voor alle soorten muziek :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 00:12 schreef FerryHeibrink het volgende:
Hee, ja ik heb dus ook mijn oordoppies a 4x! ingeruild voor nieuwe omdat ze aan de bas begonnen te kraken en OOK elke keer aan de linker kant :). Ik luister helemaal niet hard naar muziek en ook geen muziek met vette bass en zo. Heel raar :?. Gelukkig steeds garantie gehad dussehhh.

EDIT: Die op dat eerste plaatje (http://www.sel.sony.com/S...s/product/mdr-ed268lp.gif) die fontopias heb ik dus 4x ingeluild
Van die fontopias kwam ik er vandaag net achter dat ze ook alweer aan de linkerkant begonnen te kraken. Garantie zal denk ik niet meer lukken, want ik heb ze al ongeveer een jaar denk ik. Niet dat die dingen zo lang meegingen. Ik vond het geluid gewoon nogal beroerd (wel lekker helder, maar alleen maar een beetje lage bass. mid-bass en hoge bass ontbreken zowat). Ik heb ze dus in een kast gegooid en niet meer naar om gekeken. Totdat ik vandaag spuugzat werd van het gekraak van m''n 228''s en ze weer tevoorschijn haalde. Toen kwam ik tot de ontdekking dat die vrijwel niet gebruikte 286''s ook begonnen te kraken en heb ik deze thread gemaakt...
Op zaterdag 07 april 2001 00:12 schreef B1tchwax het volgende:
Hijs redelijk stevig.. en de schelpen zijn mee te draaien.. dus hijs redelijk compact te maken... hij weegt nix.. en als je hem op de fiets gebruikt issie perfect....

en penlites??? in een koptel... issie draadloos dan? :)
Ik zal em dan toch es gaan beluisteren in een winkel. Al lijken die 700''s ook echt vet! Maar dat is helemaal niet meer portable :(

En ik bedoelde dat m'n mp3-playertje op 1 penlite speelt. Het verbaast me echt dat met zo'n grote koptelefoon eraan hij er nog zoveel geluid uit kan pompen! Tegen de pijngrens aan... Vind het echt knap: met backlight aan, grote koptelefoon erop en volume open kan hij nog 5 uur spelen!
Op zaterdag 07 april 2001 00:14 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, ik vond ze ook een beetje iel lijken. Maar nu in de praktijk blijkt dat dus heel erg mee te vallen. Ze zijn voor mij echt stevig genoeg, en ze zitten goed in m''n oren. Ze zijn wel iets van 169 piek ofzo, dus als je denkt dat ze toch zo stuk gaan bij jou dan moet je ze niet nemen ;)

Ik kan je wel zeggen dat ik nooit meer andere Fontopia''s wil, want deze zijn VEEL beter dan andere modellen van Sony. Ze zijn het geld dus wel dik waard, want ze klinken absoluut niet schel, zijn kraakhelder en hebben een lekkere bass voor alle soorten muziek :P
Jammer dat je die dingen nooit es in de winkel kan uitproberen. Zal wel te onhygienisch zijn... En kun je die draad dan draaien ofzo? Want het lijkt eigenlijk wel een scharniertje... (heb 'm nog nooit in echt gezien omdat hij nooit erges op voorraad is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 07 april 2001 00:35 schreef PsyFlux het volgende:
En kun je die draad dan draaien ofzo? Want het lijkt eigenlijk wel een scharniertje... (heb ''m nog nooit in echt gezien omdat hij nooit erges op voorraad is)
Je bedoelt zeker bij dat metallic bolletje op de dopjes? Nee. Het ziet er misschien vaag uit op foto''s, maar het ''armpje'' zit gewoon vast in het bolletje. Je kunt ''m dus niet draaien ofzo, maar het is wel verend. Het is taai kunststof en lekker stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 07 april 2001 00:40 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je bedoelt zeker bij dat metallic bolletje op de dopjes? Nee. Het ziet er misschien vaag uit op foto''s, maar het ''armpje'' zit gewoon vast in het bolletje. Je kunt ''m dus niet draaien ofzo, maar het is wel verend. Het is taai kunststof en lekker stevig.
Dat klopt... je moet redelijk je best doen om deze stuk te krijgen... Zand deed in mijn gevan wonderen |:(.

Mooie hoofdtelefoon overigens

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 23:40 schreef Exirion het volgende:
Is er trouwes veel verschil tussen de 848''s en de 888''s (op de prijs na dan)?
Want die 888''s zijn inderdaad bijhoorlijk duur voor zulke kleine dingetjes... op zich wel waard als het dan eens goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 07 april 2001 01:13 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Is er trouwes veel verschil tussen de 848''s en de 888''s (op de prijs na dan)?
Want die 888''s zijn inderdaad bijhoorlijk duur voor zulke kleine dingetjes... op zich wel waard als het dan eens goed is.
Ik heb even voor je gekeken, en die dingen die ik heb gehad zijn niet de MDR-E848 maar de MDR-E868. Voor zover ik weet worden die al jaren niet meer gemaakt, en destijds waren ze 129 gulden. Ik geloof dat ik ze ergens voor 99 gulden had gevonden. Maar ja, daar heb je dus erg weinig aan... Mocht je de 888 kopen, dan moet je ze niet meteen terugbrengen als ze niet lekker klinken ;) De eerste week vond ik ze namelijk erg tegenvallen omdat ze nogal scherp in het hoog waren. Na een maandje inspelen klinken ze echt totaal anders dan nieuw. Perfect geluid :P Een vriend van me kocht ze een half jaar na mij, en die van hem klonken nieuw heel anders dan die van mij op dat moment. Maar na een tijdje klonken die van hem ook veel beter. En de 848... tja... echt een gemiddelde model dat redelijk als standaard headphone is, maar ik vind ze nogal schel en dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt PsyFlux, dat ik die gemist heb... |:( Ik kom zelf ook regelmatig op het T-Board, en daar praten ze heel anders over die dingen. Nu weet ik het nog steeds niet, ik wacht nog maar even denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 11:25 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik heb even voor je gekeken, en die dingen die ik heb gehad zijn niet de MDR-E848 maar de MDR-E868. Voor zover ik weet worden die al jaren niet meer gemaakt, en destijds waren ze 129 gulden. Ik geloof dat ik ze ergens voor 99 gulden had gevonden. Maar ja, daar heb je dus erg weinig aan... Mocht je de 888 kopen, dan moet je ze niet meteen terugbrengen als ze niet lekker klinken ;) De eerste week vond ik ze namelijk erg tegenvallen omdat ze nogal scherp in het hoog waren. Na een maandje inspelen klinken ze echt totaal anders dan nieuw. Perfect geluid :P Een vriend van me kocht ze een half jaar na mij, en die van hem klonken nieuw heel anders dan die van mij op dat moment. Maar na een tijdje klonken die van hem ook veel beter. En de 848... tja... echt een gemiddelde model dat redelijk als standaard headphone is, maar ik vind ze nogal schel en dof.
Bedankt voor de info! Ik ga denk ik maar voor de 888''s dan. En ik breek al m'n koptelefoons al in door ze 24 uur op gemiddeld volume te laten spelen. Op die manier kun je ze nog terugbrengen binnen een week mochten ze niet bevallen...

Had ik ze nou maar in 1x gekocht... had makkelijk gekund voor het geld wat ik ondertussen aan al die verschillende modellen heb uitgegeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 07 april 2001 12:02 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Bedankt voor de info! Ik ga denk ik maar voor de 888''s dan. En ik breek al m''n koptelefoons al in door ze 24 uur op gemiddeld volume te laten spelen. Op die manier kun je ze nog terugbrengen binnen een week mochten ze niet bevallen...
Had ik ze nou maar in 1x gekocht... had makkelijk gekund voor het geld wat ik ondertussen aan al die verschillende modellen heb uitgegeven :(
OK, succes. Ben wel benieuwd hoe ze je bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Volgende keer koop ik wel oordopjes met 2 rechteroortjes *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/images/product/mdr-e888lp.gif
Dit ding is minder breekbaar dan je denkt, ik heb um ook, en hij is van rubberO+. Dus hij buigt gewoon, is wel lachuh:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 18:04 schreef dorus het volgende:
Ik hoor allemaal goede dingen over de EX70sl, is hier toevallig iemand die ze heeft?
Ik ben namelijk ook op zoek naar nieuwe oordoppen en ben benieuwd hoe ze "de Nederlander" bevallen.
Kheb ze niet, maar ik lees er op internet eigenlijk helemaal geen goede reviews over... [url="http://www.minidisct.com/showroom/earphone.html"]Deze review[/url] is bijvoorbeeld wel handig. Die gast heeft precies een aantal modellen met elkaar vergeleken (888''s tegenover ex70 bijvoorbeeld) waarvan ik twijfelde welke beter zou zijn... Helaas niet erg professioneel met elkaar vergeleken, maar het is wel een leuk verhaaltje.

Na het lezen van deze review hou ik et dus eerst maar op 888''s als m''n komende aankoop.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

die in-ear dingen (zoals die 70XX) hebben en nogal overdreven laagweergave, en klinken -met wat ik normale muziek noem- niet echt lekker. Die dingen die er zo fragiel uitzien (die heb je al vanaf 90 piek) zijn een stuk beter.

Nog beter is die dure street-style hoofdtelefoon! Die heb ik nu. Ik heb de dopjes maar afgezworen, vanwege de kwetsbaarheid en de kwaliteit voor de prijs.

[edit én zwaar offtopic]
oh yeah... eindelijk de twee posts per dag bereikt :7
[/edit én zwaar offtopic]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 12:20 schreef Exirion het volgende:

[..]

OK, succes. Ben wel benieuwd hoe ze je bevallen :)
Ik ook :)
Heb je trouwes wel eens geprobeerd om zo''n groove kapje van een 228 bijvoorbeeld erop te doen? Het schijnt dat je dan nog ff wat xtra bass krijgt door een betere pasvorm in je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 08 april 2001 03:08 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Ik ook :)
Heb je trouwes wel eens geprobeerd om zo''n groove kapje van een 228 bijvoorbeeld erop te doen? Het schijnt dat je dan nog ff wat xtra bass krijgt door een betere pasvorm in je oor.
Past dat dan? Dit model is namelijk wel anders gevormd dan andere modellen, dus ik denk het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 11:05 schreef Exirion het volgende:

[..]

Past dat dan? Dit model is namelijk wel anders gevormd dan andere modellen, dus ik denk het eigenlijk niet.
Hier een hele uitgebreide beschrijving van hoe het moet:
[url="http://headwize.com/ubb/Forum1/HTML/001485.html?LastLogin"]http://headwize.com/ubb/Forum1/HTML/001485.html?LastLogin[/url]

Hier zelfs nog 3 foto''s van het resultaat (stukkie naar beneden scrollen):
[url="http://headwize.com/ubb/Forum1/HTML/001944.html"]http://headwize.com/ubb/Forum1/HTML/001944.html[/url]
Op zondag 08 april 2001 11:56 schreef dorus het volgende:
Bedankt PsyFlux, dat ik die gemist heb... |:( Ik kom zelf ook regelmatig op het T-Board, en daar praten ze heel anders over die dingen. Nu weet ik het nog steeds niet, ik wacht nog maar even denk ik.
Tsja, op het forum van [url="http://headwize.com"]http://headwize.com[/url] of [url="http://audioreview.com"]http://audioreview.com[/url] zeggen de meeste weer dattie niet echt bijzonder mooi klinkt, maar wel de hardste bass van alle earbuds heeft (al vinden velen het geen mooie bass).

Het lijkt wel dat je geluk moet hebben dattie goed in je oor past, dan heb je goed geluid. Als dat niet het geval is, dan heb je zelfs vrijwel geen bass (hij werkt vooral met resonantie, vandaar ook die vreemde vorm)
Pagina: 1