[BC3] tv--->pc = sissend geluid:(

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoi,

ik heb nu m''n tv aan m''n pc aangesloten maar ik hoor een sissend geluid, echt niet om aan te horen:(weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

keb search,faq en al die dingen al geprobeert;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

volume tv omhoog en van je pc omlaag. je moet de beste component laten versterken.

Dus als ik m''n sb aan m''n Sony QS-versterker heb hangen, moet ik dus mijn poc-volume laag zetten en het versterker volume hoog, omdat mijn versterker veel minder vervormt bij hoge belastingen dan mijn sb

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 22:16 schreef MREn het volgende:
volume tv omhoog en van je pc omlaag. je moet de beste component laten versterken.

Dus als ik m''n sb aan m''n Sony QS-versterker heb hangen, moet ik dus mijn poc-volume laag zetten en het versterker volume hoog, omdat mijn versterker veel minder vervormt bij hoge belastingen dan mijn sb
de volume van m''n tv kan ik niet regelen, k doe het via de scart:)
dus zal het allemaal via m''n pc moeten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb je een aardlus? TV aardt op de kabel, PC op het lichtnet. Als er een spanningsverschil tussen die twee zit gaat het ook fout. Alleen zou ik dat geluid eerder als een brom omschrijven dan als een sis.

• BC3 Victim
schup8-)

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 22:22 schreef Bnard het volgende:
Heb je een aardlus? TV aardt op de kabel, PC op het lichtnet. Als er een spanningsverschil tussen die twee zit gaat het ook fout. Alleen zou ik dat geluid eerder als een brom omschrijven dan als een sis.
nee, het is geen brom(zit er ook ''n beetje van in, maar ik kan geen van beide van de aarde afhalen)

is het eigelijk veilig om een tv-signaal uit een antenne verdeler/versterker aan de aarde van stopkontact te knopen:?
dat staat in de faq maar ik vertrouw het nie echt:)

Verwijderd

Je apparatuur ontploft echt niet als je hem niet aardt. Tot een maand of drie geleden hadden we hier nog niet eens randaarde. PC doet het nog steeds prima.

Ontkoppel anders de antennedraad van de tv eens. Als het daarmee verholpen is weet je zeker dat het een aardlus was.

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 22:28 schreef Bnard het volgende:
Je apparatuur ontploft echt niet als je hem niet aardt. Tot een maand of drie geleden hadden we hier nog niet eens randaarde. PC doet het nog steeds prima.

Ontkoppel anders de antennedraad van de tv eens. Als het daarmee verholpen is weet je zeker dat het een aardlus was.
ok, kzal het morgen als iedereen hier weer op is het wel even proberen(kan het ook nu doen maar......>:))

maar dat was m''n probleem eigelijk niet, ik hoor bij de hoge tonen een soort gessis dat echt niet van een aardlus kan komen:(

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Tv heeft altijd op 15,758 KHz(ongeveer) een pieptoon, heb er zelf ook wel eens last van. De beste oplossing is er even een filter doorgooien. :)

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 22:40 schreef FerryHeibrink het volgende:
Tv heeft altijd op 15,758 KHz(ongeveer) een pieptoon, heb er zelf ook wel eens last van. De beste oplossing is er even een filter doorgooien. :)
hmm, weet niemand een equlaizer(iets in die richting gespeld:)) die je op je line in kan zetten?
bedoel dus software:)

dan gooi ik alle hoge tonen er gewoon uit:)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mute een paar uitgangen van je geluidskaart (CDROM,line-in). Met koptelefoon op hoorde ik ook altijd gesis maar door de line-in en CDROM te muten was het weg. :)
Pagina: 1