[BC3] Video+audio door 1 coax

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
Ik wil graag mijn pc die in de kelder staat op de tv die in de woonkamer staat aanluiten op de tv. Aangezien de kabel vanaf de meterkast samen met de kabelantenne (coaxkabel) door een buis moet, wil ik de audio en de video vanuit de pc graag op 1 kabel hebben. De lengte tussen de pc en de tv is ongeveer 25 meter.
In de search vindt ik dat 15 meter toch wel het max is van de kabel.

Ik gebruik hier een asus 6600 deluxe (composite en svhs out). De tv is een philips breedbeeld (eveneens met ingangen voor svhs en composite)

Wat is een goede oplossing voor mij?

ps. bestaan er ook draadloze verzenders en ontvangers?
Stel dat alles op een coax gaat (video en audio vanuit pc) kan ik hem dan versterken met zo''n coax versterker?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Er zijn inderdaad ook draadloze setjes en anders moet je een modulatortje hebben die het geluid en beeld naar een RF-signaal moduleert dat je vervolgens met je TV kunt ontvangen (vaak op kanaal twintig of instelbaar in die buurt.) Dat is hetzelfde sigaal als door je kabel naar binnen komt, en moet dus ook bij de antenne ingang van de TV naar binnen.

Die modulatorjes hebben ze wel bij de conrad voor 4 of 5 tientjes. (printmontage!) Composite en audio in. Ze zijn wel mono.

wil je een stereo hebben (met S-VHS ingang eventueel) dan moet je een boel meer geld neer tellen.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
dacht al wel zoiets. Een vriend van me heeft een coax gemaakt met 2 tulpjes en in z''n composite gestopt (dit is 15 meter) en dit geeft strak beeld.

Maar met audio erbijin wordt toch lastiger dus. Tevens heb ik maar 1 antenne ingang in de tv, dus dit zal ook wel geen succes worden.

Hoe lang mag een audiokabel worden?
Want dan kan ik misschien een dunne coax met 2 tulpjes (moet dan maar composite en geen svhs) gaan doen met een dunne audiokabel.
Misschien kan ik die coax kabel dan met zo''n cai versterker het signaal beter laten maken.

Wil zeker stereo hebben!

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op vrijdag 06 april 2001 21:03 schreef VivaAtloni het volgende:
dacht al wel zoiets. Een vriend van me heeft een coax gemaakt met 2 tulpjes en in z''n composite gestopt (dit is 15 meter) en dit geeft strak beeld.

Maar met audio erbijin wordt toch lastiger dus. Tevens heb ik maar 1 antenne ingang in de tv, dus dit zal ook wel geen succes worden.
Tja, als je audio en video via een lijn wilt verzenden moet je wel gaan moduleren. Vanzelf gebruik je dan RF modulatie (aangezien je deze dan gewoon in je antenne ingang kunt stoppne)

En aan die ene antenne ingang zat ik ook al te denken. Misschien een switch of t-stukje ofzow? misschien weet iemand anders dit...

En een video recorder heeft ook een modulator (misschien zelfs stereo). misschine kun je hier iets mee maar daa moet je hem wel bij de computer zetten.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgende week in de aanbieding bij de Lidl (kuch) een marmitek kloon die video en audio kan zenden van bv PC naar TV. Kost 199 en is vanaf woensdag te koop. Lijkt me prima geschikt voor jouw probleem.
De Lidl is een soort Aldi en zit op verschillende plaatsen in heel Nederland.