[BC3] DTT2500 digital op 1 line uit ingang ??

Pagina: 1
Acties:

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Is dit mogelijk?? Om die dtt2500 op 1 line out aan te sluiten en toch nog geluid over 4/5 speakers te krijgen??

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Die DTT2500 ken je aansluiten op de de digitale SB LIVE! 1024 uitgang, dat gele kleine plugje.

Als je die niet hebt, dan is het denk ik niet mogelijk om over alle speakers geluid te krijgen met maar 1 analoge uitgang.

Maar zeker weten doe ik dat niet, omdat ik dat nog nooit heb geprobeerd :)

in ieder geval Suc6 ermee..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

van de creative website
Produces realistic sound on EAX and DirectSound 3D games over four channels with Sound Blaster Live! series or any four-channel Sound Blaster PCI card.
Hieruit maak ik op dat-ie in ieder geval vier analoge ingangen heeft.

Je kan dan met behulp van splittertjes het geluid over de vier speakertjes verdelen. Of je hier blij van wordt is weer een ander verhaal...

Splitterje van enkel Jack(male) naar dubbelJack(female). Dat ga je vast leuk vinden om achter je geluidskaart te hangen. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
ok
Ik heb natuurlijk ook niet stilgezeten en heb de handleiding gedownload waar ze dit in zeggen:
Verbindingen maken:

"Aansluiten op de soundblaster Live!:
...."

Daarna zeggen ze:

"Voor alle overige geluidskaarten:
Gebruik de tandem geluidssignaalkabel. Sluit de groen stereo ministekkers aan op de lijn-uit mini-aansluitingsuitgang van uw geluidskaart en de lijn-in mini-aansluitingsuitgang van de Decoder versterker. Sluit de zwarte stereo ministekkers aan op de Achter-uit mini-aansluitingsuitgang van uw geluidskaart(
>>!!INDIEN AANWEZIG<<!!)....

Dus het hoeft niet er wordt alleen geen woord gerept over het geluid of dat dan wel over 4/5 speakers wordt weergegeven.

Dus als iemand hier dat setje heeft kan ie het dan ff uittesten voor mij :o :+ , PLEASE

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Ik heb de DTT2500 + SB live! 1024
Ik gebruik de digitale uitgang van die Live!.

Maar als ik hem Analoog aansluit(groen + zwart) dan heb ik dus analoog geluid maar wel 4/5 speakers.

4/5 speakers afhankelijk van de instelling op de decoder natuurlijk.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Sjeffie en als je alleen groen aansluit dus niet de zwarte rear hebt je dan nog geluid over alle 4/5 speakers ???

Wil je dat ff testen?

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Wat houdt die 5 speaker mode in in vergelijking tot die 4point surround mode, behalve dat je een box meer gebruikt??

Komt die 5speaker mode een beetje overeen met die 4point mode?

Verwijderd

Nou ik heb het voor je getest.
Als je alleen de groene aansluit heb je ook 4/5 speakers.

Maf he?
ik heb wel gemerkt dat als ik alleen digitale uitgang kies bij de Volume controls dat die groene output dan ook gewoon nog output geeft. In ieder geval werkt het goed.
Maar ik heb toch liever de Digitale uitgang.

Ik hoop hiermee voldoende informatie aan je te hebben gegeven.
Verder nog suc6

Verwijderd

Correctie!!! :)

Als je alleen de groene aansluit, dan heb je wel 5 speaker mode(een setting op de decoder), maar geen FourPoint Surround(ook een setting op de decoder).
Als je alleen de groene aansluit en dan Four Point kiest heb je alleen de Front speakers .
:(
Balen he?

Verwijderd

Met de 5 speaker mode bootst die decoder een soort Dolby 5.1 na.

klinkt wel grappig, hiermee kan je dan ook het volume van de achterste speakers regelen.
de Achterste speakers klinken in deze mode wat zachter dan de voorste en er is iets minder bass. Maar op de Decode zit een knop om de bass flink harder te zetten, dus geen punt. Ook kun je in de 5 speaker mode de center speaker appart instellen(volume).

Tja verder is er geen verschil geloof ik.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Dus om in die 5 speaker mode een soort 4point sound te creeeren
Bas- hoog
achter boxen- volume bijstellen
en center box- volume zacht

tadaa 4 point surround sound :) >:)

(toch??)

Verwijderd

Hehe Ja inderdaad :) :)

Waarom moest je dit eigenlijk weten? :)

Ben je van plan zo een setje te gaan kopen?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik gister bij toeval ook een Dtt 2500 aangeschaft. Die subwoofer en die centerspeaker zijn erg sprak. Mij vraag; Ik heb een sblive 1024 en heb hem met de tendam kabel aangesloten (zwart en groen) maar er zit ook nog zo''n gele (digitale) aansluiting op mijn kaart z''n jack plugje, kan ik hier mijn kaart ook aanzetten? zodat ik mijn dtt 2500 ook op dobly digital kan zetten?

/dev/null

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Sjeffie ik ben van plan een nieuw speaker setje te kopen, omdat ik de brom en gratis radio van mijn huidige el cheapo speakers zat ben! :) En zat eerst aan de FPS2000 te denken maar die zijn bijna nergens verkrijgbaar en waar ik ze zag waren ze 40 goedkoper dan de DTT2500. Zijn leuke speakers maar ik heb nu een laptop als desktop en die heeft natuurlijk maar 1 line out daarom wilde ik het weten

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 06 april 2001 23:52 schreef Canon23 het volgende:
Sjeffie ik ben van plan een nieuw speaker setje te kopen, omdat ik de brom en gratis radio van mijn huidige el cheapo speakers zat ben! :) En zat eerst aan de FPS2000 te denken maar die zijn bijna nergens verkrijgbaar en waar ik ze zag waren ze 40 goedkoper dan de DTT2500. Zijn leuke speakers maar ik heb nu een laptop als desktop en die heeft natuurlijk maar 1 line out daarom wilde ik het weten
perfecte keus, ik ben sinds gister ook een trotse bezitter van de DTT2500, en ben er ernorm tevreden mee! :) Subwoofer is echt mooi, lekker vol van klank. Enige nadeel is om die enorme kabelzooi een beetje netjes weg te krijgen :)

/dev/null

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Perfecte keus zijn kan, maar voordat ik dat kon/kan zeggen moest ik bovenstaande vragen beantwoord krijgen anders heb ik straks een setje van 500 piek met een mooie DD decoder en 5speakertjes waarvan 2 het maar zouden doen, dat zou behoorlijk zonde zijn...

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb een week geleden ook zo''n DTT2500 setje gekocht, waar ik ZEER :) tevreden over ben. Ik heb wat dingetjes zitten uit te proberen, en dit zijn mijn conclusies:

Heb zelf hier een SBLive 1024 die ik zowel via de analoge uitgang(en) en de digitale heb aangesloten en dit zijn mijn conclusies:

Van SBLive 1024 Digital-Out naar DTT2500 Dolby Digital SPDIF-IN : Geen 4-speaker(Quadro) output voor games. Wel Stereo en Dolby Digital 5.1 voor DVD''s met de "software" DVD-spelers. Heb je een Hardware Mpeg-kaart in je bak zitten dan kan je beter deze daarop aansluiten. (Heb ik zelf niet, maar gebruik voor DVD''s mijn PS2)
Van SBLive 1024 Digital OUT naar DTT2500 Digital Din IN : Stereo en Quadro geluid, maar geen Dolby Digital 5.1. Goed voor Games, Muziek en het "alledaagse geluid" :?
Van SBLive 1024 analoog (front+rear) naar DTT2500 analoog (front+rear) IN : Stereo en Quadro, maar geen Dolby Digital 5.1, maar daar kan je dan de digitale uitgang (naar SPDIF-IN) tegelijkertijd voor gebruiken, dus geen geklooi met kabels losmaken en weer aansluiten. :)

Ik heb hier ook een Playstation-2 staan die ik met een "Optical IN naar Coaxial OUT" Converter (te krijgen bij o.a. Conrad) aangesloten heb via de PS2 optical OUT naar de DTT2500 SPDIF Dolby Digital IN. Perfecte kwaliteit DVD op je TV met Dolby Digital 5.1 surround! :9~

PSN-id: Chrasher

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Van SBLive 1024 analoog (front+rear) naar DTT2500 analoog (front+rear) IN : Stereo en Quadro, maar geen Dolby Digital 5.1, maar daar kan je dan de digitale uitgang (naar SPDIF-IN) tegelijkertijd voor gebruiken, dus geen geklooi met kabels losmaken en weer aansluiten. :)
Hoe heb je dat dan aangesloten????? ik mijn enige digitale aansluiting die ik heb is zo''n geel miniplugje, maar ik heb geen kabel in de doos aangetroffen die daar op kan passen volgens mij. Ik zo''n koper naar koper plugje gekregen. en zo''n DIN naar Din kabel

/dev/null

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zaterdag 07 april 2001 18:15 schreef I_Stealth_I het volgende:
Hoe heb je dat dan aangesloten????? ik mijn enige digitale aansluiting die ik heb is zo''n geel miniplugje, maar ik heb geen kabel in de doos aangetroffen die daar op kan passen volgens mij. Ik zo''n koper naar koper plugje gekregen. en zo''n DIN naar Din kabel
Er zat bij mijn DTT2500 zo''n Y-kabel bij van een Jack-plug(geel) naar een Digitale DIN(rood) en een Tulp(Female) aansluiting. Ik heb alleen een kabeltje met twee tulp(male) stekkertjes gekocht, en die zit dan op de SPDIF-IN van de DTT2500.
Maar je kan ook i.p.v. de twee analoge kabeltjes die Y-kabel gebruiken --> gele jack-plug in de digitale outgang van je SBLive en dan de de digitale-DIN verlengkabel (met rode connectors) naar de DTT2500. Dit geeft dan ook Stereo en Quadro geluid, behalve Dolby Digital 5.1

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Die heb ik er dus niet bijzitten :( :(
Heeft het zin om bij Creative te gaan zeuren?
Of kan iemand ff zeggen wat ik nodig heb om zo''n snoertje inelkaar te zetten, of is dat niet zo''n verstandig idee

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hardstikke bedankt!

/dev/null

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb hem effe doorgemeten.. :P

De kabel van Stereo Jackplug (Digital OUT (geel)) naar Tulp zit zo aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/kabel.bmp

Jack-plug naar Tulp
1 -------------- 5
2 n.a.
3 -------------- 4

Dit is dus alleen voor de digitale signalen! Succes met solderen. :Y)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WOWIE !! klinkt echt vele malen beter met een digital verbinding. Klinkt veel sprankelijker en de subwoofer en center komen er veel beter uit. Ik dacht eerst dat het wel mee zou gaan vallen, maar in tengendeel.

/dev/null

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 09:14
Dames en heren...

mag ik u even op mijn post in de volgende thread wijzen
aangaande het aansluiten van de DTT2500
en de SB Live 1024?

[topic=160817]

Vergeet het solderen en spendeer 25,=
op de website van creative...

lees en bespaar jezelf moeite! :)