[BC3] netwerk: 1e pc geluidskaart, 2e PC cd-player

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Hier op me werk willen we eindelijk wel eens een muziekje kunnen afspelen.
We hebben een pc met cdrom en we hebben een pc met geluidskaart.
Jammer genoeg zijn dit verschillende pc''s.
Is er een mogelijkheid om CD''s over het netwerk naar die met geluidskaart te zenden zodat we allen een beetje geluid hebben?
Nu de manier waarop dit zou moeten gebeuren is via een 100Mbps netwerk, doch met door een hub met 10 mensen connected.

Installatie op beide systemen mag niet teveel recources (HD, CPU, ..) in beslag nemen en moet ook doodsimpel zijn.

Kan dit?

Verwijderd

Tuurlijk... enige voorwaarde is dat het een mp3/wma cdROM is. CDA is geen databestand en kan dus niet door het netwerk.

Maar dat zal wel niet :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja ook met cda. Gewooon cdrom sharen en in bv winamp de drive opzoeken in je netwerk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• witchdoc
Op vrijdag 06 april 2001 10:08 schreef Thundermol het volgende:
Tuurlijk... enige voorwaarde is dat het een mp3/wma cdROM is. CDA is geen databestand en kan dus niet door het netwerk.
euhhm.. en nu in verstaanbaar Nederlands?
Gewoon mp3 op die CD burnen en dan die CD afspelen op de geluidskaartcomputer dmv shared cdrom ofwat? Zo makkelijk kan het toch niet zijn?
Het is dus NIET de bedoeling dat we altijd eerst de files gaan kopieren ofzo he! ''t Moet rechtstreeks van cd kunnen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Yep... gewoon sharen dus!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 10:11 schreef poohbeer het volgende:

[..]

euhhm.. en nu in verstaanbaar Nederlands?
Gewoon mp3 op die CD burnen en dan die CD afspelen op de geluidskaartcomputer dmv shared cdrom ofwat? Zo makkelijk kan het toch niet zijn?
Het is dus NIET de bedoeling dat we altijd eerst de files gaan kopieren ofzo he! ''t Moet rechtstreeks van cd kunnen.
CDA = CD Audio (muziekcd) en dat is geen databestand zoals mp3 bestanden wel zijn.

Maar als de cd mp3 bestanden bevat dan kan je m gewoon delen en afspelen over het netwerk... werkt prima hoor ! :9

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 10:10 schreef matrox.m het volgende:
ja ook met cda. Gewooon cdrom sharen en in bv winamp de drive opzoeken in je netwerk.
Dat gaat dus niet werken. |:(

• witchdoc
zo makkelijk? gewoon winamp installen op de geluidskjaart-pc en mp3 cd''tje burnen voor de cdrom-pc share''tje opgooien en klaar?
tss.. nu alleen hopen dat die drive geshared is (accessrechten enzo)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 10:28 schreef poohbeer het volgende:
zo makkelijk? gewoon winamp installen op de geluidskjaart-pc en mp3 cd''tje burnen voor de cdrom-pc share''tje opgooien en klaar?
tss.. nu alleen hopen dat die drive geshared is (accessrechten enzo)
Yep... veel plezier

• witchdoc
iemand een idee hoe je een drive shared onder win95?
Normaal toch gewoon die drive en dan rechtsklikken? Dan vrees ik dat ik geen rechten heb :(
tering..

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 10:31 schreef poohbeer het volgende:
iemand een idee hoe je een drive shared onder win95?
Normaal toch gewoon die drive en dan rechtsklikken? Dan vrees ik dat ik geen rechten heb :(
tering..
Kijk nog voor de zekerheid bij eigenschappen... ik heb hier NT dus kan ff niet zo snel kijken maar weet wel dat er verschil is tussen NT en 95 wat dat betreft.

• witchdoc
Op vrijdag 06 april 2001 10:33 schreef Thundermol het volgende:

Kijk nog voor de zekerheid bij eigenschappen...
mja, had''k al gedaan, niks te vinden..
pfft, straks moeten we echt nog een radiotje gaan kopen.. vink als pc freak toch maar niks hoor :)
Pagina: 1